Specificaties 10" (1280x800), Android 4.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaTab Yoga 10 16GB Wifi Zilver Review

RoosW 18 november 2013, 3.530 views

Lenovo IdeaTab Yoga 10 16GB Wifi Zilver

Pluspunten

• Bouw kwaliteit
  • Accuduur
  • Standaard

Minpunten

• Matig scherm
  • Lage specs

Ik heb met verbazing de slechte reviews gelezen die over deze tablet(s) de ronde doen, het is inderdaad niet de snelste processor, en niet een full HD scherm, maar daar betaal je dan ook naar. Het lijkt wel alsof iedereen wil dat je voor die prijs een iPad kloon van de laatste generatie krijgt.
Er werden her en der opmerkingen gemaakt over crashes, die heb ik niet ervaren, ook niet na ruim een week intensief gebruik. Daar moet ik wel tegenover stellen dat de standaard interface die de heren bij Lenevo voor dit apparaat hebben bedacht een duidelijk voorbeeld is van hoe het niet moet.
Voor geen enkele Tweaker een problem natuurlijk, in mijn geval bracht een installatie van Nova Launcher een oplossing (en opluchting). Gewoon standaard installatie verbeterd het hele spul al brilliant, en helpt je ook van de idioot uitvergrote iconen af. Na ook de standaard font instelling op normal te hebben gezet, zag het geheel er ronduit prettig uit :-)
Ja ik weet het niet standaard, maar goed ik kan net zo goed Sence en al die andere Android 'versierselen' niet uitstaan.
Het scherm is helder en prettig leesbaar, duidelijk vorige generatie, maar meer als goed genoeg voor langdurig web-browsen of games spelen.
De accuduur, alleen dit al zou een doorslaggevend verkoop argument moeten zijn, het is zo aangenaam rustig 3 hele dagen middelzwaar gebruik achter de kiezen te hebben voor je ziet dat het accu icoon in de buurt van het einde komt en de lader noodzakelijk is.
Onder middelzwaar gebruik tel ik gamen, en veel browsen, maar geen video gekeken.
De bouwkwaliteit is uitstekend te noemen, en na even wennen, ligt ie ook prettig in de hand, zeker in portret stand, waarbij de batterij rol als de verdikking van een dubbelgevouwen tijdschrift prima in de hand voelt.
De SD kaart houder onder de uitklapbare standaard is een heel prettige aanvulling, waarbij ik moet zeggen dat ik wist dat ie er was, maar even aan het zoeken was voor ik hem vond ;-)
De uitklap standaard is (in de 10" uitvoering) voor staand gebruik niet echt nuttig, maar wel als mini video scherm, waarom niet nuttig, bij enige scherm beroering met de vingers aan de bovenzijde heeft ie kantel neigingen.
Waar hij door zijn standaard wel voor uitblinkt, recepten in de keuken weergeven wow, i love it!
Een ander zeer positief gebruik van de standaard is niet staand maar liggend, de helling geeft je een prettig invoer oppervlak.
Als je over de specs heen kunt kijken, is deze van de goedkopere 10 inchers toch wel de top.
Blijf overigens bij het (veel te dure) toetsenbord dat er bij geleverd kan worden vandaan, slecht ontwerp, en blijft niet goed op de tablet zitten bij vervoer etc.

Heb jij ook een Lenovo IdeaTab Yoga 10 16GB Wifi Zilver?

Goede review, idd de specs zijn matig maar ik denk niet dat de tablet onder doet aan andere 10" tablets binnen de prijsklasse.
Inderdaad, na het installeren van Nova launcher ook geen problemen, crashes of wat dan ook gehad, mijn indruk van deze tablet is na bijna een maand gebruik alleen maar beter geworden. Hij is ook een stuk prettiger te hanteren als mijn Tranformer 101, die erg zwaar en lomp aanvoelt naast deze.