Specificaties 32" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LG3000 Review

GrooV 31 oktober 2008, laatste update op 31 oktober 2008, 1.565 views

LG 32LG3000

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Design
  • Geluid

Minpunten

• Stof randen
  • Soms problemen met verschillende beeldformaten van TV zenders

Deze 32" TV trok mijn aandacht omdat hij een zeer goed prijs heeft en daardoor ook opvalt in de pricewatch. Ik heb deze TV bij de Makro gehaald voor ~480 euro aangezien deze daar toen in de aanbieding was en ik ongeveer net zo duur uitwas wanneer ik de TV bij een webshop ging ophalen. Ik zat aan het begin nog te twijfelen of ik de FullHD 37" versie zou kopen maar ik heb er toch vanaf gezien omdat ik de meerprijs er niet voor overhad en een 32" groot genoeg is voor mij op dit moment.

Beeld
Het beeld is zeer goed te noemen. Ik vind de HD films die ik gekeken heb er zeer strak uitzien en heb nog geen moment spijt ervan dat het een 720p TV is ipv een 1080p. Het ziet er allemaal net iets mooier uit dan op mijn 22" Samsung scherm. De TV ondersteund trouwens ook 1080p input, maar schaalt deze dan automatisch terug naar 720p.

Volgens LG zit er een of andere dynamische contrast meter in die het contrast automatisch aanpast naar de licht inval. Ik heb er iig nog niks van gemerkt, er is namelijk altijd goed contrast. Dus ik weet niet of dat systeem goed werkt of juist niet ;)

Ook las ik in sommige reviews dat mensen last hadden van flikkerend beeld. Ik heb hier nog geen een keer last van gehad. Ook niet met een playstation 3

Geluid
De TV heeft heel goed geluid. Natuurlijk niet zo mooi als een goede 5.1 set maar het komt in de buurt :) De speakers zijn trouwens onzichtbaar en dat maakt het design allemaal net weer iets mooier.

Ghosting
Tijdens het spelen van verschillende PS3 spellen heb ik geen ghosting kunnen ontdekken

Pixeldefecten
Toen ik de monitor voor het eerst aanzette heb ik meteen gekeken of er defecte (sub-)pixels waren. Ik heb deze toen niet kunnen ontdekken/

Bouwkwaliteit
De monitor is zeer solide gebouwd en staat stevig op zijn voet. Met het installeren van de voet had ik een klein verbogen stukje ijzer, hierdoor kon ik de voet er niet in krijgen. Dit was zeer eenvouding met een tang recht te krijgen zodat de voet erin paste. Ik weet niet of dit al zo was of dat het kwam omdat ik de voet er eerst verkeerd om in had zitten.

Vormgeving
De vormgeving van de TV vind ik er persoonlijk mooi uit zien, helemaal als je kijkt naar TV in de zelfde prijs klasse. De zwarte randen trekken wel stof aan, maar goed dan wordt ik er aan herinnerd dat ik weer moet stoffen ;)

Features
De TV heeft genoeg aansluitingen en opties. Wat wel jammer is dat de TV niet automatisch niet breedbeeld zenders goed terug zoomed. Je kan namelijk de beeldinstellingen alleen voor alle zenders instellen. Dus als je hem op Origineel zet zien alle zenders die breedbeeld uitzenden er perfect uit. Maar zenders zoals TMF die nog gewoon 4:3 uitzenden en de zwarte balken er zelf bij plakken zien er dan niet goed uit. Maar goed ik kijk gelukkig nooit naar TMF, anders kan je dit nog in een paar tellen goed zetten.

Heb jij ook een LG 32LG3000?

Nog een eigenaar van deze televisie. ;) Goede review, het viel me op dat toen ik destijds deze TV kocht er weinig over te vinden was, bijna niets. Maar als je een TV wilt kopen moet je hem inderdaad eerst even in het echt gaan bekijken. :)

Aanvullingen die ik kan geven:
- HDMI aansluitingen (3!) geven met HDMI kabel (eentje van eBay nog wel) echt haarscherp HD beeld, waarvoor ik hem gebruik, echt perfect.
- TV heeft aantal kleurmodi, standaard staat hij op Levendig. 'Normaal' ziet er t.o.v. Levendig wel wat doffer uit maar bij Levendig hebben de blauw-waardes een beetje de overhand, en lijkt alles dus redelijk 'schel'. Mocht je dus in de winkel denken dat de TV een slechte beeldkwaliteit heeft, probeer dan een andere kleurmodus.
- Zoals gezegd zijn de speakers weggewerkt maar het geluid is verrassend goed, vooral voor een relatief low-budget model. Gebruik zelf een externe 2.0 set maar tijdens wat testjes vond ik 't niet tegenvallen. ;)

Hoewel inmiddels wel weer wat ouder (ik kocht het toestel in de zomer), kan ik de TV echt aanraden. Maar kijk sowieso even in de winkel of je 'm zelf ook mooi vindt. :)
Ik wil graag heel wat meer foto's zien, ingame, van een afstand, vanaf de zijkant etc...

En vooral, van een tv uitzending,

[Reactie gewijzigd door painkill op 31 oktober 2008 11:40]

Wil je dat, of vraag je dat?

Zit er ook sterk over na te denken om dit scherm te kopen, je review geeft in elk geval een duidelijk beeld van dit scherm en helpt mij enorm bij mijn keuze.

Bedankt!
Beetje van beide ;)

En ik wil dit scherm ook graag, maar eerst wil ik zoveel mogelijk user ervaringen zien.
Als je een TV wil kopen moet je hem sowieso keertje gaan bekijken in een winkel.
Vaak hebben ze of slechte kabel er op aangesloten, of een blu-ray speler.

Wat ik vaak heb gedaan is even gevraagd of ze een dvd-tje willen afspelen. Zo kan je alle televisies het beste vergelijken met materiaal wat je vaak bekijkt.
Probleem is dat ik via internet WIL kopen, door leuke wetten die daarvoor gemaakt zijn.
En ik zo even niet een winkel in de buurt weet met deze tv, of EXPERT moet hem hebben.

Ach, ik kan wellicht even kijken.
ingame foto kan ik wel maken.

Ik heb alleen een hele slechte kabel, best veel ruis enzo dus TV ziet er niet mooi uit en ik denk niet dat het de review ten goede komt als ik die hier post. Misschien als ik een nieuwe antenne kabel heb dat ik de foto erbij post.

Wel een pluspunt nog trouwens, de TV heeft zeer goede noise reduction

[Reactie gewijzigd door GrooV op 31 oktober 2008 13:41]