AMD Athlon 64 3000+ Boxed Review

RuL0R 18 mei 2005, 682 views

AMD Athlon 64 3000+ Boxed

Pluspunten

• Goedkoopste Athlon64 op S939.
  • Zeer stabiel.
  • Bijzonder laag stroomverbruik/warmteproductie en daardoor zeer stil.

Minpunten

• Overclockbaarheid had iets beter kunnen zijn, maar was toch aardig.
  • De winchester chip ondersteunt nog geen SSE3.

De Athlon64 biedt voor een zeer lage prijs relatief hoge prestaties, in combinatie met een Radeon 9800 pro (met XT bios) is het geen probleem om de nieuwste games met hoge settings te spelen. Ik heb geen problemen gehad mbt. stabiliteit, zeker niet op de stock-settings.

Met een verbruik van idle 10-15 watt en stressed rond de 40-50 (volgens verschillende benchmarks) blijft de cpu zeer koel en de bijgeleverde aluminium koeler is dan ook ruim voldoende om de cpu koel te houden, idle (zonder CnQ) draait de fan op ca. 1100 rpm.

Overclockbaarheid is vrij goed, de cpu haalt zonder problemen een rating van 3800+ en bij 3500+ draait de cpu nog zeer koel. Mijn verwachtingen waren iets hoger, gezien de reviews en resultaten op de pifast contest ed. maar de cpu overclockt toch vrij goed.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3000+ Boxed?

Ik vind het ontbreken van SSE3 geen obstakel waarom ik hem niet zou kopen. Omdat het simpelweg nauwelijks prestatievoordeel oplevert.

Waarschijnlijk heb jij een van de recentere winchesters. Die klokken niet meer zo goed over als in het verleden. (mijn winnie 3000+ haalt bijv 2800mhz) Je kunt beter voor 10 euro meer een Venice halen, om de zekerheid van een goede overklok te hebben.