Asus VE276N Zwart Review

levik7 3 december 2013, 275 views

Asus VE276N Zwart

Pluspunten

• Schermgrootte.
  • Prijs.
  • Afwerking.

Minpunten

• Resolutie.
  • Backlight-bloeding.

Ik hou het kort dus als je meer wil weten reageer dan even hier onderaan ;)

Mijn eerste indruk was:
WOW die is groot.
En die indruk heb ik nog steeds :)

Daarmee kom ik gelijk op het beste aan de monitor namelijk de grootte.
Hij is groot(27 inch) maar de resolutie is "gewoon" HD.
Daarmee is de pixel dichtheid erg laag.
Ik kan als ik op een afstand van 30 CM zit lijntjes pixel's zien(niet dat dit erg storend is maar soms is het wel vervelend.

Op een afstand van 50 CM zie je geen lijntjes meer, maar als je focust op 1 stukje, zoals ik nu focus op het tekstvakje waar ik in typ dan lijkt het alsof de rest van het scherm dat wit is uit allemaal witte puntjes bestaat, dit is soms wel hinderlijk maar je went eraan ;)

Als ik nog verder ga zitten( 1 meter) dan word de tekst moeilijk om te lezen 8)7
Maar dan merk je niet zoveel van de lage pixeldichtheid.

Dus als je een groot goedkoop beeldscherm wil dan is deze zeker aan te raden!
Ik game erop, maar ik heb geen last van reactie tijd of ghosting.

De bedieningsknoppen zitten aan de onderzijde van het scherm, die werken goed en voelen stevig aan, niks op aan te merken dus.

Over het uiterlijk, het is een erg mooi scherm om te zien. De afwerking is goed, de achterkant is redelijk dun.
Ook word het scherm niet echt warm, ook niet tijdens langdurig gebruik.

Wat ik overigens wel moet zeggen is dat het scherm erg last heeft van 'backlight-bleeding' (dat is dat er aan de rand van het scherm licht "bloed").
Dit is overigens alleen te zien bij films of games waarbij de onderkant en de bovenkant zwart of erg donker zijn met normaal gebruik valt het niet op.

Wat ook voordeel is dat doordat de resolutie HD(1920*1080) is dat je geen high-end hardware nodig hebt om het aan te sturen.
Dus heb je een low of een mid- range PC of laptop en wil je wel een groot scherm(waar je al je vrienden mee jaloers maakt :P).
Dan is dit wellicht een goed scherm :D

"Edit: Foto's kunnen niet worden toegevoegd wegens te grote resolutie als je ze wil hebben zal ik er even wat tijd in steken en uploaden in een kleinere resolutie."

Mvg Levi

Heb jij ook een Asus VE276N Zwart?