Specificaties GF 9800 GT (600MHz), 512MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus EN9800GT HB/HTDI/512M Review

Wilde-mark 4 november 2008, laatste update op 4 november 2008, 919 views

Asus EN9800GT HB/HTDI/512M

Pluspunten

• Snelle kaart

Minpunten

• vervelende ventilator, blaast lucht niet naar buiten weg maar in de kast

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Op zich een leuke kaart, enkel bij mij loopt de ventilator zeer onregelmatig, net of hij ergens tegenaan loopt, ik overweeg dan ook om er een zalman VF1000 LED te monteren hoewel er wat onduidelijkheid is over of het past, op de zalman site is namelijk niks te vinden over een koeler die op deze kaart zou passen.

Een nadeel is dat deze kaart zijn warme lucht niet direct naar buiten blaast maar in de kast, iets wat de koeling van de andere componenten in de kast natuurlijk niet ten goede komt.

In rust heb ik een temperatuur van 52 Graden, na een uur BF2 spelen zit ik op een temperatuur van 56 graden, op zich geen slechte waardes dus, dit alles in een ANtec sonata III kast

• E8500 dualcore
  • MSI P45 neo3
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus EN9800GT HB/HTDI/512M?

later heb ik als de eerste in Nederland een zalman ventilator gemonteerd :
EN9800GT met andere ventilator ?
werkt leuk, wel een brakke aansturing van de ventilator, om een of andere reden valt de spanning nog wel eens weg, dat was ook al met de originele ventilator, dus de zalman maar op een stekkertje gezet waar normaal gesproken de extra kast ventilator zit, en geen problemen meer gehad.

de inhoud van de doos kun je bij de fabrikant vinden en is soms verschillend (je kunt ze ook oem kopen)

[Reactie gewijzigd door Wilde-mark op 20 oktober 2009 16:14]

meet je temperatuur tijdens het gamen of vlak na het gamen? omdat 4C verschil eigelijk onmogelijk lijkt..

[Reactie gewijzigd door C-Gate op 4 november 2008 19:34]

Dit is niet echt een review,

Doos inhoud ??
Zit er handige software/hardware bij of is hij kaal gelevert ??
Tempratuur ilde heb je al ??
Mid belasting en bij max belasting.??
Kun je wat benchmarks neer zetten 3dmark score ??
Is de kaart te overklocken ??

Ik heb een passief gekoelde kaart maar die blijft nog koeler meestal zo 40 grade
sins ik hem naar beneden in me systeem heb gehangen 44-46 grade.

vindt het voor een gekoelde kaart wel warm is je air flow in je kast wel in orde ???

Als je een goede hardware boer hebt kan je altijd vragen wat er op kan, of zoeken naar reviews over deze kaart en de zalman deze kunnen je meestal meer vertellen over de ervaring dan een maker van de koeler kan.