HP Pavilion w2228h Zwart Review

msnijder 2 november 2008, laatste update op 2 november 2008, 4.759 views

HP Pavilion w2228h Zwart

Pluspunten

• Groot en helder scherm
  • Fantastische kleurweergava
  • Plek voor toetsenbord onder het scherm
  • Strak design (geen nutteloze dingen)
  • Pivot- en verstelfunctie
  • Verschillende aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Grote voet (groot maar stevig)
  • Redelijk zwaar (9kg)

Sinds gisteren in het bezit van deze monitor, ben er erg tevreden over! De kleuren zijn zeer scherm en het contrast is uitstekend. Vergeleken met mijn oude monitor, een Philips TFT 19" 190CWV (preciese naam zie ik nu ff niet) is dit een topper die 1000x steviger is!

Op de foto's glanst het scherm best heftig en ziet het er storend uit, persoonlijke merk ik er niets van als ik er mee werk. Het is natuurlijk logisch dat je je er aan kan storen als je er expres naar gaat zoeken! Zoek je het niet, dan heb je er geen problemen mee.

Bij de wissel van een 19" naar 22" vond ik het erg belangrijk dat de voordelen meer waren als alleen de grootte. Deze monitor is:

1. Stevig (goede voet)
2. Mooie kleuren
3. Pivot functie die voor designers best makkelijk kan zijn
4. Verschillende aansluitmogelijkheden (HDMI, VGA, DVI)
5. 2 USB aansluitpunten voor bv een USB stick

Allemaal punten die ik helaas niet op mijn oude monitor had, op de VGA aansluiting na dan ;)

Met het punt ghosting ben ik niet zo bekend dus kan ik er niet veel over zeggen en tot dusver nog niets van backlight bleeding gemerkt! Een negatieve eigenschap vind ik toch wel de groote van de voet, deze is dan wel ontzettend stevig (wat belangrijk is) maar kan ook in de weg zitten omdat de voet tegen de muur staat en het scherm dan 20cm ervoor zit.

Wat misschien niet echt een superextra is maar wel handig, mochten je boxen het ooit begeven is dat de monitor ook boxen ingebouwd heeft. Tot dusver vind ik het een uitstekende monitor en kan ik hem iedereen aanraden!

Wel heb ik nog een vraagje, als ik het scherm in verticale positie draai, merkt het menu van het scherm dit. Is het mogelijk dat het scherm ook automatisch het bureaublad draait?

Wanneer iemand vragen heeft over deze monitor laat maar weten en ik zal ze proberen te beantwoorden.

Groeten msnijder

Heb jij ook een HP Pavilion w2228h Zwart?

En dan nog een minimaal minpuntje, blijft vreemd dat er geen DVI-kabel bij zit.

Heb me rot moeten zoeken naar een DVI->HDMI converter die ik gelukkig bij mijn
video-kaarten kreeg. Je zal hem maar niet hebben.
of je hebt een videokaart met HDMI aansluiting ;) zit namelijk wel een HDMI kabel bij :)
Je wil graag dat windows je desktop automatisch meedraait wanneer je je scherm draait. Waarschijnlijk zit er een sensor in je scherm die automatisch je schermmenu meedraait, maar die informatie zou ook aan windows moeten worden doorgegeven. Als je scherm dat niet ondersteunt dan is het zo goed als onmogelijk om dat voor elkaar te krijgen. Maar als het goed is hebben de meeste videodrivers wel een optie om je schermrotatie te wijzigen dmv een icon in je systemtray.
Oh MSnijder en andere "HP Pavilion w2228h" gebruikers, nog een tip.

Veel mensen zullen de speakers niet gebruiken, maar ik schrok me op een avond suf!

Ondanks dat je geen audio kabel hebt aangesloten kan er soms spontaan een hard
brullende toon uitkomen. Ik schrok echt!

Kennelijk staat het volume standaard op max en kan dit zich voordoen. Op te lossen
door in het menu van het scherm het volume op 0/minimaal te zetten.
Ik heb zelf de w2207v en daar werd bij gezegd dat de HP software zelf zou detecteren wanneer het bureaublad gekanteld moest worden. Heb het even 10 minuutjes geprobeerd, daarna maar opgegeven :) .

Je negatieve punten snap ik trouwens niet zo :P door de grote voet en de massa staat het scherm erg stabiel. Daarnaast kan je op de voet ook nog je toetsenbord kwijt en is het eigenlijk dus zelfs ruimtebesparend ;)
Hey dat klopt inderdaad! Maar bij mij staat nu de monitor 20cm van de muur af en is het effect van Flatpanel eigenlijk bijna weg. De stevigheid is tevens een factor geweest bij mij in de aankoop.

Het heeft inderdaad zijn voor- en nadelen.
Heb mijn review erop aangepast.
Kan je er ook wat foto's bij doen?
Ik heb ze er bij gedaan. Op de foto's ziet het er uit of het scherm erg schittert, maar dit is niet zo. Natuurlijk glanst hij wat maar het soort niet vind ik. Anders de gordijnen dicht hehe..
Hallo Bart, ja dit klopt. Het is een glossy scherm, maar tot dusver stoort het nog niet :)
Er zit vast een cd bij waar de software daarvoor op staat. Ik heb zelf de L2245w en die moet ik handmatig melden dat pivot aan staat.
dag msnijder,

heeft deze monitor een glossy scherm of niet? Ik vermoed van wel, maar kun je dit bevestigen?

Mooi scherm, zeker en vast! Nog veel plezier gewenst met je aankoop.

Bart
kleine tip, aan de zijkanten van de voet kan je aan beide kanten je kabels wegwerken
in die gleuven :)
Ik dank u ten zeerste.. :)
Thanks voor de foto's !