Specificaties 15,4" (1280x800), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GX610P-051NL Review

cablegunmaster 31 oktober 2008, laatste update op 12 februari 2010, 1.729 views

MSI GX610P-051NL

Pluspunten

• Niet te groot (15,4 inch)
  • Snel (mits netstroom 2,0 dual)
  • Grote opslag (320gb)
  • Draait DirectX 10
  • Als middelmatige Gamerslaptop ideaal!

Minpunten

• Langzaam als er geen netstroom aan zit.
  • Beetje dofscherm ( niet helemaal helder)
  • Accuduur (1,5- 1 uur)
  • FN en ctrl omgewisseld
  • Vingerafdrukken zichtbaar
  • Max 4 gb geheugen

De Gx-610 van MSI

Deze laptop heb ik nu zelf 2 maand, hij gaat onder 2 edities de performance en de gamers editie. Niet erg veel verschil tussen die 2 behalve het uiterlijk (Tribal flames die op de gamers editie wel zitten maar op de Performance niet)

Voor het normaal gebruik heb ik nog niet echt een probleem ondervonden.
Daarbij denkend aan vastlopen oververhitten of plotselinge uitval.
Heb op deze laptop een Dual boot gemaakt, met daarop Windows xp en windows vista 32bit.
Qua prijs-kwaliteit verhouding is dit echt een aanrader als je je budget onder de 600 wil houden.
Dit blijft dan de beste keuze als je naast je normale type werk ook nog een klein beetje wil gamen.

Wat krijg je van Msi?

1 groot pakket met daarin;
- De laptop
- Een laptop tas (rugtas)
- Een Laser-muis
- Recovery disks (2 a 3)
- Driver Cd
- Windows vista Home premium

Dit hele pakket werd afgeleverd in een grote doos met alle onderdelen stevig vast in karton.
Zodat er niks stuk kon gaan.

Batterij duur

De standaard batterij die meegeleverd word door Msi gaat op normaal gebruik 2 uur mee.
Mocht jeje batterij toch verkloten dan kan je een nieuwe kopen en dat grapje gaat je ongv 110 a 120 euro kosten. Zie link.

Het beeldscherm

Het scherm geeft een heel rustig gevoel en kan met een sneltoets helderder en donkerder worden gemaakt. Wat dan ook weer de batterij duur verlengt of verkort.
De kijkhoek van het scherm ben ik niet erg blij mee, je kijkt een beetje anders en je beeld verkleurt in een grijze toestand.

de maximale resolutie is 1280 x 800 Pixels.
Schijf ruimte
320 gb aan schijfruimte is meer dan voldoende voor een algemene gebruiker.

De muis
Deze muis heeft een knopje onder de scrol wiel zitten waarmee je de DPI kan aanpassen.
Dit is ontzettend handig gebleken maar ook onhandig, midden in het gevecht perongeluk op drukken en je muisgevoeligheid schiet omhoog. ( heeft 5 standen dus redelijk vaak drukken)

De performance editie.
Op de performance editie zitten geen vlammen op de achterkant maar wel het logo + de ring.
Om je even een idee te geven van het toetsenbord.
(de sticker linksonder zit er niet op )

Zo ziet hij er uiteindelijk uit. :) hij is overigens net iets kleiner dan de gemiddelde laptop.

Heb jij ook een MSI GX610P-051NL?

dat hij langzaam is als hij niet aan het net hangt licht aan de instellingen van windows dan moet je even de energie instellingen wijzigen en dat geheugen moet toch uittebereiden zijn ?
ik heb zelf problemen ondervonden om de S-videopoort goed werkend te krijgen.
Als je speciaal voor deze functie de laptop aanschaft raad ik je aan een andere te nemen want om het goed in te stellen en werkend te krijgen. Vraag ik mij toch echt af of de poort werkt. want met meerdere kabels heel veel gepruts in de ati cataclyst en de externe desktop van configuratiescherm in Windows 7 heb ik dit niet werkend gekregen.
onder vista werkte het goed, met catalyst had ik het zo ingesteld. Inmiddels overgestapt op HDMI. Had je verder nog problemen onder windows 7? Ik zit er aan te denken te upgraden.
Zou je misschien wat foto's kunnen maken en iets uitgebreider over de prestaties ingame zijn etc.
Iets meer moeite en je hebt een goeie review..
ik maak binnenkort wel foto's van m'n laptop :)
Als ik eerlijk ben is het een beetje een karige review.
Een paar puntjes die mijn inziens beter kunnen:
  • Het gebruik van hoofdletters / kleine letters;
  • Interpunctie;
  • Maak een paar kopjes aan met vette tekst of iets dergelijks, dat houdt het overzichtelijk;
  • Een paar benchmarks zoals 3dmark zijn een stuk informatiever dan '85fps in CSS' ;) ;
Zoals hierboven vermeld, met iets meer moeite...
Dat rare geval op de achterkant en onder het toetsenbord; is dat gewoon een sticker? Ik ben namelijk van plan om deze notebook ook te kopen, alleen hoef ik die lelijke stickers er niet op te hebben. :P
De rooie vlammen die op de achterkant zitten heb je alleen bij de gamers editie,
Hoe je het verschil er tussen ziet welke je krijgt weet ik niet.
Dat stickertje linksonder, heb ik zelf niet op m'n laptop.

Ik weet dat mijn interpunctie niet geweldig is en dat zal ik dan ook verbeteren omdat dit nou eenmaal niet echt m'n geweldigste poging was :D
Om een of andere reden kan dat juist niet in de editie en daarom zet ik ook MAX 2 gb erbij.
Dat is een heel groot nadeel,als je het bekijkt ten opzichte van andere laptops.

Langzaam kan je alleen aanpassen in vista met een Radio button (bolletje ) waardoor je keuze van Besparend , Balanced of High performance kan kiezen.

Het geheugen valt niet uit te breiden maar ik ga hierover even de MSI dienst mailen om te kijken of dat door het moederbord komt, of waardoor dan ook.
Ik zie op de zijkant een s-videopoort, sommige shops geven echter aan dat die er niet op zit. Zit er bij jou wel een op? En bij welke shop is ie gekocht?

ik heb em op de gok (living dangerously) gekocht omdat de msi site aangeeft dat ie em wel heeft (als je de dikke disclaimer negeert) Als ik hem binnen heb report ik het wel even.

[Reactie gewijzigd door 140398 op 6 november 2008 18:07]

De s-videopoort zit er inderdaad op, overigens ook een aansluiting voor een tv tuner, maar ik weet nog niet of die ook te gebruiken is.