Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart Review

NjitsSs 9 december 2013, 777 views

Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart

Pluspunten

• Design
  • De kickstand is leuk gevonden

Minpunten

• Onstabiele software

M'n ouders hebben zich bij een van de grotere elektroketens laten bijstaan in het kopen van een tablet. Uiteindelijk is dit toestel uit de bus gekomen.

Spijtig genoeg hebben we met deze toestellen tot nu toe niets dan problemen ondervonden: Ik heb er al langer aan moeten werken, dan zij er mee konden werken.

Bij het eerste toestel dat we mochten ontvangen, hadden we steevast problemen om te verbinden met een draadloze netwerk. De verbinding slaagde, alle toestellen op het netwerk (TV, nas...) werder gedetecteerd, maar met de regelmaat van de klok kreeg je foutmeldingen over netwerkconnectiviteit te zien.
Echter liep het toestel ook vaak vast, het resultaat hiervan zie je in Afbeelding 1: een blokkerig beeld.

Toestel binnen gestuurd bij Microsoft, en na 2 weken een nieuw exemplaar ontvangen. Dit toestel blijkt tot nu toe niet veel stabieler: Ik heb het zonet weeral eens mogen herstellen naar fabrieksinstellingen omdat er enkel nog maar de moderne variant van het BSOD getoond werd.

Sorry Microsoft, maar dit product is gewoon een complete ramp. Veel geld voor een toestel dat absoluut ondermaats presteert.

Heb jij ook een Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart?

Reviews door de redactie

Dan ga je hem toch nog een keer terugbrengen met de melding dat het niet naar behoren werkt. Garantie heet dat, je hebt er twee jaar van.
Je kunt de Surface wel als ondermaats afdoen omdat jij toevallig een gaar exemplaar (twee zelfs helaas) hebt gekocht, maar daar heeft niemand wat aan.

[Reactie gewijzigd door NinjaTuna op 9 december 2013 21:29]

Mijn ervaringen, en die van vele anderen zijn compleet tegengesteld. Ben bang dat jij een slecht model hebt getroffen. Ik vind het na een ipad en meerdere android tablets de beste tablet ervaring!
Niet zozeer een review, meer gewoon een gevalletje 'ik-moet-mijn-klacht-kwijt'

Jammer dat je twee keer een foutief model hebt ontvangen, pure toeval en zonde dat je ervaring er daarom minder van is geworden.

Zelf half jaar gebruiker van de RT, vanaf het begin prima gedaan, en wordt nog steeds elke dag gebruikt tijdens de studie. Zijn genoeg mensen die ook geen problemen hebben met het apparaat, dus je hebt gewoon twee keer pech gehad, kan gebeuren. Zou bij deze keer vragen of ze ook daadwerkelijk het apparaat controleren voordat ze het naar je toe sturen, scheelt een hoop irritatie ;)

Dat twee weken wachttijd is ook overdreven, dan zal je hem zeker niet via Microsoft zelf hebben teruggestuurd. Heb zelf ook een RT en die is twee keer retour gegaan (door eigen geklooi + 8.1 bug) en kreeg in beide gevallen binnen 3 dagen een nieuwe thuisgestuurd met UPS, ideaal en een betere klantenservice heb ik nog nooit meegemaakt. (en ja ik heb ook apparaten gehad die ik 3-4 weken kwijt was voor een simpele reparatie, dus een enorm verschil)
Even verduidelijken:
De winkel stuurde hem terug naar Microsoft, en naar hun zeggen moest ik wachten tot zij hem zouden terugsturen of vervangen, en dat heeft wel degelijk 2 weken geduurd.
Als iemand 2 maal na mekaar een gaar model krijgt, dan heb ik zeker een gegronde reden om zwaar te twijfelen aan de kwaliteitscontrole van de fabrikant.
Lees het Apple forum eens. De topics ivm image retention. Sommige mensen zaten aan Macbook nummer 5 he. Of iPad nummer zoveel.

Als je hem koopt en hij is out of the box stuk dan eis je een nieuwe onmiddelijk.
Dit is een 'DOA' (Dead On Arrival). Welgekend bij winkels en normaal krijg je voor een DOA onmiddelijk een vervangend product. Deze worden nooit voor reparatie gestuurd. Het kan zijn dat microsoft graag de tablet aankrijgt en er zelf eens naar kijkt maar dat is niet jouw probleem.
En ook dat is een geval van ondermaatse kwaliteitscontrole, en dient mijns inziens zeker opgenomen te worden in reviews van het product.

Over het punt dat de winkel dit in principe onmiddelijk zou moeten omruilen heb je volkomen gelijk, maar sommige grote winkelketens nemen het spijtig genoeg niet zo nauw met garantieregels. Echter is dat naast de kwestie hier, dat dient vermeld te worden in een eventuele shopreview.