Sweex CR100 external card reader & 3 port USB 2.0 hub Review

pcfixit4allNewbie 4 november 2008, laatste update op 26 juni 2014, 862 views

Sweex CR100 external card reader & 3 port USB 2.0 hub

Pluspunten

• De werking van de USB splitter is wel bruikbaar.

Minpunten

• Sweex CR100 External CardReader funkties worden niet onder Win. 2000/XP/Vista ondersteund. Dit is echter niet in overeenstemming wat in de handleiding wordt beweerd.

Sweex CR100 External CardReader All-in-One and 3-port USB2.0

Dit product is voor Windows XP, Windows 2000 & Windows Vista en moet zondermeer zonder extra drivers installatie volgens de Fabrikant goed werken.
Onder boven genoemde OS wordt deze device echter geheel niet herkend en krijgt het label "unknown device".

De USB splitter van CR100 werkt echter wel goed. De kaartlezer functies laten het echter afweten!

Heb jij ook een Sweex CR100 external card reader & 3 port USB 2.0 hub?

Is er niet een probleem met je USB poorten in je PC?
Dit apparaat ken ik maar op de PCs waarmee ik het gebruikt heb (2000/XP/Vista) werkte deze gewoon elke keer.
Daarnaas zou het apparaat evt defect kunnen zijn, even omruilen.

PS. Let even op de spel- en/of taalfouten die je in je review maakt. Maakt het heel erg moeilijk om te lezen.
De CR100 heb getest op meerdere verschillende type PC’s en verschillende OS. Alle systemen hebben USB(2.0 of hoger) en geven bij andere USB-devices geen enkel probleem. Zelf denk ik dat deze CR100 wel drivers nodig heeft. Sweex levert deze echter niet. "Windows moet het ondersteunen!"?
Hij is gewoon defect; 2 van de 5 goedkoper cardreaders die ik in systemen assembleer is defect. Daarom pak ik tegenwoordig alleen A-merken.

Je hebt bijvoorbeeld ook een goedkope cardreader van Sony, en die werkt perfect.
Sweex, Trust en al die fancy genaamde merken zijn meuk.

En nee, je hebt geen drivers nodig. Nooit!

[Reactie gewijzigd door bverstee op 4 november 2008 15:17]

Ik assembleer regelmatig PC's met een ingebouwde card-reader. Ik bestel hiervoor altijd de Recom RC-DC-A1. Is ook geen A-merk, maar stelt me ook nooit teleur. Dus alle 'fancy genaamde merken' hoeven helemaal geen meuk te zijn, zeker niet in de categorie 'Card-readers'.

Ik ben bang dat pcfixit4all gewoon een 'maandagochtend' modelletje heeft, kan iedereen overkomen.

Drivers zijn inderdaad niet nodig bij 2000/XP/Vista voor simpele card readers.