Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Review

hommer 16 november 2013, 3.050 views

Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost

Pluspunten

Minpunten

• De combinatie ASRock + Saphire kan problemen opleveren

Drivers en compatibiliteit Score: 1
Kleine uitleg van mij slechte beoordeling qua compatibiliteit:

Ik heb deze kaart besteld om te gebruiken in combinatie met een ASRock 870 Extreme 3. Helaas blijkt die combinatie een hele slechte, alleen tijdens de POST van de BIOS staat de ventilator laag. Zodra de BIOS verlaten wordt gaat de ventilator aan op 100% en was in mijn geval met geen mogelijkheid er van te overtuigen dat het anders moet. Bij wat zoeken op internet vind je sporadisch wel meer meldingen van de combinatie ASRock + Saphire die problemen oplevert.

Ik heb de kaart geretourneerd en geruild voor een MSI R9 270X GAMING 2G, deze vertoont dit probleem niet. Helaas is die wel iets lager geklokt dan de Saphire maar met de MSI Afterburner is die kaart makkelijk stabiel op 1180/1600MHz te krijgen.

Heb jij ook een Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost?

kun je me vertellen wat je van de kaart vond? welke frames kreeg je?
De MSI die ik nu gebruik geeft me in BF3 op ultra nu gemiddeld iets rond de 60, dat varieert een beetje en zakt heel enkel eens net onder de 50. Het kan zijn dat mijn Phenom 955 niet helemaal er uit haalt wat er in zit want hij mist misschien wel een beetje geheugen bandbreedte. Er zijn benchmarks genoeg te vinden
oke, en in vergelijking met die Sapphire? Want ik heb een A8-5600k met overlock en die haalt ong hetzelfde als jouwe qua CPU kracht. Dat is waarom ik geinteresseerd ben.
Ik geloof niet dat er veel verschil zit tussen de MSI en de Saphire.
Ik denk dat je dan de Drivers en compatibiliteit een lage score moet geven: met drivers van de videokaart kun je het probleem niet verhelpen en daardoor is hij niet compatible met bepaalde moederborden.

Het geluid kun je niet beoordelen aangezien je niet op normale fansnelheid hebt kunnen gamen oid.

Succes!
Inderdaad, dat is een betere beoordeling, ik heb hem aangepast. Bedankt
Het is dan wel geen volledige review maartoch handig dat het op tweakers staat. Heb je eigenlijk wel de nieuwste versie van het bios? (Ja, het is echt ''het'' bios) :)
Dank voor deze review.. Ik had interesse in deze kaart, nu niet meer. Mag jij raden welk moederbord ik heb ;-)
Moederbord problemen wist ik niet tot nu thx
Heb deze videokaart in de lite variant gehaalt voordat ik deze review las.
De lite is voor zover ik weet gelijk aan deze versie.
Heb een asrock fatality H87 performance gelukkig heeft deze de fan problemen niet en werkt de videokaart gelukkig naar behoren :) jammer dat jij fan problemen had.
Had je toevallig een bios update geprobeerd?
In windows lopen de fans bij mij op 1200rpm idle en rond de 3000rpm gestressed