Razer Ouroboros Review
ik heb een tijd geleden de ouroboros gekocht bij de mediamarkt, in het begin was ik er vrij tevreden mee. had wel wat problemen maar daar kon ik overheen kijken omdat ze (volgens mij) vrij makkelijk software matig gefixt konden worden. dat hebben ze tot vandaag de dag nog niet gedaan. (18-6-2014)
als je de macro gebruikt voor het switchen van de dpi dan hapert de cursor, ook is er (zelfs als je het in de software uit zet) erg veel acceleratie, ik weet niet of het de sensor is of dat het de software is maar het is niet wenselijk dat als ik het uitschakel en nog steeds vrij veel acceleratie is. het 2e probleem en mijn grootste struikelblok van de muis, was zodra je de pc aanzet blijft je cursor ong. 5 min hangen, waarna je de muis moet...
Pluspunten
aanpasbaar mooi uiterlijk goede bouwkwaliteit scharnier knoppen
Minpunten
drivers acceleratie prijs
Eindoordeel
als je de macro gebruikt voor het switchen van de dpi dan hapert de cursor, ook is er (zelfs als je het in de software uit zet) erg veel acceleratie, ik weet niet of het de sensor is of dat het de software is maar het is niet wenselijk dat als ik het uitschakel en nog steeds vrij veel acceleratie is. het 2e probleem en mijn grootste struikelblok van de muis, was zodra je de pc aanzet blijft je cursor ong. 5 min hangen, waarna je de muis moet resetten of unpluggen. waarna hij het na nog eens 10 min haperen doet, onacceptabel dus!
om nog maar te spreken over het belabberde ontvangertje dat na 2 dagen kapot was door kortsluiting ofzo... dus heb nu een bedrade muis die niet of nauwelijks doet wat ie moet doen.
en het grappige ik ben niet eens de enige, op talloze fora hebben mensen dezelfde problemen als ik.
natuurlijk zijn er ook positieve punten, hij is ergonomisch best goed je kunt hem aanpassen aan bv. claw- of palm grip. de scharnier knoppen aan de zijkanten zijn fijn in gebruik maar moest ik er één van uitschakelen. ze gaan namelijk erg zwaar waardoor je vaak beide scharnierknoppen indrukt. de bouwkwaliteit is ook goed hij voelt stevig aan en is van goede kwaliteit plastic met een fijne textuur. de rubberen grips op de zijkanten voelen goed en zorgen dat de muis niet snel uit je vingers glipt.
over het algemeen heb ik goede ervaring gehad met Razer muizen. deze hebben ze gewoon te vroeg gelanceerd waardoor er veel kinderziektes aanwezig zijn, zowel op hard- als software niveau. ik heb hem inmiddels vervangen door de Deathadder 2013 deze werkt daarentegen perfect.
mijn eind beoordeling is 2 sterren, niet omdat hij zo slecht is, maar omdat hij te veel foutjes heeft. 3 sterren is een voldoende en dat verdient deze muis zonder twijfel dus niet. al moet ik zeggen dat als je je pc altijd aan hebt, je waarschijnlijk veel plezier van deze muis gaat hebben,
ik zou deze muis aan niemand aanbevelen, voor een draadloze muis kun je beter de mamba of iets van logitech kopen. ze hebben gewoon de plank misgeslagen met deze muis...
Reacties (7)
Heb je hem nog steeds en werkt ie nog goed/heb je iets gefixt?
Was dus van plan om de Ouroboros te kopen maar blijkbaar heeft deze dezelfde problemen =(
Bedankt voor de recensie scheelt weer wat wegegooid geld !
Ik had voor deze update ook problemen met mijn muis, wat mij opviel is dat mijn muis zonder driver eerlijk gezegd perfect werk zowel draadloos als wired alleen kan ik dan geen knoppen mappen/macro's maken en komen de problemen pas als ik synapse (Drivers) aanzet.
Voor de laatste update kampte mijn muis met de volgende 2 problemen, van wireles naar bedraad en andersom in game of gewoon in windows zorgde ervoor dat mijn muis het niet meer deed, als oplossing met keyboard naar task manager en synapse (drivers) uitzetten dan werkte de muis weer vervolgens synapse weer aan klikken en het werkte (erg vervelend iedere keer deze handeling te moeten doen vooral als je accu leeg raakt tijdens een potje BF4 en je muis dus even snel wired wilt hebben) in sommige gevallen werkte deze truc niet (1 op de 20keer werkte het niet) dan moest ik me pc ff een rebootje geven, sinds de nieuwe update werkt dit PERFECT ik kan zo vaak ik wil de kabel erin en eruit trekken zonder dat er problemen zijn! en ja het de muis hapert even (+/- 10 seconden) wanneer je switch van bedraad naar wireles of anders om, dit heb je ook met R.A.T 9 muis van Cyborg ook, de muis moet even omschakelen dus je kan dan een input lag krijgen, nogmaal binnen 10 seconden werkt het zoals het hoort!
Het ander probleem (nog steeds niet opgelost bij mij) is de slaap de modus, hij gaat in slaap modus en willekeurig binnen een vertsek van 5 minuten springt die weer aan (dat kan dus naar 10 seconden maar ook pas naar 1.5 minuut gebeuren) met als probleem de muis elke ochtend leeg is.... daar is gelukkig een simpele oplossing voor elke avond even op de cradle/receiver zetten en hij laad zichzelf op dus morgen ochtend gelijk volle accu (de accu duur is niet zo lang gemiddeld 8 uur)
Persoonlijk ben ik ongeacht de 2 problemen (ik lees dat veel mensen netzoals Armin1994 veel connectie problemen heeft) erg gewend geraakt aan deze muis (heb hem 1 jaar ongeveer) er is helaas weinig keuze omtrent wireles muizen die ook nog eens voor online gaming leuk zijn om te gebruiken, ik was opzoek naar een muis die fijn in de hand lag (en dat licht deze dankzij zijn aanpasbaarheid) maar niet 1000 en 3 knoppen heeft aan de zijkant wat vrijwel alle draadloze hebben (zoals bijv. logitech g700, g602 of de razer naga)
P.S voor de DPI problemen op de site van razer hadden ze een firmware update (dus geen synapse update maar een update voor je muis zelf!) deze heeft bij mij de DPI problemen opgelost! Voor een of andere rede is die van de websit afgehaald je kan hem nog wel krijgen maar dan moet je naar RAzer mailen!
hier als nog een link: http://drivers.razersuppo...360&pcid=244&nav=0,76,244
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 22 juli 2024 23:39]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/471473/crop6124ea50e4758_cropped.jpg?f=community)
/u/513893/Kat.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/293755/white-wankel-way-s.jpg?f=community)