Specificaties Rad. HD4850 (625MHz), 512MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus EAH4850/HTDI/512M Review

ghostface1979 1 november 2008, laatste update op 3 november 2008, 1.763 views

Asus EAH4850/HTDI/512M

Pluspunten

• kan alles goed vloeiend spelen..

Minpunten

• hoge temperatuur icm lage fanspeed

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na lange tijd het uiterste uit mijn 6800 te hebben geperst was het na een flinke upgrade qua hardware dan eindelijk zover...
Mijn Asus 4850 was binnen.. Na het inbouwen en drivers te hebben geinstalleerd, meteen de kaart aan het werk gezet met 3dmark06.

dit in combinatie met een asus p5q+C2d E7200 @ 3ghz + 2GB OCZ reaper modules.
Kwam tot 11492 punten...

Wat me opviel was de temperatuur die ik aflas in Realtemp.. die was idle 80+ graden..
Geluidniveau van de cooler viel me erg mee..

Maar toen heb ik de fanspeed dmv rivatuner omhoog gezet van 25% naar 40% en zakte de temperatuur al met 30gr.

Verder heb ik de kaart niet overklokt.. lijkt me nog niet nodig.. kon Crysis met alles high behalve Anti aLiasing aan vloeiend spelen, en COD4 loopt ook als een trein...
If it ain't broke don't fix is me geleerd dus daar hou ik me nog maar aan..

Heb jij ook een Asus EAH4850/HTDI/512M?

Hoge temperatuur negatieve eigenschap dat kan ik begrijpen maar lage fanspeed niet :) Dat is toch lekker stil, voor veel mensen juist positieve eigenschap. Voor tweakers misschien niet, want die willen het altijd koeler hebben. En ze mogen zo warm worden. Dus geen probleem lijkt me. Alleen met overclocken kan het voor problemen zorgen.
dag ghostface1979,

Viel het geluid van de fan nog mee... toen je de snelheid opvoerde naar 40 %?

heb net ook een E7200 binnengekregen en overweeg ook de aanschaf van een HD4xxx-kaart.

Je revieuw zou dus heel nuttig kunnen zijn voor mij maar - indien mogelijk - graag meer benches van games (grid, crysis, ...). Hoeveel fps haalde je? Of speel je enkel crysis of COD

Draait je E7200 nu stock? Welke driver gebruik je? Op welke resolutie speel je?

Groeten, Bart
draai op de ati 8.10 drivers,,,,

cod5 en farcry 2 lopen er prima op..
farcry zit rond de 51fps en cod5 speelt in de singleplayer rond de 60-70 fps met alles op max. op 1440*900
Hoi Bart,

speel voornamelijk COD4.. 125 fps straks met alles high... op 1440*900.
Crysis gespeeld om te kijken wat hij kon..
volgens de eisen heb je een 450watt voeding nodig, maar de 430watt van mij ( Antec Neopower) werkt perfect..

Op 42% is het wel acceptabel maar harder geeft wel veel meer geluid..

ga je over de 50% is hij goed koud, maar dan raad ik je of een koptelefoon aan of geluid iets harder te zetten... pc kast staat naast me op het bureau, dus klinkt zowieso harder
( staat dichterbij). voor een stille kaart zou ik dan denk ik voor een aftermarket cooler gaan..

De CPU is wel een lekkere klokker.. gaat met gemak over de 4ghz ..
draai hem nu zelf op 3ghz met 0.05volt Vcore verhoging icm een asus p5q.

maar al met al veel bang for weinig bucks ; )

gr..