Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader Review

flappje 20 november 2013, 730 views

Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader

De reden van mijn slechte review heeft puur te maken met de kwaliteit van het Compact Flash slot. dit slot is van dermate slechte kwaliteit dat deze bij normaal gebruik zeer snel kapot gaat. de rest van de card reader werkt zover naar behoren en heb ik geen klachten over.

de reader is nu 5 maanden oud en na 1 maand waren de eerste drie pinnetjes verbogen en las windows de CF kaarten niet meer goed uit of maakte ze zelfs corrupt!! (deze zijn daarna gelukkig nog wel te recoveren, maar toch). de pinnetje heb ik weer terug gebogen, maar na nog wat tijd was een pinnetje los geraakt en naar binnen geschoten en werkte hij weer niet.

na nog een paar verbogen pinnetjes is deze week de eerst pin afgebroken en is de gehele card reader nutteloos geworden voor mij.

De web winkel Afuture het de RMA aanvraag van de hand gedaan met de woorden: dit is "gebruiksschade".

Ik raad dus zeer sterk af deze te gebruiken voor CF kaarten uit te lezen!

Heb jij ook een Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader?

Bedankt voor de waarschuwing! Ik stond op het punt deze te kopen, vooral voor CF cards, en je review heeft me van deze aankoop weerhouden. Nu op zoek naar een betere card reader.
hoi dolf,

graag gedaan, ik ben zelf uit eindelijk op een externe card reader terecht gekomen, omdat ik geen goede interne USB 3.0 cf reader kon vinden, ze hebben allemaal een "opervlakkig" liggend cf slot, dus de pinnetjes zitten dicht bij de opening wat er voor zorgt dat je ze snel kan ombuigen als je iets verkeerd ering stopt.

ik heb nu de: http://tweakers.net/price...-30-dual-slot-reader.html (heel andere price range) en ik ben er zeer content mee.
Hoi Flappje,

Een externe 3.0 reader heb ik al, ik was juist op zoek naar een interne voor mijn nieuwe pc.
Heb uiteindelijk de gok gewaagd en deze besteld via eBay:
De mesh past in ieder geval goed bij mijn Cooler Master case :)
Hoi Dolf,

Kun je laten weten hoe de kaartlezer bevalt? Vooral als het gaat om de cf-kaartjes. Het is een crime om een kaartlezer met een voldoende diepe sleuf voor cf-kaartjes te krijgen.

Alvast dank.

Alex
Hoi Alex,

Beetje late reactie van mijn kant, sorry.
Ik heb 'm niet in gebruik genomen (ligt nog in de kast), want de kaartlezer bleek gewoon USB 2.0 te zijn. Het enige 3.0 wat er aan de "3.0 reader" zit, is de 3.0 USB-aansluiting. Dus ik gebruik nu nog altijd mijn externe USB 3.0 kaartlezer, gaat een stuk sneller.