Denon D-M39 Zilver + bruine speakers Review

Henry_01 7 december 2013, laatste update op 6 februari 2016, 4.038 views

Denon D-M39 Zilver + bruine speakers

Prima product met allerlei aansluitingen en geen onnodige features. Wil je kwaliteit in een compact systeem dat nog jaren meegaat, koop dan deze.

Pluspunten

• compact
  • goede sound
  • toslink + andere aansluitingen
  • handige afstandsbediening
  • iPod music playback op alle modellen

Minpunten

• klok niet zichtbaar in standby
  • klikgeluidjes bij opstarten, afsluiten en mute
  • usb audio werkt niet met android

Geluidskwaliteit Score: 4
Bij deze geef ik hier mijn mening over de Denon D-M39 komende van een Philips MCM190. Ik ben zeker geen audiofiel, maar hoop hier toch mijn ervaring te delen.

Verpakking
Ik had de microketen besteld via Hificorner en deze kwam enkele dagen later bij mij thuis in BelgiŽ. Om de standaardverpakking van Denon was er nog grijs inpakpapier, misschien is dit voor sommigen wat te weinig maar dit blijkt toch voldoende. Het pakket bestaat uit twee delen die elk afzonderlijk zijn verpakt en dan in een grote doos. Receiver en speakers zitten dus apart.

Installatie
Met de bijgeleverde handleiding is installatie super gemakkelijk. Speaker-aansluitingen opendraaien, kabels mooi tot punt vormen en in de voorziene plaats steken. Dan de aansluitingen terug toedraaien en de kabels zitten goed vast. In de toekomst ga ik misschien nog banana plugs bestellen en deze installeren. Dan kan de FM-antenna en de netsnoer worden aangesloten. Direct na opstart verschijnt het CD menu.

Gebruiksgemak
Met de grote afstandsbediening met grote knoppen en het duidelijke scherm is bediening zeer gemakkelijk. Ik had enkel de handleiding nodig om te weten hoe voorkeurszenders kunnen worden aangemaakt. Voor basiszaken zijn de knoppen op de receiver ook voldoende. Ook muziek op een iPod kan gemakkelijk bediend worden via het toestel of de afstandsbediening. Bovendien wordt een iPod ook opgeladen als je de stereo uitschakeld. Het lampje brand dan rood.

Geluid
Wel het belangrijkste natuurlijk. Een immens verschil met mijn oude Philips. Het geluid klinkt veel voller, natuurlijker en er is nu een betere bas aanwezig. Voor de geÔnteresseerden kan er ook nog een actieve subwoofer worden aangesloten (2.1). FM, CD en toslink geven een mooi vol geluid met toch voldoende bas. Een ruime verbetering op mijn oude Philips.

Een compact systeem dat toch veel in zijn mars heeft. Vooral de toslink-aansluiting bied een grote meerwaarde, en ook de USB-poort en analoge aansluitingen kunnen handig van pas komen. T.o.v. andere merken bied deze Denon een kwaliteitsvol pakket zonder onnodige toeters en bellen.

Heb jij ook een Denon D-M39 Zilver + bruine speakers?