Sharkoon System Fan S402030L-3, 40mm Review

FireDrunk 30 november 2013, 381 views

Sharkoon System Fan S402030L-3, 40mm

Pluspunten

• Stil
  • Goedkoop

Minpunten

• Snel kapot? (hoewel dat relatief is natuurlijk...)

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 1
Luchtverplaatsing (max) Score: 3
Ik heb 25 van deze fans gekocht om een aantal van mijn 1U machines van stille fans te voorzien. Ik heb per machine 4 van deze fans gemonteerd.

Systemen in kwestie:
Intel Celeron G1610
ASRock H77-Pro4-M

Celeron is voorzien van boxed koeling, waar de fan vanaf gezaagd is (dus alleen het koelblok).

CPU blijft heerlijk koud met 4 fans, dus ze doen hun werk.

Enige grote nadeel is dat ik al 3 4 fans heb moeten vervangen omdat ze ratelden of startproblemen hadden. De fans zitten niet achter een fancontroller en draaien op volle snelheid (wat voor de -L versie nog steeds maar heel weinig is, iets van 1500 toeren.) Startproblemen zouden dus niet door een te laag voltage moeten komen. Soms kan je met een vinger de fan wel starten door het bewegende gedeelte aan te duwen.

• ASRock H77-Pro4-M
  • Intel Celeron G1610

Heb jij ook een Sharkoon System Fan S402030L-3, 40mm?

Starten de fans nu wel of niet zonder aan te raken?

Heb een Zywall 110, zit een fan in die iets teveel herrie maakt (originele fan https://www.dropbox.com/s...09-26%2011.49.32.jpg?dl=0).

Noiseblocker BlackSilent XM-1 besteld deze start uit zich zelf tijdens boot maar na boot stopt hij (origineel gaat dan op lager toeren als die warmer word sneller draaien) daarna moet ik hem een zetje geven.

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 27 september 2014 20:03]