Sandisk Sansa Clip+ 4GB Zwart Review

FranzoNewbie 26 november 2013, laatste update op 26 november 2013, 838 views

Sandisk Sansa Clip+ 4GB Zwart

Pluspunten

• Klein
  • Helder scherm
  • Goedkoop

Minpunten

• Volume (ook na regiovrij instelling)
  • Geluidskwaliteit

Geluidskwaliteit Score: 1
Na de positieve reacties gelezen te hebben over de Sansa Clip+ ben ik een 4GB versie gaan halen maar wat heb ik daar spijt van.
Misschien heb ik een slecht exemplaar ontvangen want ik kan niet begrijpen hoe iemand de geluidskwaliteit goed kan noemen.
Ten eerste is het volume veel te laag, dit kan verholpen worden door simpelweg de regio instelling te veranderen maar dat maakt het nog amper acceptabel.
Ik gebruik niet de bijgeleverde oordopjes maar redelijk prijzige Sony's en die geven doorgaans een zeer goed geluid maar op deze Clip+ klinkt het geluid blikkerig en ongevoelig.
Zelfs na het instellen van de equalizer klinkt het maar een beetje beter, in ieder geval niet goed genoeg om er dagelijks naar te luisteren, dat wil ik mezelf niet aandoen.
Zoals ik al zei, misschien heb ik een kneusje gekocht, anders kan ik al deze positieve reviews niet erg geloofwaardig noemen.

Heb jij ook een Sandisk Sansa Clip+ 4GB Zwart?

Heb je het ook met andere oortjes geprobeerd? Zelf draai ik namelijk al een aantal jaartjes op de Sansa's en vind de geluidskwaliteit echt meer dan prima. Dit i.c.m. MDR-EX310 (ook niet het rotste setje). Meer dan genoeg referentiemateriaal heeft inmiddels de revue gepasseerd ;-)
Ik ga ervan uit dat je al hebt bedacht dat een hoop staat of valt met de kwaliteit van de muziek zelf die je erop zet, maar ik vind het vooral opmerkelijk dat je de speler niet luid genoeg vind gaan.
Ik moet zelf nl niet denken aan meer dan 50% van het vermogen.

Misschien is het Sony setje wel de zwakke schakel.
Zo niet kun je altijd nog proberen Rockbox op de speler te installeren.
Vervalt de garantie zo niet? Aangezien het lijkt te gaan over een product dat niet juist functioneert lijkt het mij juist onverstandig om de software te gaan veranderen. Het product zou in mijn ogen juist origineel goed moeten werken.
een pluspunt is goedkoop, maar toch heeft prijs maar 2 sterren :?
Ik zou er gezien de geluidskwaliteit geen euro aan uit willen geven :-) dus prijs-kwalitatief krijgt ie 2 sterren.
Ik heb al aardig wat mp3 spelers versleten en ik denk niet dat de kwaliteit van de mp3's of de hoofdtelefoon het probleem zouden kunnen zijn.
De meegeleverde hoofdtelefoon heb ik ook geprobeerd maar zoals te verwachten viel was die kwaliteit stukken minder.
Rockbox heb ik niet meer geprobeerd, misschien was het geen goed werkend exemplaar, hij ligt inmiddels in de prullenbak.
Je gooit het gewoon weg terwijl je garantie hebt? Da's pas echt een voorbeeld van de wegwerpmaatschappij...
Is de speler nog uit de vuilnisbak te vissen? Mn dochtertje is er vast blij mee.
Sansa's worden inderdaad overal geroemd om hun erg goede audiochips in hun goedkope spelertjes. Ik heb ook al vele spelers versleten[Creatives, iPods, Philips en nog wat], maar de Clip+ is gebleven. Perfect voor mijn Sennheiser HD-530 koptelefoon, kan ondanks dat het een behoorlijk zware koptelefoon is echt wel hard genoeg. Niet vooraan-bij-Fates Warning-hard, maar wel hoofdpijn-hard.

Gewoon een slecht exemplaar dus, of misschien zijn je oortjes niet zo geweldig als je dacht ;) Sansa's zijn behoorlijk neutraal namelijk ;)