Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Logitech G19s Gaming Keyboard Review

Cain 21 november 2013, 1.256 views

Logitech G19s Gaming Keyboard

Pluspunten

• Helder scherm
  • Makkelijk te configureren
  • Hoge kwaliteit materialen
  • Veel G/M buttons
  • Gaming modus

Minpunten

• Grote handen = krappe indeling toetsen
  • Hapering bij indrukken meerdere toetsen (zie review).

Ik heb 'm pas een paar dagen binnen maar miste hier een uitgebreide review over dit toetsenbord, dus wil voor diegenen die dat ook missen een korte review schrijven.

Ik ben zelf stiekem behoorlijk fan geworden van de Logitech Gaming Serie en dat is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik bij dit toetsenbord ben uitgekomen. De software die ze meeleveren om (elk) product te configureren vindt ik zelf zeer prettig en duidelijk.

Mijn eerste reactie toen ik hem uit had gepakt: "Schitterend toetsenbord", maar naar het eerste uurtje gamen dacht ik "wat een krappe plaatsing van de toetsen". In ieder geval voor mijn grote handen. Dat is vooralsnog wel verschrikkelijk wennen.

Een ander puntje van kritiek is, dat ik af en toe het idee heb dat ik niet twee toetsen tegelijk kan indrukken bij bijvoorbeeld het lopen in een shooter. Al een paar keer gehad dat ik bijvoorbeeld schuin naar de zijkant wou weg lopen maar dat ik daardoor stil bleef staan. Vooralsnog geen idee waar dat aan ligt, of gewoon een kwestie van wennen.

Over de G/M buttons hoef ik denk ik niet veel te zeggen. Superhandig, en ook super handig te configureren. Elke M modus kan zijn eigen kleurinstelling aan waardoor je vanuit je ooghoek kunt zien in welke modus je zit. De interface om die knoppen te configureren in de Logitech Gaming Software is ook superhandig, en veel spellen herkent hij die zijn geinstalleerd en daarvoor maakt hij dan meteen al profielen aan. Superhandig.

Het scherm wat op het toetsenbord is stiekem best groot en van goede kwaliteit. Er komen standaard behoorlijk wat features mee en bij mij staat 'ie vooralsnog alleen op de CPU monitor.

Wat ik ook superhandig vond was de Gaming Switch. Als je in game bent en deze knop staat aan: dan kun je niet meer per ongeluk naar Windows terugkeren als je per ongeluk op de Windows toetsdruk terwijl je eigenlijk de Ctrl moest hebben.

Mocht je een en ander nog willen weten, laat me dit even weten, en dan zal ik dat nog toevoegen aan de review.

Heb jij ook een Logitech G19s Gaming Keyboard?

Die hapering van het indrukken, ervaar je dat nog steeds bij dit toetsenbord? Het zou namelijk niet mogen gebeuren. Logitech pretendeert dat rollover en ghosting nagenoeg onmogelijk is. Volgens de specs van logitech heeft de hardware een 25 key rollover registratie en 5 ghosting. Je zou er dus prima piano op moeten kunnen spelen zeg maar :+

Je hebt hem nu zo'n 2 maanden, ben je nog steeds tevreden?
Die hapering van het toetsenbord heb ik niet meer ervaren. Nu wil wel het toeval dat het spel wat ik destijds speelde dat dat probleem optrad ik sindsdien niet meer heb gespeeld. Ik heb het probleem ook sindsdien niet meer ondervonden.

Ik ben nog steeds supertevreden. Ik vindt het een geweldig toetsenbord, kan er heerlijk op/mee werken dus ik heb er zeker geen spijt van.