Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 Reader Review

Ikkehans 16 november 2013, laatste update op 13 januari 2016, 371 views

Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 Reader

Mooi vormgegeven apparaat wat mooi op je bureau staat. Maar om een kaartje erin en eruit te halen is het ergonomisch wat onhandig. Ook liep bij mijn exemplaar na minder dan een jaar de SD kaart sleuf 'vast'. Een vervangend exemplaar van Sandisk gekregen.

Pluspunten

• Super snel!
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• SD-sleuf loopt niet soepel
  • Valt snel van z'n voetstuk
  • (SD werkt op dit moment helemaal niet meer, nieuw product wordt verzonden)

Ik gebruik deze cardreader nu voor iets meer dan een jaar maar heb een beetje gemengde gevoelens bij het apparaat.

Het is een mooi afgewerkt, hoekig apparaatje dat op een mooi stalen pootje neergezet kan worden. Dat lijkt goed, maar is wel een beetje gammel. De magneet is heel zwak, dus alleen de stugge USB 3.0 kabel heeft al de neiging om de lezer van het pootje af te trekken. Maar na een beetje buigen van de kabel blijf hij staan en ziet het er cool uit.

Qua lezen van CF kaarten loopt het allemaal als een zonnetje! Super snel wat erg handig is als je veel met RAW-bestanden werkt, of sowieso als je werkt met Multi-gigabyte kaartjes. USB 3.0 is gewoon aanzienlijk sneller.

SD kaartlezer heb ik altijd een beetje een worsteling mee. Best aardig hoor, dat het een 15-in-één lezer is, maar ik heb er maar twee nodig, CF en SD.

De SD-sleuf is tegelijk ook (zoals je dat vaak ziet) een MMC sleuf. Nou is MMC toch wel zo ongeveer in de marges van geheugenkaarten-land terecht gekomen, maar Sandisk biedt nog wel de mogeiljkheid om een MMC in dezelfde sleuf als SD te steken.

Volgens mij levert dit wat compatibiliteitsproblemen op. Ik moet praktisch altijd twee keer 'steken' om de SD kaart goed in de sleuf te krijgen. Als je denkt dat je'm door hebt dan is het de volgende keer toch nét weer even anders.

Onlangs gaf de SD-sleuf er helemaal de brui aan, en leest geen kaart meer, maar geeft enkel de optie om je - net volgeschoten - kaart te formatteren. :) (maar in feite natuurlijk |:( )

Ben nu bezig met Sandisk om te zien of ze'm kunnen omruilen voor een nieuwe.

(tip voor fotografen, kijk ook eens naar de Lexar Dual slot reader, dedicated SD en CF sleuf, meer heb je vaak niet nodig)

Update december 2013:
De klanten service van Sandisk is vlot en accuraat, firmware updates hadden geen effect dus boden ze aan de lezer om te ruilen. Na wat gehannes over wel/niet versturen naar Tsjechië (a 18 euro) is het op een goede manier opgelost door Sandisk en ben ik in blijde verwachting van het toezenden van een vervangend apparaat door Sandisk.

Een tijdje later heb ik een vervangend apparaat ontvangen. De nieuwe werkte helemaal prima, echter mijn vertrouwen in het ding is een beetje weg, dus ik heb hem van de hand gedaan.

Intussen een CF/SD card reader van Lexar. Die bevalt me eigenlijk beter. De kaartjes gaan er wat gemakkelijker in en uit.

Heb jij ook een Sandisk ImageMate All-in-One USB 3.0 Reader?