Samsung Galaxy S III 16GB Wit Review

Helixon 17 november 2013, 971 views

Samsung Galaxy S III 16GB Wit

Pluspunten

• Snel
  • Mooi design
  • Mooi scherm
  • Goed geluid
  • Goede camera

Minpunten

• Batterijduur

Ik heb de Galaxy S3 nu zo'n half jaar, en vind het tijd om er dan een review over te schrijven.

Omdat mijn vorige telefoon (Galaxy S) aan pensioen toe was heb ik gezocht naar een vervanger. Omdat ik al ervaring had met de Galaxy serie leek de Galaxy S III (GT-i9300) een goede keuze.
Na nog wat rond gekeken te hebben toch maar besloten de witte S3 te kopen.
De volgende dag had ik het toestel in huis.

Inhoud van de verpakking

Het toestel is verpakt in een wit doosje welke uit elkaar "schuift". In het doosje trof ik uiteraar de Galaxy S3 aan, een adapter, een datakabel (tevens gebruikt bij het opladen), een korte handleiding, oordopjes en een setje vervangende oor-rubbertjes voor de oordopjes.

De telefoon

Wanneer je de telefoon vast pakt, voelt deze steving en kwalitatief aan. Het toestel is gemaakt van plastic en synthetisch glas. Het toestel is zoals elke telefoon in de Galaxy S serie als volgt uitgelijnd. Aan de voorkant bevinden zich twee capacitieve toetsen, welke de terug en menu toetsen zijn, en een "home button". Aan de linker zijkant bevind zich de volume knoppen. Aan de rechterkant bevind zich de aan/uit/(un)lock knop. Aan de bovenkant bevind zig een jack aansluiting en een 2e microfoon voor uisonderdrukking. Aan de onderkant bevind zich de micro usb pport voor het opladen en aansluiten op de pc.

Prestaties

Het toestel is zeer snel, en doet alles lekker vlot. je merkt echt dat de quad-core snel genoeg is voor de TouchWiz skin. De benchmarks geven een fatsoenlijke score aan.

Gamen is een genot op de telefoon. Alle spellen worden vlot geladen.

Camera

De camera is prima, en doet zijn werk goed. Wel merk ik dat wanneer de lens ook maar een beetje vies is, dat dit de kwaliteit negatief be´nvloed.

Scherm

Het scherm is mooi in orde. Super beeldkwalitet en mooie kleurweergave. Het scherm is moeilijk te lezen in de zon, maar over het algemeen presteer het scherm prima.

Geluid

Het geluid van het toestel is prima. Wat mij betreft mag het geluid nog een tikje harder kunnen, maar dat is meer persoonlijk. De kwaliteit van het geluid is goed, en geeft een prima bass.

Batterij

De batterij duur is matig tot goed. afhankelijk hoe je het toestel insteld gaat de telefoon lang genoeg mee. Ik heb het toestel een tijdje lang voorzien van een custom rom (CyanogenMod 10), waarbij de batterij veel langer mee ging. Dat is dus een verbeter puntje

Prima toestel voor de prijs. "Je zult er geen spijt van krijgen".

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III 16GB Wit?