Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

ivov 5 december 2013, 1.641 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Snelle hardware
  • Mooi scherm
  • Goede prijs
  • Goeie accuduur
  • Veel features

Minpunten

• Geen sd slot
  • Geen vervangbare accu

Ik had mijn galaxy s3 laten vallen en omdat ik de reparatie kosten van het scherm te hoog vond heb ik besloten een nieuwe telefoon te halen, na wat zoeken kwam ik bij de coolblue webshop een 2e kansje met de lg g2. Hierdoor koste de telefoon maar 450 euro inplaats van 550 euro. De hoofdredenen dat ik deze telefoon gekozen heb zijn het scherm en de snelle cpu/gpu Snapdragon 800/Adreno 330.

Ik heb de telefoon nu ongeveer anderhalve maand in gebruik en maak er redelijk veel gebruik van.

Ik heb ook de quickcover erbij gekocht en ben hier erg blij mij wel vind ik de prijs van 45 euro voor zon hoesje wel erg veel. Het werkt wel erg goed als je de cover opendoet gaat je telefoon aan en als je hem dichtklapt springt die altijd feilloos over naar het kleine quickcover schermpje.

Ik zal puntsgewijs de telefoon beoordelen:

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Eigenlijk is hier nooit iets fout gegaan, maar toen ik de telefoon net had speelde ik een spelletje genaamd dragonrealms dit spel heeft de telefoon een paar keer laten vastlopen waardoor ik hem opnieuw moest opstarten. Maar dit probleem is met een andere app nooit voorgekomen.

Beeldkwaliteit opname:
Deze is volgens mij gewoon goed maar ik heb niet heel veel verstand van filmen of fotografie dus ik zou hiervoor 1 van de vele andere reviews bekijken.

Featureset:
Deze is erg compleet, er kan heel erg veel met de telefoon en ik ben iemand die hier wel blij mee is sinds ik nogal een chaoot ben ben ik er redelijk goed in dingen snel te vinden. Het is idd zo dat lg misschien iets teveel balken en knoppen heeft toegevoegd maar gelukkig valt er erg veel te customizen.

prijs:
In mijn geval was de prijs 450 euro en is als nieuw met garantie. dus pluspuntje voor coolblue en zelfs voor 550 euro vind ik de prijs nog steeds prima.

Bereik:
internetten werkt altijd goed en ik kon in de auto netflix erop streamen dit ging bijna de hele rit van ongeveer 75 minuten goed. dit was van Wageningen naar Beilen. Wifi werkt verder ook prima.

Scherm
Dit is 1 van de redenen dat ik de lg g2 koos, het 5,2 inch scherm is erg mooi en bedekt vrijwel de hele telefoon hierdoor zitten wel de knoppen aan de achterkant maar hier wen je erg snel aan. ik maak ook altijd gebruik van de knock on/knock off functie. voornamelijk de knock off functie omdat de telefoon ook aan gaat als je de quick cover open doet. Verder voelt de telefoon ongeveer even groot aan als de galaxy s3

Accuduur
Dit was iets waar ik bij de galaxy s3 erg ontevreden over was, en wat bij deze telefoon zoveel beter is. Ik kom altijd de dag door wat ik ook doe, ik denk dat alleen als je intensief een hele zware game gaat spelen je deze accu kan tackelen of natuurlijk the good old vergeten op te laden doet.

Gebruiksgemak
Het is android, verbouwd door lg en voor mij werkt het goed al kan ik me voorstellen dat je van een cleanere os houd als dit zo is koop dan gewoon de nexus 5.

Design
Ik vind het design goed vooral omdat er geaimed word op een zo groot mogelijk scherm in een zo klein mogelijke telefoon stoppen. Let wel de telefoon is natuurlijk niet klein maar hij past nog goed in mijn broekzak. de knoppen aan de achterkant zijn even wennen. Maar als je de quickcover erbij neemt dan gebruik je de aan en uit knop eigenlijk niet meer. Wat wel jammer is is dat er geen sd slot in zit.

Bouwkwaliteit en afwerking
Dit is iets waar ik niet heel veel over kan zeggen, ik denk dat de bouwkwaliteit goed is maar dit zou je echt moeten testen door middel van een serie tests. Ik ga deze tests niet uitvoeren:) want ik wil niet nog een nieuwe telefoon kopen. de afwerking is verder mooi gedaan en alles sluit goed.

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?