Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G700 Zwart Review

Isra 6 december 2013, 5.477 views

Huawei Ascend G700 Zwart

Pluspunten

• Hele goede prijs-prestatie verhouding
  • Mooi groot scherm met voldoende pixels
  • Blijft lekker snel door Quad core en 2GB werkgeheugen
  • Niet zwaar
  • Dual Sim goed uitgevoerd
  • MicroSD slot
  • Prima camera
  • strakke vormgeving
  • de standaard folie op het scherm kun je maanden 'ter bescherming' laten zitten.

Minpunten

• Hoesjes enzo zijn niet zo goed verkrijgbaar
  • Het formaat is even wennen
  • Bij weinig licht laat de camera steken vallen
  • zilvere randje om het toestel is geen aanwinst.

Voor mijn meisie heb ik deze telefoon cadeau gedaan. Ze was wel een beetje klaar met haar Samsungetje met te weinig intern geheugen. Ze heeft hem nu ongeveer vanaf begin oktober 2013. Ik zocht een snelle telefoon met met groot scherm, Simlock vrij en mimimaal 1 GB werkgeheugen voor max ¤250,-.
Zakelijk ben ik al jaren bekend met Huawei.

Eerste indruk
Strak design met een heel groot 5" scherm. Dit lijkt wel erg groot op het eerste gezicht. Zeker in verhouding met de oude 3".
Het eerste dat opvalt is dat het apparaat erg snel is. Heerlijk. Het scherm is HD ready. Dat kost minder energie om alles op het scherm te toveren.

Behuizing
Het is kunststof maar voldoende stevig. De bazel is klein waardoor het bijna alleen maar scherm is. Hij houd goed vast. Ook met kleine meidenhanden. Niet te glad en laat weinig vingerafdrukken achter. Ja, wel een beetje op het scherm. Het openen van de achterzijde is ook eenvoudig.

Extratjes
Lekker zo'n MicroSD slot. Direct 16GB erin...Hopa! Nooit te kort.
Batterij is te vervangen. ook wel handig!
2 Simkaarten te plaatsen

Huawei Skin
Deze is vrij clean. Weinig extra programma's waar je niet op zit te wachten zoals bij Samsung bijvoorbeeld. Gebruik van 'Thema's' is leuk.
Bij instellingen kun je de telefoon op een gezette tijd laten uitschakelen en weer inschakelen. Super handig en werkt erg goed.

Het enige dat we niet voor elkaar krijgen is de fototjes van social media aan het contactpersoon koppelen.

De telefoon heeft nog geen rare dingen als vastlopers gehad.(update 01 2014: nog steeds niet)

Dual Sim
Ja, dat kan erg handig zijn... Één is spraak + data en de andere alleen spraak. Het is in de software in ieder geval erg eenvoudig en duidelijk met welke sim je belt. Met een tooltje kun je nog veel meer instellen. Zelfs per contactpersoon als je dat zou willen.
Erg goed uitgevoerd.
Simkaarten moeten er anders in dan je verwacht.

Bereik
Zowel WiFi als HSDPA+ is echt prima. De snelle processor en voldoende intern geheugen zal ook meespelen om het vlot te laten verlopen.

Prestaties
Het grote 2GB intern geheugen is zo fijn. Mijn vriendin instaleert een eind raak voor een knaak. Ze is zo blij als een klein kind. Facebook en alles wat een meisje op internet wenst... het gaat perfect.

Accu
Deze gaat met normaal gebruik bijna 2 dagen mee.

Voor de ¤250,- en daar overheen nog ¤20,- cashback via Huawei koop je een super telefoon! Geen andere telefoon in deze prijsklasse wint het volgens mij van deze telefoon. Het formaat raak je erg snel aan gewend. Een Iphone 5 lijkt een kaboutertje bij deze...
Erg tevreden.(update 01 2014: nog steeds tevreden)

Heb jij ook een Huawei Ascend G700 Zwart?

Oh ja, misschien bedoel je wel het RAM geheugen.
van de 2GB is 1,3 GB nog vrij.
na opnieuw opstarten is dit 1,5 GB

Voldoende bewegingsruimte dus.
Hoeveel geheugen is uiteindelijk vrij van de 8 gb?
De beginwaarde kan ik je niet meer terughalen.
nu na een paar maanden gebruik is er nog 4,05 GB over.

Door de 'standaard opslaglocatie' op de sd kaart te zetten raakt het interne opslag geheugen eigenlijk niet vol.
Bij vele andere Android toestellen heb ik deze standaard instelling niet terug kunnen vinden.
de 16 GB sd kaart klasse 10 heeft nog 14,7 GB ruimte.