Harmony RF Wireless AV Receiver Review

reneeklo 19 november 2013, 253 views

Harmony RF Wireless AV Receiver

Pluspunten

• Kastje kan dicht blijven

Minpunten

• Trage reactie
  • Altijd moeten updaten bij een aanpassing in de AB
  • Updaten zonder stroom

Configuratie Score: 3
Ik gebruik de Harmony RF Wireless AV Receiver icm met de Harmony 1100 Universal Remote omdat het kastje dan dicht kan blijven. Hij doet wat hij moet doen.

Het apparaat is alleen wel erg traag. Het duurt ongeveer 300ms voordat hij reageert. Dit lijkt weinig maar is erg irritant als je door menu's wil bladeren.

De harmony software (door velen geprezen maar ik vind het helemaal niets) wil de extender altijd updaten ook al maak je alleen een aanpassing voor de remote. Helaas moet de stroom van de extender af als je hem wil updaten. Dat is niet zo handig als je hem weggewerkt hebt in een kastje.

Voorlopig blijf ik hem gebruiken want niet meer hoeven te richten en de kast dicht kunnen laten zijn voor mij belangrijker dan de nadelen.

Heb jij ook een Harmony RF Wireless AV Receiver?

Die trage reactie is inderdaad erg jammer, maar het richtingloos aansturen maakt zoooveel goed.

Erg irritant inderdaad dat de Receiver telkens weer upgedate moet worden, al denk ik dat dit komt doordat alle logica in de extender opgeslagen wordt en de afstandsbediening alleen verzoek 17 stuurt, wat de Receiver dan weer vertaald naar "TV aan, Settop Box aan, Home Theater Aan, TV HDMI1".

Wellicht is het nog een optie om een permanente USB kabel achter je TV te leggen en hem via een laptop up te daten.
Ik heb ondertussen een label aan de adapter gemaakt zodat ik hem (ook in het donker) goed kan vinden om hem eruit te trekken. Updaten doe ik idd met de laptop in het kastje. Een schakelaar op een losse stekker achterop het apparaat was makkelijk geweest.
Heb jij de oude variant? De nieuwere hebben namelijk: http://thumbs2.ebaystatic...YeQPFeChqhNSS0L2Tvx8Q.jpg een afkoppelbaar snoertje na een centimer of 10. Vind het zelf nog steeds onhandig, maar makkelijker dan helemaan naar de stroom source.
Dat heb ik niet. De adapter zit aan de exender vast. Als ik het echt zat wordt dan soldeer ik er wel een schakelaar tussen.