MSI Radeon R9 270X HAWK Review

progster 21 november 2013, laatste update op 21 november 2013, 1.242 views

MSI Radeon R9 270X HAWK

Pluspunten

• goede prestaties
  • Stil, zelfs under load
  • overklokbaar
  • aanvaardbaar energieverbruik

Minpunten

• kleine meerprijs tegenover andere 270x kaarten
  • werkt op dit moment het beste met beta driver van amd

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik was op zoek naar een vervanging voor mijn Sapphire Radeon HD6770, aangezien deze niet echt meer voldeed om nieuwere spellen te spelen.

Mijn keuze voor de 270x reeks is gebaseerd op de verhouding budget/prestatie. Deze reeks komt in verschillende reviews als beste keuze uit op dit moment. Aangezien ik maar enkele games speel (vooral battlefield 4) heb ik geen nood aan de beste grafische kaart.

Ik heb voor de hawk gekozen omdat deze uit reviews als een van de stilste kaarten kwam. Ik kocht de kaart voor iets minder dan 200 euro en heb er ondertussen al enkele uren BF4 op zitten. Spelen op ultra settings (1920x1080) is geen probleem, maar voor 60fps en hoger is "high" aan te raden. Zelfs na uren spelen hoor je de fan amper, het geluid komt niet boven andere (case) fans uit.

De kaart heeft 2x 6pins voeding nodig en is dus niet bepaald energiezuinig, maar naar huidige normen toch een aanvaardbaar verbruik. Verder werd de hawk geinstalleerd op een moederbord met pci x2 bus en niet op de aangeraden pci x3 bus, maar dat lijkt geen problemen te geven.

De hawk serie van MSI heeft een kleine meerprijs (ong 20eur in pricewatch), die je betaald voor de stillere cooler en enkele extra mogelijkheden mbt overklokken. Voor mij is de kaart die meerpijs zeker waard.

Heb jij ook een MSI Radeon R9 270X HAWK?

Heb je ook wat benchmarks van je oude ten opzichte van je nieuwe kaart? Die lijken mij juist heel interessant.
Spijtig genoeg niet. Kan wel toevoegen dat BF4 op low soms haperde met de vorige kaart. Het verschil is (subjectief) heel groot :).
Hoi, Informatie die ik eigenlijk mis, is op welke resolutie je speelt. Ultra op 1024x768 spelen is natuurlijk anders dan 1920x1080, Zonder deze informatie zegt dat helaas weinig over de prestaties van de kaart zelf. Ik weet dat deze informatie uiteraard ook elders te vinden is, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring hierin op jouw spullen.
Hey helemaal gelijk, ik heb het aangepast :)