Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm Review

QQ2 7 december 2013, 349 views

Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm

Pluspunten

• Bij maximaal vermogen hoor je de fan zelf eigenlijk niet (wel het briesen van de enorme hoeveelheid lucht die hij dan verplaatst)
  • Bij het toerental net boven de vervelende piep hoor je de fan niet en verplaatst hij enorm veel lucht

Minpunten

• Die K*T piep (bij mij was dat an-fabrique bij veel andere reviews lees ik dat dit na een paar maanden gebruik ontstaat) Is te fixen maar kost je een fan controller

Geluid (min) Score: 1
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Waarom de slechte review? Ik denk dat het er van af hangt waar je deze koeler voor gaat gebruiken. Als ik een 120mm fan aanschaf is dat eigenlijk altijd omdat ik de geluidsproductie tot een minimum wil beperken. Het vervelende is dat deze fan bij een te laag toerental een hele hoge en alles penetrerende piep creŽert. Ik heb hem aan een spare fancontroller gehangen en vervolgens zo afgesteld dat hij net boven het toerental waarbij hij gaat piepen draait. Werkt prima en nog steeds redelijk stil maar het kost je wel een extra fan controller en dat is zonde

Heb jij ook een Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm?

Jammer dat ik deze review nu pas ontdek. Ik heb een paar dagen geleden 3 van deze fans gekocht. Alle drie produceren ze onder de 900 rpm een irritante doordringende piep. Alle drie gaan dan ook retour afzender.