Specificaties 15,6" (1920x1080), 870GB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer X6825 Review

ivov 27 november 2013, 789 views

Medion Erazer X6825

Pluspunten

• uitstekende hardware
  • de beste prijs voor deze performance
  • erg compleet voor een 15.6 inch laptop
  • goed geluid
  • veel geheugen

Minpunten

• niet het beste beeldscherm
  • geen keuze voor windows 7

Ik zocht een nieuwe laptop om op te gamen omdat van mijn oude laptop het scherm het had begeven. Net als bij een desktop wil ik altijd het beste maar zo goedkoop mogelijk dit is voor mij de uitdaging. Waar je bij een desktop goed zelf kan bouwen is dit bij een laptop een stuk lastiger en durf ik dit ook niet goed aan. Daarom ben ik gewoon gaan zoeken in de pricewatch en vond ik deze laptop met een GTX680M voor 1200 euro. Verder is de rest van de hardware ook dik in orde.
CPU: I7 3630QM
RAM : 16 GB @ 1333 mhz
SSD: 120 GB
HDD: 750 GB

Er zit zelfs een blu ray speler in, dit is een leuke extra maar ik ga dit waarschijnlijk niet gebruiken.

Voor een 15.6 inch laptop om op te gamen zul je niet veel beter vinden en al helemaal niet voor dit geld. De onderdelen zijn iets ouder aangezien de 700 series en de 4e generatie cpus van intell al ongeveer een half jaar uit zijn. maar kwa performance is dit net iets sneller dan een systeem met een GTX770m. In 3dmark 11 haalde de laptop 6195 in de performance mode. Ik heb nog even crysis 1 geprobeerd en dit is de eerste laptop waarop dit helemaal soepel ging op full hd met alles op very high en 2*AA fps was rond de 50 met soms een drop naar 30.

Ik vind het geluid van deze laptop heel erg goed daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel van geluid afweet maar als ik het vergelijk met mijn vorige laptops is dit een stuk beter. Er zit ook een sticket op met dolby surround v4. Geen idee wat dit betekend maar ik vind dat de laptop goed geluid heeft.

Verder werd de laptop geleverd met windows 8 en had ik geen keuze om 7 te nemen. Dit vind ik jammer ik wou liever 7 maar omdat ik nu 8 heb ga ik 8 ook gebruiken op mijn laptop. Het gemis van de startknop is verschrikkelijk.

Het scherm is helaas niet het beste van het beste maar nog steeds goed genoeg om op te kunnen gamen en het is geen spiegelscherm waar ik erg blij mee ben. en als je echt een mooi scherm wil kan je de laptop altijd nog op een extern scherm aansluiten.

De behuizing is erg neutraal gelaten voor zover dat met deze behuizing kan mijn vorige laptop had ook deze behuizing en daar stonden de lampjes aan de voorkant altijd aan, bij deze laptop kun je die met een knopje uitzetten.

De fans van de laptop kon ik niet horen ook niet toen ik er crysis op ging spelen maar goed dat veranderd bij elke laptop opgegeven moment als er meer stof in komt.

Heb jij ook een Medion Erazer X6825?

Hey,

Zou je iets kunnen vertellen over d batterijduur wanneer je de gpu uitzet?
Hallo,

dit heb ik nog niet geprobeerd, misschien dat ik volgende week de kans krijg.