Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

• Bluetooth
  • HDMI

Minpunten

~[Stukje voor geschiedenis]
Ik heb ondertussen een 5tal laptops volledig versleten waarna ik 2 jaar geleden tot de conclusie kwam dat een Macbook Pro beter zou zijn. Dit bleek ook te zijn voor die tijd, echter tijden en wensen veranderen. De nieuwe Asus laptops werden gepresenteerd waarbij het toch weer begon te kriebelen om alvast ''een kijkje'' te nemen.

De Macbook Pro voldeed uitstekend voor huis-tuin en keuken gebruik en als ''laptop erbij''. Ik kwam nu duidelijk te kort om even bijvoorbeeld een spelletje te doen en te gaan downloaden.

~[Zoektocht]
De Macbook Pro stond te koop onder andere op tweakers, waarna de zoektocht begon naar een laptop die bij mijn wensen aansloot. Omdat ik goede ervaringen heb met Asus kwam ik al snel uit bij dit merk.
Er kwamen een aantal vragen bij me op;
- Budget
- Wat wil ik ermee kunnen?
- Toekomst
- Wensenpakket

De N56 serie is aantrekkelijk geprijst en je krijgt veel terug voor je geld. Samen met goede onderdelen, een goede behuizing en toekomst gericht (m.b.t. uitbreiden) een goede keuze.

Op dit moment zijn er een 9 tal laptops die deel uitmaken van de N56 serie. Allemaal kleine verschillen, mindere resoluties, full-hd, wel of geen usb 3.0. bluetooth, allemaal zaken om over na te denken.

~[De keuze]
Het budget samen met de verkoop van de Macbook Pro bedroeg 800-850. Een mooi bedrag om een laptop aan te schaffen die pakweg 2 jaar mee kan gaan met eventueel een geheugen uitbreiding en een ssd harddisk.

Ik heb de volledige N56 serie bekeken en kwam al vrij snel ging het tussen 2 modellen die in mijn budget paste en het wensenpakket.

Model 1:
Asus N56DP-S3007H
AMD A10-4600M 2,3 Ghz
8gb ddr3 (max)
750gb harddisk
Radeon HD7730M
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Led: Edge-lit

Asus N56VB-S4016H
CPU-type Intel Core i7 3630QM
Snelheid 2,4GHz
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Videochip GeForce GT740M
Geheugengrootte 6GB (16gb max)
750gb harddisk
Video uit D-Sub (VGA), HDMI, Wireless Display (WiDi)
Verbinding (USB/FW) 4x USB 3.0
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz-ondersteuning Ja
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 4.0

Deze modellen verschillen qua budget 20,00 maar vond de AMD er minder aantrekkelijk uit zien. Sowieso de videokaart is minder, geen bluetooth en vooral de geheugen uitbreiding speelde bij mij erg hoog mee.

~[prestaties]
De prestaties van de Asus N56VB-S4016H is erg goed te noemen. Het is een fantastische laptop die erg snel is. De processor is snel genoeg om meerdere (zwaardere) applicaties naast elkaar te kunnen draaien. In windows heb je een Quadcore en schakelt hij automatisch over op turbo boost. Dit is handig en bovendien erg makkelijk zonder een knop aan te hoeven raken.

Het full-hd scherm is erg prettig om naar te kijken en het beeld is met meerdere kijkhoeken goed te noemen. Geen wazige schermen of dat de kleuren niet goed weergegeven worden.

De snelheid van de harddisk valt mij persoonlijk tegen. Het is een ''trage'' 5400rpm schijf met een totale opslag capaciteit van 750gb. Omdat ik wist wat voor harddisk er in zou zitten komt er een Samsung 840 Evo 256gb schijf in.

Het geluid is op en top, dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Er zit een aparte subwoofer bij die je eenvoudig aansluit. Ongeacht wat voor geluid je uit de laptop laat produceren, het geluid is op en top en de volume is hard te zetten.

Heb jij ook een Asus N56VB-S4016H?

Ja die subwoofer hoor ik meer goede dingen over, zeker gezienformaat :)

Ik heb alleen een opmerking/vraag, waarom een macbook? Want je geeft als reden dat je 5 laptops had gesleten, en zoveel anders is de hardware niet van een macbook, de bouwkwali is redelijk tot goed(doorgaans) maar dat kan voor 50% van die kosten met een goede laptop ook.
Miss. is de nieuwe WD ssd/HDD handig, een 2,5inch hdd met SSD ingebouwd welke NIET caching is :)

[Reactie gewijzigd door Morress op 8 december 2013 23:04]

@Morress:
De subwoofer is klein van formaat en kan je eenvoudig wegzetten.

Ik ben in die tijd gegaan voor kwaliteit, lange accu duur, ervaring met Mac/Windows gegaan. De Macbook voldeed uitstekend maar omdat er geen plaats is voor een computer voor bijvoorbeeld even een spelletje te doen heb ik mede deze Asus gekocht.

Ik wou rond kerst mezelf een Samsung 840 Evo 256gb cadeau geven met Windows 8,1. De laptop voldoet naar mijn wensen en is erg snel! Je kan veel applicaties naast elkaar zetten zonder dat je hier iets van merkt m.b.t. performance verlies.
Ik gebruik de accu niet omdat de laptop bij mij altijd direct op stopcontact zit. De accu zit namelijk nog in het plastic in de doos. Aangezien het een 6 cell accu is moet deze toch wel 3 uur mee kunnen.
Ik heb nog een vraag: waar heb je hem gekocht.

want of er klopt iets niet of ze zitten te liegen ergens want bij deze ad word een 4 cell vermeld en ik vraag me dus wel af waar jij hem hebt gekocht

oke, bedankt voor het reageren. Wat wel verbazend is is dat er zowat nergens duidelijke info over de accu te vinden is dus ik ben in ieder geval blij dat ik weet dat het een 6 cell is en geen 4 cell wat helemaal waardeloos was. Ik ga het vanzelf uitproberen en anders maar even met een externe accu gaan kijken.
Online

[Reactie gewijzigd door eppo16 op 8 december 2013 12:12]

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop en de N-Serie van Asus trok mijn aandacht wel. Ik heb alleen een klein probleempje. Ik heb namelijk een redelijk onmogelijke eis.
Mijn accu moet het even kunnen volhouden want voor de studie moet ik mobiel zijn en afentoe een game is ook wel fijn als dat kan. daarom:

Wat is de accutijd ongeveer voor Word, internet, mail?

voor gamen leg ik hem toch aan de stroom thuis.
Er zit een 6 cell accu in, accu gaat 3-4 uur mee met downloaden (nieuwsgroepen, 7 Mb/ps) en uitpakken. Ik heb de laptop gekocht bij 4Launch