Specificaties 32GB microSDHC, 0,528 per GB - Bekijk alle specificaties

Samsung MicroSDHC 32GB Class 6 Review

madman2003 3 december 2013, 594 views

Samsung MicroSDHC 32GB Class 6

Pluspunten

• Goede 4K en 4K-QD32 write performance voor een SD kaart
  • 512K performance bijna gelijk aan sequentiele performance
  • Lage prijs (ten tijde van aankoop 18 euro)

Minpunten

• Geen SD adapter

Ik had een SD kaart nodig voor een (toekomstige) Raspberry Pi. Voorwaarde was goede 4K read en write speed. De meeste kaarten (inclusief de kleinere samsung modellen) zijn nogal rampzalig op 4K write gebied. Ik wist alleen al van de 32GB samsung kaarten waarvan ik de gewone klasse 10 variant al heb voor mijn mobiele telefoon. Verbazingwekkend is deze class 6 zelfs sneller. Het lijkt erop dat hoe hoger je gaat (alle variaties van de class 10) dat de sequentiele snelheid (iets) verbeterd ten koste van de 4K en 512K write performance. Dus deze kaart is een prima keuze, dat geld trouwens voor alle doeleinden met uitzondering als je een UHS-I apparaat hebt dat snelheden significant hoger dan 25 MB/s kan verwerken.

Edit1: Ook een crystaldiskmark benchmark toegevoegd bij een grootte van 1 GB, dit levert vooral lagere 4K writes op.
Edit2: De performance op de raspberry pi zelf lijkt vergelijkbaar te zijn met CrystalDisk (getest met iozone 50MB)

• Lenovo Thinkpad x121e

Heb jij ook een Samsung MicroSDHC 32GB Class 6?

Het lijkt me dat een test met 50 mb voor een seq read/write niet de meest ideale test is, het lijkt me dat de snelheid wel inzakt na de eerste x mb? Zou je de test nog een keer uit kunnen voeren met een bestand van +- 1gb? Ik vraag me af of ik t mis heb namelijk:p
Ik heb de benchmark nogmaals gedraaid, het lijkt erop dat de 4K performance bij grote data sets inzakt. 100MB en 500MB ligt tussen de 50MB en 1GB resultaten in.