Samsung UE40F6510S Wit Review

SLice88 20 november 2013, 2.359 views

Samsung UE40F6510S Wit

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Mooie kleurweergave (veel instellingen)
  • Gebruik via HDD gaat perfect
  • Draadloos internet gebruik is goed(stabiel)
  • 3D werkt goed

Minpunten

• Touchpad afstandsbediening werkt niet erg lekker
  • 3D brillen vreten batterijen op
  • Koppeling afstandsbediening met UPC wil niet
  • Trage SmartHUB
  • Weinig apps

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb de tv inmiddels 3 maanden in bezit en ben er erg tevreden over.
Ik heb voor deze tv gekozen in de winkel (Mediamarkt) na veel reviews lezen en vergelijken in verschillende winkels. Hierbij heb ik in winkels gevraagd om afstandsbedieningen en zelf de verschillende tv's aangepast naar smaak.

De kleurweergave was voor mij erg goed en het design sprak mij aan.(ik heb expliciet voor deze kleur gekozen aangezien dit in mijn interieur past)
Een bijkomend voordeel was dat de tv met een witte rand op moment van aanschaf bijna 100 euro goedkoper was dan het model met een zwarte rand!

De tv hangt plat tegen de muur met een goedkope vaste beugel bij mediamarkt weg. Hierbij liep ik tegen een probleem aan. De optische kabel paste niet meer in de tv. Na een tijd zoeken een hele simpele oplossing gevonden: een haakse Toslink adapter voor nog geen 5 euro.
Al mijn geluid loopt via een Yamaha receiver een mooi setje 5.1 JBL speakers maar ik heb het geluid van de tv ook beluisterd.
Dit is wat hol en vlak naar mijn mening maar vergelijkbaar als mijn vorige Panasonic tv van 6 jaar oud.

De tv is aangesloten via Wi-Fi aangezien de router en tv ver uit elkaar staan.
Hierbij ben ik nog geen problemen tegen gekomen en het signaal is goed. ik heb ook 1080p films draadloos gestreamd via mijn laptop naar de tv zonder problemen.
Alles draait stabiel bij gebruik van SmartHUB (waaronder HD youtube filmpjes etc.) hoewel de SmartHUB zelf niet de snelste is.

Kleur weergave out of the box zijn niet geweldig maar na wat instellingen gewijzigd te hebben vind ik het uitstekend.
Ik heb hierbij wat gegoogled en op het forum van tweakers gesneupt.

3D werkt erg goed en is prachtig in 1080p SBS of OU. je kan dit met de afstandbediening instellen. Een klein puntje van kritiek is dat je 3D eigenlijk in een donkere ruimte moet kijken. Dan komt het het beste naar voren en toen kon ik er het meeste van genieten.

Films worden via de 1 van de 3 USB ingangen afgespeeld met mijn HDD's.
Dit werkt echt subliem. Geen gerommel via omwegen of laptop aan tv via HDMI (zoals bij mijn vorige tv, aangezien die geen USB heeft)

UPC mediabox werkt goed met de tv alleen kun je de afstandsbediening niet goed pairen. het enige wat je pairt is het uit doen van de mediabox met de samsung afstandsbediening. Groot minpunt want nu heb je weer een extra afstandsbediening erbij.

Heb jij ook een Samsung UE40F6510S Wit?

Zelf heb ik een Samsung 40D7000 om terug te komen op de afstandbedieningen kan ik zeggen dat mijn oplossing was om een Ci+ modulen in de TV te steken ( meer prijs 4.00) ik heb dan dezelfde kanalen als op mijn Mediabox met opname functie maar bedien mijn TV met de Samsung afstandbediening.

Om een opname terug te kijken gaat dat via de Onkyo met een HDMI verbinding en ja dan even de UPC afstandbediening gebruiken.

De ondertitels van een .MKV die erin zitten kan ik niet zien maar een losse .SRT bestand met dezelfde naam als de .MKV erbij zetten doet wonderen.

Tot zover maar weer ...
Verstuurd met: Samsung Note2