Specificaties Rad. HD4870 (750MHz), 512MB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Club 3D HD 4870 512MB GDDR5 Review

fireblack 23 oktober 2008, laatste update op 23 oktober 2008, 1.594 views

Club 3D HD 4870 512MB GDDR5

Pluspunten

• Stabiliteit, probleemloze driverinstallatie, goede prestaties op hoge resoluties.

Minpunten

• Warmte productie, mogelijk moeten overclocken om gears of war beter te draaien, geen HDMI aansluiting.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik stap over van een Nvidia 8600 GT naar deze kaart.

4870 gehaald voor een 240 euro ofzo, weet het op moment niet meer zeker.
Erbij nog een samsung 26" monitor (2ms 1920/1200)

Onderliggend AMD 3800+
2 GB 800Mhz RAM
Asus moederbord (model nummer niet available op moment)

Moest er ook nog een grotere Power Supply halen.
Kaart erin gestopt, geen problemen.

Computer gestart met nieuw monitor + PSU + ATI kaart.
Geen problemen.
Eventjes Drivers gedownload die makkelijk te vinden waren zo installeert.
Restart en alles draait al op volle resolutie.

Ik heb geen overklocking gedaan what so ever.

World of Warcraft
Volle 60 FPS (waar het spel op gecapt is) en alle features aan van de nieuwe uitbreiding. mooi gezicht tevreden.

Warcraft 3 (dota map)
omdat ik deze om een 1600/1200 max resolutie heb gezet zie je eigenlijk niet veel verschil dan met 1024/758 omdat de schermindeling toch hetzelfde blijft.
met de extra multitasking laadt tijd die erbj kwam ben ik terug gegaan naar 1280/1024 wat het multitasking wat sneller maakte hiermee.

Ghost Recon Advanced Warfighter
Resolutie 1600,1200 4 AA max quality.
Enige wat opvalt is natuurlijk wat langere laadtijden van het spel, en het multitasking gaat niet meer zo snel. Verder Prima :)

Mass Effect:
1920/1200 4 AA Ultra hoog.
De kaart scheen hiermee geen problemen te hebben en de special effects van shields/ wapens + bionic waren geweldig om te zien omdat er aardig wat details bij kwamen :).

Gears of War
1600/1200 high quality Alles + shadow aangezet.
Hier merk je hoe geweldig een goed geschreven spel kan gedisplayed worden, gruwelijk graphics om naar te kijken werd er letterlijk duizelig van de details.
However de kaart kan op bepaalde momenten als een filmpje/instance geladen wordt het even niet bijhouden waardaar je een flakkerend scherm krijgt, wat rare strepen maar dat is na enkele seconden weer weg.
En het eerste stukje waar de berserker komt en je moet die afmaken met het hammer wapen mooi om te zien. :)

Warmte:
Na een tijdje spelen voelde ik even achter de toren die 3 extra ventilatoren heeft om 2 lucht uit 1 keer lucht in te blazem.
Maar ik vondt de warmte die de kaart zelf produceerde nogal wat aan de hoge kant al het wel normaal blijkt te zijn.

Kaart loopt constant op zelfde temperatuur. en ik heb geen ventilatie problemen en op een LAN party waar de computer 76 uur aanstondt kreeg ik geen stabiliteits problemen.

Geluid:
Met de ventilatoren die er al in zitten, hoorde ik geen verschil zelfs met kast open hoorde ik de kaart nauwelijk veel geluid produceren

Eindconclusie:
Voor mij doen was het een geweldige stap vooruit absoluut geen spijt van de totale kosten van 850 euro upgrade :)

Prestaties en stabiliteit voldoet de kaart absoluut al hoewel ik de temperatuur nog steeds hoog vindt, wat normaal schijnt te zijn is het een goede aankoop.

• Samsung 26" monitor
  • 2 GB RAM
  • AMD 3800 + processor (Dual)
  • Asus MB
  • 650 Watt PSU
  • Windows XP

Heb jij ook een Club 3D HD 4870 512MB GDDR5?

Leuk dat je tt meld wat je had en wat je er nieuw hebt ingestopt. Echter zou ik meer informatie willen voor ik deze review nuttig ga vinden.

1. draai everest is en check die temp. Lijkt mij ook normaal maar temperaturen zijn belangrijk om te zeten zeker de on load temps tijdens het spelen van de verschillende games.

2. je speelt de games op hoogste kwaliteit maar wat is dan nog je FPS? ikbedoel 20 FPS of 80+ is natuurlijk een zeer groot verschil. vermeld die ff

3. Wat je het geluids niveau van de kaart?

Al met al veel informatie maar niet hetgeen de eventuele koper wilt weten lijkt mij.
Kan het niet zijn dat je inmiddels verouderde CPU de bottleneck is voor je Gears of War probleempjes, evt proberen met een nieuwere X2 of een Phenom?

Kan je iets vertellen over de load van je CPU tijdens Gears of War?

[Reactie gewijzigd door l.degroot01 op 23 oktober 2008 13:21]

Hoi, twee dingen
WoW is absoluut niet op 60fps gecapped, dit is waarschijnlijk omdat je vsync aan hebt staan. Voor de rest leuke review maar het onderliggende systeem dat je hebt is niet echt snel, ik zou je ook willen adviseren te upgraden naar een iets sneller Intel systeem, daarom loopt Gears of War ook niet helemaal goed, dat ligt waarschijnlijk dan weer net niet aan je kaart.