Braun Series 7 760CC-4 Review

timmert26 27 november 2013, 2.364 views

Braun Series 7 760CC-4

Pluspunten

• scheert glad en snel
  • geen irritatie
  • laad snel op en gaat lang mee
  • scheerkop blijft lang scherp, ook met dagelijks scheren

Minpunten

• heeft moeite met iets langere haartjes
  • clean en renew station geeft aan dat ik na elke scheerbeurt op stand 3 moet wassen
  • Het prijskaartje van 250 euro is fix

Ik gebruik dit scheerapparaat nu al meer dan een jaar en ben er behoorlijk tevreden over. Ik heb me hiervoor geschoren met een braun series 3, een philips coolshave en een gewone philips.

Het scheerapparaat scheert goed. Het ligt comfortabel in de hand en glijdt fijn over het gezicht. Je kunt er geen rondjes mee draaien door de platte scheerkop. Het scheer apparaat scheert voor het gevoel glad, zonder enige vorm van irritatie. Met een scheermes krijg je het gladder en wat langer gladder maar toch vind ik dit fijner scheren.
Het scheerapparaat haalt ook redelijk snel alles weg, bij een philips moest ik er 10 keer overheen voordat een haartje weg was, hierbij slechte enkele keren. Bij een gillette fusion proglide scheermes heb ik altijd erg last van irritaties en met de braun series 7 helemaal niet. Aan het scheerapparaat zit ook een trimmer voor de wat langere haren. Als je wat langere baardharen met het scheerapparaat zelf gaat scheren gaat die meer trekken dan snijden. De scheerkop is flexibel en kan heen en weer, maar kan ook in een vaste positie gezet worden.

Er zijn 3 scheerfuncties, zacht, medium en hard afhankelijk van je baardgroei. Ik gebruik enkel de hardste omdat het het snelst gaat en geen irritatie geeft.

Het scheerapparaat wordt geleverd met een schoonmaakstation een oplader, opberghoes een klein borsteltje. Je kunt het scheerapparaat in het schoonmaakstation doen waardoor die wordt opgeladen en je hem al dan niet kunt laten schoonmaken. Dit gebeurd door een goede spoelbeurt met alcohol met een luchtje. Het schoonmaaksysteem geeft zelf aan wanneer dit nodig is, maar met een beetje zware baardgroei geeft die na elke scheerbeurt aan dat ik hem moet schoonmaken.Tijdens het schoonmaken gaat het scheerapparaat enkele keren aan en uit en spoelt de alcohol alle haartjes en rotzooi eruit. Na een keer of 20 schoonmaken is de bak niet meer bruikbaar door alle haartjes en moet je een nieuwe halen 18 euro. De scheerkop zelf is makkelijk los te koppelen en schoon te spoelen onder de kraan of in een glas met kokend water.
Ik heb inmiddels 1x de scheerkop vervangen na ongeveer 3/4 jaar omdat ik iets te hard op het gaasje had gemept om haartjes eruit te tikken 8)7 met als gevolg dat ik een honinggraad kreeg die huid schoor i.p.v haartjes.

Het scheerapparaat is met ongeveer een uurtje helemaal opgeladen en gaat ongeveer 7-8 scheerbeurten mee. De indicator op het scheerapparaat geeft aan hoeveel batterij je nog hebt 20-40-60-80-100. Bij de stap van 40 naar 20 is die eigenlijk gewoon leeg en stopt die er ook mee. Geluidsproductie vind ik acceptabel, het is een scheerapparaat dus dat maakt me niet veel uit. Het klinkt ongeveer als een tondeuze.

Dit is mijn eerste review, dus alle opbouwende kritiek is welkom! Ik zal straks nog even wat afbeeldingen toevoegen

Heb jij ook een Braun Series 7 760CC-4?

Erg veel geld inderdaad voor een scheerapparaat. Mij lijkt de Cooltec serie wel wat. Schijnt erg fijn te zijn voor je huid :)
Ik ben nu bezig met de overstap naar Double-Edge scheren te maken. Wacht nog even op het mes. Schijnt de beste manier van scheren te zijn en tevens de goedkoopste!
Ik denk dat Braun Series 7 is een van de beste folie scheerapparaat momenteel in de markt. Bekijk mijn review voor deze elektrisch scheerapparaat.

[Reactie gewijzigd door alecsx6 op 23 juni 2016 16:21]

"Het scheerapparaat is met ongeveer een uurtje helemaal opgeladen en gaat ongeveer 7-8 scheerbeurten mee."

Ik denk dat Braun Series 7 is daarmee een van de slechtste scheerapparaten in de markt...

[Reactie gewijzigd door Bruin Poeper op 1 juli 2016 00:33]

Ik heb nu de 9 serie, maar glad scheren ho maar. Kan je ook met een 3 serie. Is ook nog eens meer dan de helft goedkoper. Enige prettige is dat de huid bijna niet geirriteerd raakt. Dat schoonmaakstation gebruik ik niet. Is onzin. Ik spoel de scheerkop gewoon onder kraan af.