Icy Box IB-863-B

Specificaties 5.25" interne geheugenkaartlezer - Bekijk alle specificaties

Icy Box IB-863-B Review

casparhorsch 16 november 2013, 849 views

Icy Box IB-863-B

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • 5.25'' bay

Minpunten

• Geen usb 3.0-header
  • Voelt goedkoop aan

Ik heb deze geheugenkaartlezer gekocht omdat ik veel foto's en video's bewerk en deze graag via een geheugenkaart importeer. Bovendien heeft mijn case alleen een 5.25'' bay en dacht dat het wel zo handig zijn om niet een extra adapter te hoeven gebruiken. Je kan met deze kaartlezer veel formaten gebruiken: Compact Flash , Memory Stick, Memory Stick Micro (M2), Memory Stick Pro, Memory Stick Pro Duo, microSD, MMC, MMC RS, SD, SDHC, SDXC, xD Picture, alsmede 4 USB 2.0 aansluitingen en 2 USB 3.0 aansluitingen. Bij deze aansluitingen zit gelijk ook het grootste probleem van deze kaartlezer, dit is geen usb3.0 header maar het zijn gewoon twee usb3 aansluitingen die je dus aan de achterkant van je moederbord moet aansluiten, en die poorten ben je dus al kwijt... De kaartlezer is te installeren met 4 ijzeren schroefjes die worden meegeleverd, in mijn case (Fractal Design R4) vallen de schroefgaten in de kaartlezer echter net niet samen met de gaten in de kast, en steekt de kaartlezer dus altijd iets naar buiten of iets te ver naar binnen. Hij is voornamelijk gemaakt van plastic en dit voelt zeer goedkoop aan. Ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal qua leessnelheid, maar over het algemeen is deze denk ik goed genoeg te noemen.

Heb jij ook een Icy Box IB-863-B?