Samsung SE-208BW Review

hondapower 9 december 2013, 360 views

Samsung SE-208BW

Pluspunten

• Veel functionaliteit
  • WiFi
  • SmartHub

Minpunten

• Verliest steeds instellingen
  • WiFi uitzetten en alleen verbinding via ethernet is praktisch onmogelijk
  • SW update via de helpsite werkt niet.
  • Na enkele keren uit- en aanzetten gaat toch de WiFi weer aan

Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 4
ik heb deze externe DVD brander aangeschaft nadat ik een nieuwe pc had samengesteld zonder interne DVD brander.
Dit omdat de pc 24/7 aanstaat als 'server' en een interne DVD brander dan ook altijd idle power staat te trekken.
Daarnaast hebben we nog een Mac Mini en een netbook zonder DVD drive dus dan is aparte externe drive ook erg handig.

Qua functionaliteit is dit apparaat voor deze prijs onverslaanbaar.
De andere reviews zijn lovend. Ik ben echter wat minder enthousiast.
En dat heeft vooral te maken met de netwerkfunctionaliteit.

Via USB werkt het apparaat gewoon goed.
Zodra je m via USB aansluit dan gaat alle andere functionaliteit uit (WiFi, SmartHub).
Ik heb m daarnaast aangesloten via een ethernetkabel.

Uren heb ik m fatsoenlijk proberen in te stellen via alleen de ethernetaansluiting.
Op internet is het e.e.a. te vinden over de vreemde netwerkconfiguratie van dit ding. Opnemen als gewoon 'dom' apparaat in je netwerk is nauwelijks mogelijk. En als het dan gelukt is, dan is 2 dagen later alles weer onvindbaar.

Mogelijk is mijn apparaat defect, ik weet het niet precies.
Een software update via de meegeleverde DVD werkt niet, je krijgt dan een melding 'device not support'.

Via de website van tsstorage.com werkt het dan weer wel na lang proberen.

Al met al gebruik ik m nu dan maar uitsluitend via USB.

Heb jij ook een Samsung SE-208BW?