Specificaties 120mm diameter met 17dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master V8 Review

cgrrrNewbie 1 november 2008, 1.392 views

Cooler Master V8

Pluspunten

• RPM is regelbaar, kan daardoor behoorlijk stil zijn.

Minpunten

• Montage, je moet je moederbord uit de kast halen.
  • Geen aanwijzing in welke richting de fan blaast.
  • in mijn geval een tubetje koelpasta voor 3/4 gevuld met lucht onde druk waardoor bij het openen van het tubetje de pasta over mijn vingers spoot.
  • Bij het installatie pakket zat een inbus sleuteltje, waarvoor weet ik niet.

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Deze koeler heb ik nu een week in bezit. De koeler heb ik gemonteer op een AMD Phenom 9850 BE. Om de koeler te monteren moest het moederbord uit de kast gesloopt worden. Voorheen had ik een goedkopere coolermaste koeler gemonteer die bij full load ca 46 graden aan gaf. De fan ging echter kapot, wer waarschijnlijk te warm, waardoor ik genoodzaakt was een andere koeler aan te schaffen.

Bij de stock cooler bedroeg de temperatuur bij full load 55 graden. Geen overclocking, gewoon de standaard instrallatie onder WXP.

Bij de cooler wordt een fan speed controller geleverd waarmee je de snelheid van de fan kan regelen van 800 tot 1800 rpm, Bij het aanprikken van het tubetje met koelpasta bleek het tubetje voor 3/4 gevuld met lucht onder druk, waardoor de koelpasta over mijn vingers spoot met als gevolg blaren op mijn vingers. Snel afspoelen en wassen is dan dringend noodzakelijk,

Wat mij opviel was dat er geen pijltje op het blok aanwezig was om te bepalen in welke richting de fan blies. na montage bleek dat de koeler in de verkeerde richting stond te blazen, dus opnieuw monteren!

Het koelblok ziet er imposant uit. Het koelblok wordt door een ledje rood aan gelicht. Hij is redelijk stil, Deze koeler heb ik aangeschaft bij Paradigit in Rotterdam voor 59,95, Vwb prijs/prestatie zou ik zelf deze koeler niet meer aanschaffen. Onder full load presteerde deze koeler bepaald niet beter dan bijv. de goedkopere Cooler Master Tx 2.

Heb jij ook een Cooler Master V8?

Ik vind dit een magere reviee.
De reden waarom er niet staat in welke richting je de koeler moet plaatsen is omdat hij bij kasten altijd anders geplaatst kan worden. De outtake van warme lucht kan naar achteren of naar boven geblazen worden, vandaar.

Daarnaast mis is concrete feiten. Hoe koelt deze koeler. Het is een vrij veel besproken koeler waarom iedereen deze review in eerste instantie wilt gaan lezen en wat nuttigs te lezen wilt. Dat zal dus vrij tegen vallen met deze review.

Om je review te verbeteren zal ik de volgende dingen maar gaan doen;
-Per beoordelinskopje toelichting geven.
- Bij koelprestaties temp meten (met bijvoorbeeld realtemp) en deze vergelijken met de stockkoeler. Koelprestaties bij fan op low en high stand is ideaal.
- je inleiding iets gestructureerder en evt een slot.
- En natuurlijk FOTO`s van de koeler, in je kast
Het inbussleuteltje kun je gebruiken om de fan/kap om te draaien, mocht je hem verkeerd hebben geplaatst. Als je de koeler voor je hebt (en dus V8 en Cooler Master kan lezen) blaast de fan van rechts naar links (normaal is dat outtake).
had ook wel een iets betere review verwacht van een Coolermaster. Dit zou een OK reviewtje zijn voor je stock fan ;)
Ben benieuwd of iemand nog die degelijke review gaat schrijven...