LG Optimus L7 II Zwart Review

12stefan21 5 december 2013, 2.513 views

LG Optimus L7 II Zwart

Pluspunten

• accuduur is erg goed
  • interface loopt soepel

Minpunten

• Zware, nogal kinderlijke skin
  • LG software
  • Scherm

Een half jaar geleden heb ik deze smartphone gekocht omdat mijn oude kapot was gegaan :) De rede dat ik voor deze ben gegaan was de lage prijs op dat moment (150 euro). In feite wordt deze telefoon door LG graag afgeschilderd als een middenklasser en voor een prijs van 209 euro op dit moment is dat misschien ook wel te verwachten. Maar de prestaties zijn er niet naar. Ik vind het meer een low-end toestel, maar dan wel bovenaan in het segment.

Accuduur

Het grootste pluspunt is de accuduur. Met normaal gebruik haal ik er 1,5 tot 2 dagen uit. Voor een telefoon uit deze prijsklasse is dat best aardig.

Processorkracht

Met de 1 Ghz dual core in deze telefoon loopt de interface gewoon soepel. Ook gewone apps als Facebook, youtube, whatsapp lopen goed. Voor iemand die niet te veel van een smartphone vraagt is de processor capabel.

Gaming

Hier begin je te merken dat het om een budgetsegment gaat. Angry birds is ok, cut the rope ook. Maar zwaardere games als Temple Run (1 of 2) zijn te zwaar voor dit toestel. Als gaming echt iets wat je graag doet, dan kan je beter verder kijken.

Scherm

Het scherm heeft een diagonaal van 4,3" (Niet 4" wat saturn je wijsmaakt) . Dit is voor mij een ideaal formaat. Het is niet te groot, maar klein genoeg om hem in je broekzak te stoppen. Het gaat om een IPS display dus goede kijkhoeken. Polarisatie is bij normale kijkhoeken vrijwel afwezig als verkleurd het beeld wanneer je hem diagonaal houdt. Dit zie je vaker bij LG schermen. Praktijk is dat je je telefoon nooit schuin vasthoudt dus een probleem is het zeker niet. De resolutie is 800x480 en dat is ok binnen deze prijs. Het grotere scherm zorgt er overigens wel voor dat het wat korrelig lijkt. Erg is het niet, maar mooi ook niet.
Helderheid is gewoon goed/

Bouwkwaliteit

Het is volledig van plastic en kraakt een beetje als je drukt. Over het algemeen geeft het een redelijk degelijke indruk. Ik vind het te vergelijken met de behuizing van samsung: plastic, maar wel degelijk.

Software

Als LG ergens voor berucht is dan is het wel software. En helaas, dat geldt ook voor deze telefoon. Net als samsung is de skin erg zwaar. De 1 Ghz processor lijdt hier wel onder. Daarnaast reageert het toestel af en toe vreemd en ik heb zelfs meegemaakt dat de telefoon helemaal freezed wanneer je wordt gebeld. Dit is gewoon jammer. Een enkel pluspuntje op het gebied van software is dat het toestel weet dat je naar het scherm kijkt en dan niet op standby gaat. Dit is een onmisbare functie op een telefoon naar mijn mening en hij werkt goed op deze telefoon.

Het is een redelijk toestel voor een redelijke prijs. Het scherm en de software zijn minder maar je krijgt wel een uitstekende accuduur. Ik kan dit toestel aanraden voor mensen die een groter scherm willen, tevreden zijn met een wat oudere processor en niet te veel gamen.

Heb jij ook een LG Optimus L7 II Zwart?

Ik heb dit toestel zelf een jaar en ben het in grote lijnen eens met je review.
Alleen heb ik nog nooit een vastloper gehad. Ik zou willen dat LG hier nog kitkat voor uitbrengt maar hun kennende gaat dit niet gebeuren. Mijn persoonlijke ervaringen van Lg ondersteuning is erg negatief. Dit doet echter niks af aan dit toestel.
Conclusie voor mij: een heerlijke allrounder.
Hebben jullie ook al de update van de Knock-On gehad.
Best netjes dat ze dat ook toevoegen.
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat ze deze functie naar de L7 II hadden gebracht. Maar hij staat er inderdaad op onder weergave. Het werkt naar behoren trouwens. Wel grappig inderdaad dat ze het toegevoegd hebben.
Hier staan alle updates van LG:

[Reactie gewijzigd door WALUIGI96 op 14 maart 2014 15:48]