Enermax Chakra ECA3050 Review

N0stradamus 28 oktober 2008, laatste update op 28 oktober 2008, 252 views

Enermax Chakra ECA3050

Pluspunten

• Zeker positief vind ik het uiterlijk, de al aanwezige fans, de lokatie van de aansluitingen voor USB en aan/uit knop, de afwerking aan de binnenkant en de prijs

Minpunten

• De bouwkwaliteit is het enige negatieve in mijn ogen. De euvels aan de bovenkant van de kast, verpest het voor de rest van de kast.

Ik vind dit een mooi vormgegeven kast. Aan de zijkant zit een grote fan waarvan je de lucht naar binnen of naar buiten kan laten blazen door middel van een schuifknopje. Aan de bovenzijde zitten de aansluitingen voor USB, e-SATA en audio, alsmede de reset knop en aan/uit schakelaar. De reset knop zit wel dicht tegen de USB aansluitingen aan, dus je moet een klein beetje oppassen dat je die niet per ongeluk indrukt als je USB wilt gebruiken. Van binnen is alles erg mooi afgewerkt en gemakkelijk te bereiken. Harddisks schuif je gewoon in de HDD-bay, en alle overige bays zijn makkelijk te verwijderen en weer te plaatsen.
De bouw kwaliteit vind ik behoorlijk tegenvallen (had zeker meer verwacht van Enermax) en dan eigenlijk alleen van het omhulsel. De aansluitingen aan de bovenzijde van de kast zitten in een stuk plastic wat bij mijn eerste kast al na 1 dag helemaal los zat. Na omruilen heb ik daar niet meer zoveel last van gehad (het voelt nog steeds zwak aan, dat wel). Verder is inmiddels 1 van de USB aansluitingen kapot, doordat bij het uittrekken van een kabel, de helft van de USB aansluiting meekwam. De andere USB aansluiting is een paar millimeter verzakt en stukje metaal wat tussen de 2 USB's inzit, zit zo scheef, dat het in de weg zit voor gebruik van de nog werkende USB. Verder is het lampje van de HDD (voorkant boven) eruit geschoten en bengelde in de DVD speler. Deze heb ik met een plakbandje vast moeten maken.
Achter het venster voor-onder (met het Chakra logo) zit ook een fan, deze is verlicht met blauw licht. Op zich vind ik dat niet verkeerd, maar het venster wat daarvoor zit is een echte stofvanger en moeilijk schoon te houden.
Als de bouw kwaliteit in orde was, had dit voor mij de beste kast geweest die ik tot nu toe heb gehad.

Heb jij ook een Enermax Chakra ECA3050?

wat is de geluidsproductie vand e side-fan? krijg je niet erg veel stofzuiger geluid door de luchtverplaatsing?
Voordele is natuurlijk d at hij niet zo hard draait dus dat je geen motorgeluid hebt, maar door van die gaatjes vele lucht aanzuigen lijkt me vragen om problemen.