Samsung DVD-HR775 Review

PaulvzNewbie 30 oktober 2008, 1.159 views

Samsung DVD-HR775

Pluspunten

• USB 2.0 host (zowel ingaans als uitgaand, alleen uitgaand nog niet ontdekt op het apparaat, welke keuzemenu dit is)
  • Beeldkwaliteit RGB Scart
  • 250GB opslagruimte is zeer fijn
  • Opnamestanden (meerdere mogelijk: 5 standen)
  • Design
  • Afstandsbediening
  • DTS/Dolby Digital ondersteuning
  • Gemakkelijke menu's
  • HDMI aansluitmogelijkheid (upscaling)
  • Alle DVD types ondersteund (bijna): Dual Layer, RAM, + en - R/RW

Minpunten

• Harddisk maakt een wat zoemend geluid (waarschijnlijk is dit logisch/niet anders)
  • Start niet mega snel op (ong. 20 seconden wachten)
  • Moet aanstaan wanneer je Timer gebruikt

Geluidskwaliteit Score: 4
Algemeen

Het apparaat ziet er erg chique uit (glanzend zwart) en oogt zeer luxe en geeft een echte Samsung impressie. Er zit een afstandsbediening bij (welke zeer aangenaam te gebruiken is) incl. batterijen, een Quick Start handleiding, de volledige handleiding, een coax kabel, een audio-video kabel en uiteraard de HDD recorder.

De HDD recorder heeft GEEN tvguide, wel Showview, tijdens het opnemen al kijken, reclame verwijderen van opnames, 250GB harddisk (220gb ongeveer resterend/leeg)

USB Poort
Dit onderdeel is het prettigst van het hele apparaat: USB Stick erin (FAT16/32) met avi's met eventueel ondertitelbestanden, inpluggen maar, usb op de afstandsbediening kiezen en onder DIVX vind je de filmbestanden.

Het is mogelijk (volgens de handleiding) om van de USB naar HDD of DVD te kopieren, maar ook van HDD naar USB of DVD. Ik heb dit zelf nog niet uitgetest.

Beeldkwaliteit over Scart RGB met vlakke beeldbuistv (GEEN PLASMA/LCD)
Ik persoonlijk vind de beeldkwaliteit van opgenomen goed, het is helder/duidelijk en er zijn geen rare oneffenheden op te merken.

Ik vind het een goede prijs-kwaliteit verhouding (185 euro) voor dit fijne product. (incl. gratis 2e jaar garantie)
(2 weken in bezit)

Heb jij ook een Samsung DVD-HR775?

Kleine voetnoot, je geeft aan dat de recorder aan moet staan wanneer je Timer gebruikt. Echter, ik heb deze recorder ook en kan hem gewoon uit zetten (nou ja, in standby stand dan). Het programma wordt dan alsnog opgenomen.

Verder, mooie review.

[Reactie gewijzigd door Sw333t op 23 juli 2011 04:31]