Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500s Gaming Mouse Review

daveb1987 15 november 2013, laatste update op 4 mei 2014, 6.019 views

Logitech G500s Gaming Mouse

Pluspunten

• Design / Oppervlakte materiaal.
  • Scrolwiel 2 standen.
  • Goede grip.
  • DPI instelbaar.
  • Extra knoppen.
  • Gewicht aanpasbaar

Minpunten

• Prijs ( ¤69,95 bij aanschaf )
  • Muiswiel 'rammelt' bij snelle bewegingen.
  • Kabel kan soms de muis wat 'rechttrekken' bij loslaten.

De Logitech G500S Laser Muis

Het was tijd voor een nieuwe muis! Maar welke? Mijn oude muis was een Logitech G5, voor mij was dit toen een perfecte muis. Het was daarom lastig een nieuwe te vinden. Vooral omdat ik vrij kritisch kan zijn in wat ik zoek, dit geldt meestal voor pc componenten.

Laatst zag ik bij Tweakers.net de G500S voorbij komen, op het moment dat ik deze zag was het bingo. Helaas was het prijskaartje wat minder, deze vindt ik persoonlijk iets aan de hoge kant. Voor mij koste het ¤ 69,95. ¤40-50 euro vindt ik persoonlijk een betere prijs voor een muis. Het is dat ik vrij lang met mijn hardware componenten doe waardoor ik heb besloten om hem toch maar 'nu' te kopen.

Verpakking
De verpakking ziet er keurig uit, voelt ook stevig aan en geeft echt het idee dat je een stuk kwaliteit binnen hebt gekregen. Het zit netjes compact verpakt en is duidelijk efficiënt met de ruimte in de doos omgegaan. Ik vindt dit belangrijk omdat je vaak ziet dat de helft uit dozen uit loze ruimte bestaat en het verspilling van materiaal is. O-)

Uitpakken / Unboxing
Het uitpakken is natuurlijk het leukste wat er is... net zoals het plastic folie van je telefoon of behuizing halen (als je bijv. een inkijk 'raampje' hebt bij je behuizing..). ;)

Uitpakken ging gemakkelijk en het was duidelijk wat waarvoor diende. De gewichtjes zaten netjes in een metalen doosje, net zoals ik van de G5 gewend was. Dit is handig als je ze later weer nodig hebt omdat je toch het gewicht in de muis wilt wijzigen, op deze manier raak je de gewichten niet kwijt.

Gewichtjes
De gewichten zijn erg fijn, er zitten 2 soorten gewichten in waarvan er elk 6 zijn. Een zwaardere muis is erg fijn, zo blijft de muis beter liggen en geeft ietsje weerstand. Hoeveel gewicht erbij moet kan je gemakkelijk zelf bepalen door er gewichten bij of af te halen. Dit gaat zeer gemakkelijk met een speciale houder die je onderin de muis schuift. Zie afbeeldingen hieronder:

Ligging in de hand
De muis zelf ligt voor mij erg lekker in de hand, dit kan zijn omdat ik geen erg grote handen heb. Hierdoor kunnen mijn vingers overal makkelijk bij de knoppen. Uitzondering van de DPI knoppen, dat voelt wat onwennig, nu hoef je natuurlijk niet constant op deze knoppen te drukken. ;)

Zit me te bedenken dat er misschien een foto van een hand op de muis bij gekund had, maar besef me dan ook weer dat dit natuurlijk bij iedereen weer anders is.

De muis is duidelijk wel een rechtshandige muis, houd hier dus rekening mee als je linkshandig bent! Een uitroepteken omdat de muis namelijk ook rechts is 'gekanteld' waardoor het 'eventueel' minder fijn is voor linkshandigen.

DPI Settings
Op de muis zitten bij de linkermuis knop twee knoppen waarmee je de DPI kan instellen. Gevoeliger of minder gevoelig. Ik persoonlijk vindt dit ideaal, dit is voor mij ook een vereiste van een muis. Waarom?

Bij het gamen is een snelle gevoelige muis gewenst, dit kan constant maar ook variabel zijn. Bij close-combat constant snel maar bijvoorbeeld door de telescoop als sluipschutter/ sniper weer lager zetten zodat je gerichter kunt mikken/ aimen.

Zelf heb ik hem bij desktopgebruik op stand 2 staan en in-game op stand 3. Natuurlijk kan je de standen wat manipuleren door op softwarematige niveau de muis gevoeligheid aan te passen. Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers > Selecteermuis en rechterklikt, kies dan "Mouse Settings / Muis Instellingen".

De DPI standen worden aangegeven op de muis doormiddel van 1 tot 3 streepjes waarachter een blauwe verlichting zit. Het voordeel hiervan is dat je ook in het donker de stand kan zien. En het ziet er weer net iets mooier/ afgewerkt uit.

Scrolwiel
Voor mij is het nieuw dat het scrolwiel twee standen heeft. En ik kan je nu al zeggen, ik wil niet meer zonder. Geen onnodig lang scrollen. Wat zijn die twee standen dan precies?

Stand één.
Deze stand is zoals je gewend kan zijn van een muis, het muiswiel scrolt maar remt af door het mechanisme wat erin zit. Het tikkende geluid wat je gewend bent van een muiswiel dat scrolt, vooral als iemand dat snel achter elkaar doet.

Stand twee
In deze stand zit het mechanisme niet meer op het muiswiel waardoor het wiel 'vrij' kan draaien. Als voorbeeld een tolletje, draai deze één keer en deze blijft draaien totdat wrijvingskracht zijn werk heeft gedaan en stopt. Wat vrij lang kan duren als je een harde draai geeft.

Wat ik net noemde met 'onnodig' scrollen is dat als je bijvoorbeeld op een website zit die veel content heeft dan geef je er een draai aan en de muis blijft scrollen totdat je beneden bent. Je hoeft dus niet zelf 20x je muiswiel naar beneden te draaien. :Y)

Het overschakelen van standen gebeurd met de knop die voor het wiel zit. Het maakt een luid klikgeluid, stoort mij persoonlijk niet. 1 Nadeel van een vrije scrolwiel is dat deze dus de ruimte nodig heeft om vrij te kunnen scrollen waardoor deze iets losser zit dan bij een normaal scrolwiel.

Update
Er staat als negatief puntje onderaan dat het muiswiel 'losser' zit en rammelt tijdens het bewegen van de muis. Dit is alleen in de 'vrije' stand van het muiswiel, op de normale stand heb je er geen last van. Merkte duidelijk het verschil nu na een week, vandaar deze update. ;)

Knoppen
Voor mij zijn de extra knoppen ook erg fijn, ik was al twee knoppen extra gewend op de G5 en dat wend erg snel. Als je dan op je werk met een 'kale' muis moet werken dan kan dat best irritant zijn. De knoppen drukken makkelijk in en voelen robuust aan.

Kan me G5 dan op het werk gebruiken, als deze eerst is opgepoetst. :9

Ik gebruik de muis zo out-of-the-box zonder software, hierbij zijn gewoon bijna alle knoppen te gebruiken. Voor volledige controle en dus 10 knoppenopties te kunnen gebruiken is de software van Logitech nodig. Deze is gewoon gratis te downloaden van de website.

Bedrading
De bedrading is wat stugger en dikker dan iemand gewend kan zijn, het heeft zo zijn voor en nadelen. Gelukkig heeft de kabel een aardige lengte waardoor je op de meeste plaatsen wel de muis kunt gebruiken.

Voordeel
Het voordeel is dat het bijna niet in de knoop komt en dat als je het netjes in lijn legt met hoe de muis gemiddeld staat je er bijna geen last van hebt.

Nadeel
Doordat het draad wat stugger is kan het soms zijn dat als je de muis loslaat het draad de muis ietsje terug duwt. Vooral als je het draad bijna haaks hebt liggen (net getest) in vergelijking met de muis. Bij mij ligt het standaard in een grote boog naar achter weggewerkt en heb er geen last van. Minder last van dan de G5, op één of andere manier had die er meer last van.

Design
Het design is een kwestie van smaak, hoewel ik het als gaming muis een mooie muis vindt. Geen overbodige 'prints' van games over gedrukt of rare uitsteeksels. Subtiele muis met "gamers" elementen, just the way I like it. :9

Oppervlakte materiaal / Texture
In het design moet je natuurlijk ook de oppervlakte materiaal in meenemen. De zijkant waar de duim invalt heeft namelijk een andere structuur en voelt hierdoor anders aan. Het voelt wat ruwer (en droger), een soort heel zacht schuurpapier maar dan aangenaam waardoor je hand goed blijft liggen en niet 'wegglijd'.

De bovenkant is een gladder materiaal maar zorgt er wel voor dat je hand goed blijft liggen. Het is tevens speciaal bewerkt met een "hydrophobic" coating die ervoor zorgt dat je handen minder blijven plakken aan de muis. Dit is natuurlijk fijn als je handen wat sneller vochtig zijn ( zweethandjes ook wel genoemd :9 ). Ik merk inderdaad wel verschil met de vorige muis die dit niet had. Waterdruppel loopt er inderdaad makkelijker vanaf, het is niet zo goed als een anti-water nano-coating.

Update - Input Lag (Logitech Update) 10-01-2014
Er schijnt in deze muis een firmware bug te zitten die input lag kan veroorzaken. Persoonlijk geen last van gehad alleen als een spel heel veel van mijn systeem vraagt een beetje. Gelukkig heeft Logitech al een update uitgebracht die dit probleem direct oplost (juli 2013). Heel simpel, download, druk op flash en na 5 seconden geflashed. Haal alleen je muis er niet uit in die 5 seconden. ;)

Zo dit was mijn review, de eerste ooit! Ik heb het geprobeerd zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk te maken maar helaas kon ik niet alles naar wens doen in het tweakers review systeem. Anders had ik ook met titels en subtitels gewerkt. Als er natuurlijk verbeterpunten zijn, dan zijn deze altijd welkom. :)

edit:
Even input lag update toegevoegd.

Heb jij ook een Logitech G500s Gaming Mouse?

Bedankt! Heb er ook mijn best op gedaan. Tenslotte is het altijd fijn als er een review van een gebruiker bij een product zit. En dan niet alleen een lap tekst maar ook mooie foto's. :*)

Wil eigenlijk ook nog een review maken van mijn Sapphire HD7950 Vapor-X en mijn CM Stryker behuizing maar dat komt weer een andere keer haha. Gaat aardig wat tijd in zitten.. Petje af voor diegene die uitgebreide reviews schrijven. _/-\o_
Dit is echt precies hoe ik de muis ook heb ervaren, rammelend muiswiel bij gaming. Hetzelfde met de rechter muisknop. Helaas waren die 2 punten voor mij de doosteek. Ik doe nog even met mijn g5. super review!
Nu ik de muis al weer een weekje heb moet ik zeggen dat het rammelend muiswiel op zich wel meevalt tijdens het gamen. Het valt me op dat dit alleen is als je het muiswiel in 'vrije' stand hebt staan. Tijdens het gamen heb ik hem meestal op de gewone stand stand dus dan merk ik het niet.

Rechtermuis knop 'probleem' blijft wel soms irritant, kan natuurlijk ook aan mij liggen. Dat ik mijn vinger gewoon teveel laat rusten op de knop. ;)

Bedankt! Het was ook erg leuk om een review schrijven. :D
Ik heb 'm n.a.v. jouw review ook gekocht. De RAT 7 was voor mij een stukje vergane glorie. De bouwkwaliteit daarvan vond ik minder.

Deze muis ligt redelijk fijn in m'n hand, al moet ik wel zeggen dat ik het vreemd vind dat je te snel klikt als je vinger op de rechterknop leunt. Hier heb ik namelijk totaal geen last van. Met het scrollen ben ik het wel mee eens: in de normale stand rammelt deze wel, hij maakt vrijwel veel geluid in tegenstelling tot andere muizen. Jammer. In de vrije stand heb ik geen problemen.
"Deze muis ligt redelijk fijn in m'n hand, al moet ik wel zeggen dat ik het vreemd vind dat je te snel klikt als je vinger op de rechterknop leunt."

Denk ook dat dit inderdaad persoonlijk is. Heb het weggehaald als negatief punt omdat het eigenlijk een persoonlijke kwestie is. ;)

De RAT7 ziet er wel stoer uit 8-) , maar vond het altijd (voor mijzelf) net iets te en overtuigde me nooit 100% om het te kopen. :P .

p.s.
Nog steeds gelukkig met de muis en geen spijt van de aanschaf.
Stoer, maar daar blijft het voor mij ook bij. Deze muis bevalt me immers wel. Nergens problemen mee op het rammelen na.
Ik kom ook van een RAT7 vandaan en zoekende naar een betere gaming muis.

Grootste irritatiefactor bij de RAT7 is als je hem optilt om de muis te verplaatsen (je loopt op het einde van je muismat bijvoorbeeld) is dat de sensor dan helemaal op tilt slaat en de muisaanwijzer alle kanten op schiet, echt zwaar irritant als je probeert te richten op een doelwit.

Wat me ook bij de RAT irriteert is dat de linkermuis toets aanvoelt alsof er een zandkorreltje onder zit bij het klikken. Hierdoor registreert de klik niet altijd, of voel je een "terugslag" als je de muistoets los laat.

Hoe ervaar jij de G500s als je de muis optilt om te verplaatsen, Razer heeft bijvoorbeeld een zogenaamde 4G sensor om ook verticale bewegingen te registreren en uit te vlakken. Maar Razer vind ik niet lekker in de hand liggen.

Overigens een top review. Leest goed weg en foto's geven een duidelijk beeld wat je bedoeld, +2 bij deze!

[Reactie gewijzigd door Ireyon op 25 december 2013 14:44]

Als ik zo je verhaal lees ben ik blij dat ik zelf geen RAT7 heb. ;)

Als ik de G500s optil om te verplaatsen blijft deze gewoon op zijn plaats, als de muis geen ondergrond registreert blijft deze bij zijn laatste positie. De muis registreert alleen geen verticale bewegingen, maar is ook niet nodig. Gewoon terug zetten op zijn plaats en je gaat weer verder.

Dat is wel echt een flinke 'bug' van de RAT7 dan zeg, ik zou hem gelijk terugsturen haha. :P
Mooie uitgebreide review, bedankt hiervoor!

Het is ondertussen alweer enkele dagen later, heb je reeds last gehad van de "input lag" waar er op zovele forums/reviews over word gesproken?
Geen probleem, een beslissing over een aankoop is dan makkelijker gemaakt. ;)

Ik heb het even opgezocht wat je bedoelde, want ik heb er geen last van dus ook nooit hoeven opzoeken. Zelf niet super gemerkt, wel een beetje als een game veel van mijn systeem trekt. Alleen nooit bedacht dat het aan me muis kon liggen. 8)7

Nu dat ik aan het kijken ben zie ik dat Logitech een half jaar geleden al een update uitgebracht heeft die dit probleem oplost.

Logitec G500S - Input lag fix / flash

Edit:
Heb het gelijk in de review erbij gezet, bedankt voor het doorgeven! :D

[Reactie gewijzigd door daveb1987 op 10 januari 2014 19:36]

Allereerst, goede en duidelijke review. Nu ik mijn PC op orde heb ben ik ook op zoek naar een goede game muis. Als ik het goed heb gezien zit er aan de zijkant een drietal knoppen. Deze zou ik dus bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor het instellen van de vuursnelheid bij een shooter, het spotten van een vijand en zelfs het reloaden? Of werkt het zo niet? Graag zou ik daar wat meer uitleg over willen hebben alvorens ik 'm ga kopen. Alvast bedankt, voor de review en hopelijk een reactie!
Net even de software voor je geïnstalleerd zodat ik het kan testen, was zelf toch ook wel benieuwd naar welke functie er extra bijkomen met de software.

Kort antwoord op je vraag: Ja.

DPI
De dpi instellingen zijn erg gevarieerd in te stellen hierdoor, je kan zelfs tot 5 verschillende snelheden invoeren voor de knoppen links boven op de muis.

Profielen
Standaard scant de software naar games met bekende profielen en wijst deze toe, je kan het ook later handmatig instellen of toewijzen.

Knoppen instellen
Je kan elke knop een eigen functie geven of een functie naar een andere knop toe te wijzen, dus ook alles door elkaar gooien als je zou willen. Er is zelfs een mogelijkheid om sneltoetsen te maken die je muis instellingen wijzigen, dit kan zelfs per game ingesteld worden. Zelfs voor ingame commando's. :D

Voor Bioshock Infinite kan ik elke toets die er ingame is toewijzen aan muis knoppen. De software is dus ook echt een toegevoegde waarde. Je kan zelfs kiezen of je de opties op de muis zelf wilt opslaan of op de PC. Op de muis zelf dan heb je natuurlijk overal die instellingen waar je hem ook inplugt. :9~

Edit:
Nu me scrolwiel ingesteld als standaard muisfunctie (desktop etc.) dat als ik het naar rechts klik naar volgende track ga en links vorige track. Van de drie knoppen links is de middelste nu play/pause. En ingame hebben het weer andere functies. O-)

[Reactie gewijzigd door daveb1987 op 15 januari 2014 17:24]

Bedankt voor je moeite en de info! _/-\o_ Nu ben ik overtuigd, leuk ook dat je het voorbeeld aan haalt met Bioshock, die heb ik gisteren toevallig gekocht. :*)
Geweldige game! Heeft een hele andere sfeer maar voelt wel als BioShock aan alleen dan in de lucht. :P

Heb er zelf ongeveer 18-20 uurtjes tijd inzitten. Speel altijd op zijn hardst, geen 1999 mode want deze is niet gelijk unlocked pas als je het uitgespeeld hebt.. maar als het geen replay waarde heeft ga ik het niet nog een keer spelen haha. Dat hadden ze gewoon gelijk als moeilijkste optie moeten aanbieden.

Metro Last Light is ook een aanrader btw, pareltje van Russische makelarij. :*) Als je alleen een AMD kaart hebt moet je Advanced Physics uitzetten (zorgt voor flinke framedrops, in zelfs lege gebieden, maar voegt niks toe).
En zo gaan we van een muis naar games, beter! :*)

Metro 2033 heb ik net na zijn release op mijn laptop gespeeld, helaas kon hij het niet aan, dus verder nooit een kans kunnen geven! Maar nu je er toch over begint, ik zal het weer eens een kans geven en als die bevalt ga ik zeker Metro Last Light spelen! Ik heb een kaart van Nvidia, dus wat dat betreft geen probleem neem ik aan. :)

Bioshock moet ik nog mee beginnen, a.s. vrijdag, dan heb ik ook mijn nieuwe SSD, mijn nieuwe muis en dan is het hele feest compleet }> Bioshock was echt een geweldig spel, deel 2 heb ik eigenlijk niet gespeeld, maar n.a.v. de lovende reacties over Infinite ga ik deze zeker een kans geven!
Haha inderdaad. Metro Last Light speelde op mijn pc erg goed. Heb zelf een Sapphire HD 7950 3GB Vapor-X en die had nergens problemen mee op max. :P

Zou je SSD puur voor OS en eventueel basis programma's gebruiken zoals Photoshop / Gimp, Word / Openoffice etc.
Al je games, films, series, temp en cache bestanden naar een gewone schijf toewijzen. Dit kan je ook in steam eventueel instellen.

Vooral je cache, temp en dowloads folder. Verlengt je levensduur van je SSD, als je op XP / Win7 zit defragmentatie uitzetten. Dit is namelijk niet goed voor je SSD. Genoeg handleidingen via een zoekmachine te vinden. ;)
Oké... Daar verbaas je me even. 8)7 Ik heb juist een grotere SSD gekocht omdat deze vol begon te raken (60 GB) maar ook juist zodat ik er mijn games op kan installeren. Waarom zou ik het niet moeten doen dan? Heeft dat te maken met het velen lezen? 8)7

Ben benieuwd naar je reactie!
Dat heeft inderdaad te maken met veel lezen en schrijven, bij games valt het nog misschien wel mee. Alleen dingen zoals downloads, cache en temp bestanden wisselen constant qua groottes en read/write. Deze zou ik dus wel alloceren naar een andere niet ssd schijf.

Ook foto's en dergelijke aangezien een gewone hdd betrouwbaarder is op lange termijn dan een ssd. En foto's wil je meestal niet kwijt. ;)

Zelf heb ik mijn games op een gewone hdd, omdat als je met regelmaat nieuwe games hebt het zo vol zit. Dit is bij mijn dan het geval. :P

Vooral steam maar ook downloads van humble bundles. Staat nu totaal aan 468GB aan games op mijn hdd. ;)
Bedankt voor de tip! Dit wist ik nog niet, ik zal daar dan ook zeker rekening mee houden a.s. vrijdag, dat ik alles netjes goed instel.

Gelukkig heb ik naast mijn SSD ook nog een HDD in mijn computer zitten, dus dan denk ik dat ik het inderdaad doe zoals jij hebt aangegeven. O-)

Misschien laat ik mijn oude SSD ook wel zitten, kan ik altijd nog eens kijken of het zo'n verschil maakt met gamen :*)
Over de levensduur van je ssd hoef je je echt niet druk te maken.
Tegenwoordig is de kwaliteit zo hoog, dat je mag betwijfelen of je die dingen zo lang en heftig gebruikt dat je ze ooit versleten krijgt. Vooral omdat veel bewerkte bestanden steeds op een andere plaats worden opgeslagen etc (zie: wear leveling)

Zie bijvoorbeeld dit artikel over levensduur bij een ssd: http://www.anandtech.com/...the-endurance-of-tlc-nand
Zie de jaren gebruik en hoeveelheden schrijven per dag.

Trouwens alleen schrijfacties verkorten de levensduur.

Dus ik zou zeggen, volksmythe en leuke hobby voor mensen die hun ssd willen managen.
Thanks dat je na een wat langere tijd de moeite hebt genomen om te reageren! Ik zal het stuk zeker lezen.
Ik wilde je even laten weten dat de muis super bevalt! Heerlijk apparaat, heb er veel plezier van en de software is idd erg fijn! Ik wilde zelf eigenlijk ook een review schrijven, maar die van jou is zo duidelijk dat ik me bij jou aansluit! _/-\o_
Mooi zo, goed om te horen dat het bevalt. ;) Inderdaad, de software is echt een aanvulling op de muis. Heb het inmiddels ook helemaal afgesteld na wens. :*)
Nette review.

Zo te zien is het een G500 maar met een ander printje op de behuizing en een andere kleur LED'jes.
Mijn wijsvinger ligt altijd lichtjes tegen het scrollwiel dus vrij weinig last van een rammelend wieltje in free-scroll modus.

Naar mijn idee is het een wereldmuis. Ik hoop echter wel dat ze wat gedaan hebben aan de kwaliteit van de klikschakelaartjes en de sensor.

De eerste G500 ging een jaar of 2 mee voordat die spontaan begon te dubbelklikken bij een enkele klik.
De tweede deed dat na een jaar al.
De derde die ik, in eerste instantie, binnenkreeg had een "probleempje" met de lift-off distance. Die was ruim een centimeter. Niet mee te werken uiteraard en die is dan ook retour gegaan.
Ik kreeg er een goede voor terug maar die begint hier "as we speak" ook dubbelklikneigingen te vertonen en die is ook net een jaartje oud.

Ik hoop dus dat Logitech zijn "shit together" heeft met deze muis.
Dat is inderdaad balen ja, zelf heb ik geen G500 dus kan daar niet over oordelen. Tot nu toe nog geen klachten over de muis. Hebben ze misschien toch geleerd van de fouten uit de G500. ;)

De G500S voelt in ieder geval wel naar degelijk materiaal. Ach, tijd zal het leren. :)

[Reactie gewijzigd door daveb1987 op 12 februari 2014 15:17]

Laten we hopen dat ze er inderdaad iets van geleerd hebben. Mijn muizen kregen er na ongeveer een jaartje last van. Als dezelfde spullen in de G500s zitten dan is het nu nog te vroeg om te zeggen. Maar uiteraard hoop ik niet dat je hetzelfde probleem krijgt. :)

Het probleem zit hem in de goedkope chinese Omron d2fc-f-7n schakelaartjes. Die dingen zitten blijkbaar tegenwoordig standaard in iedere muis.

Hier een foto van de schakelaar onder de motorkap:

Het probleem is dat de koperen "veer" (dat dunne plaatje bovenop met dat boogje eronder) in essentie zijn vorm iets verliest. Daardoor wordt de veerkracht minder en dat heeft twee gevolgen:
- Bij het klikken gaat het contact (de rechterkant van het koperen plaatje) stuiteren. Dit wordt dan geregistreerd als een dubbelkik of zelf trippleklik.
- Bij het ingedrukt houden van de knop (bijv slepen) komt het contact soms even los. Hierdoor worden sleepacties erg vervelend omdat je muis dus de knop "loslaat" terwijl jij dat niet doet.

Ik heb gister mijn oude G500 open gemaakt en de boog van het koperen plaatje wat platter gemaakt.

Vooralsnog heb ik geen last meer van ongewenst dubbelklikken en overige verschijnselen. Het is echter natuurlijk de vraag voor hoe lang dat zo blijft.

Er zijn blijkbaar ook versies waar het scharnierpunt (de linkerkant op de foto) een kromming heeft die in de loop van de tijd rechttrekt. Bij de mijne was dit niet het geval.

Het weer terugzetten van dat veertje kan overigens wel een bijzonder frustrerend klusje zijn. Het is net een centimetertje lang, enorm dun en zeer fragiel. Veel geduld en een vaste hand zijn een vereiste om het te doen. Het is echt van het grootste belang dit met zeer veel beleid te toen. Iets teveel kracht zetten en er zit een knik in de veer of hij scheurt.

Dit geldt overigens ook bij het openen van de behuizing van de schakelaar. Het is allemaal heel erg dun plastic dus voor je het weet breekt het af en kan je hem niet meer dichtmaken.

Uiteraard is het ook een optie om er gewoon een nieuwe schakelaar op te solderen. En dan een Japanse versie i.p.v. die Chinese rommel.

Maar zolang je garantie hebt zou ik dat uiteraard niet doen en hem gewoon terugsturen. :)
Erg interessant om te lezen! Nooit gewezen van de omron d2fc-f-7n schakelaars in de muizen. Dan heb ik gewoon steeds geluk bij de muizen, als iets niet kapot kom je er ook niet mee in aanraking om iets te repareren en hoe het dan onder de motorkap zit.

Telefoon wel haha, die gaan op één of andere manier altijd naar 2,5jr 'moeilijk' doen, alsof ze zo gemaakt zijn. ;)

Goede tip voor als het dubbelklikken voorkomt, hou zelf wel van proberen mijn eigen apparatuur te maken als het mogelijk is. Vaste hand heb ik wel aardig het klink inderdaad alleen als een rot klusje haha. Heb met me G5 gelukkig veel jaartjes gedaan. :D
Daar heb ik dan weer geen last van, bij mij is de kabel niet goed meer waar deze de muis ingaat, daardoor valt de muis om de zoveel tijd uit.

Ik heb dit ook bij de tweede G500 en allebei zijn ze na een tijd er helemaal mee opgehouden.. Ik ben er dan ook nogal huiverig voor om een zo goed als dezelfde muis te kopen. Logitech heeft dan misschien wel geleerd van de fouten die ze maakten bij de G500, maar dat hoeft niet..
Zie het nu pas, maar je hebt in je header afbeelding Logitec ipv Logitech staan net als een aantal keer in de tekst.. Hoe kun je zoiets nou fout doen als het op veel plekken duidelijk staat? :p
Je hebt helemaal gelijk! Als eenmaal iets fout schrijft, dan blijf je het doen haha. Tenzij iemand je erop wijst, bedankt! |:(

Je bent wel de eerste die het ziet haha. Of die erop reageert... :9

Edit: Het was tenminste wel overal fout. ;) Het is nu aangepast, behalve de header, kijk van de week wel voor het plaatje.

[Reactie gewijzigd door daveb1987 op 3 maart 2014 23:23]

haha ach ik zeg altijd "shit happens.."

kun jij even naar je G500s kijken, daar waar de kabel de muis ingaat, is dat punt verstevigd op een of andere manier? Bij beide G500 muizen die ik heb gehad, ging de kabel daar stuk.. heel zonde want ik vind het een gruwelijk fijne muis namelijk. Ben nu alleen heel bang dat als ik een G500s haal dat daarmee hetzelfde gebeurt.
Dat punt zit helemaal dicht, het zit goed vast. Kan alleen niet aan de binnenkant kijken van de muis. Net even opgezocht op Youtube, in dit filmpje is een redelijke close-up:

ja dat bedoelde ik eigenlijk niet, zoals het er naar uitziet is dat precies hetzelfde als bij de G500. Wat ik bedoelde was dat de kabel daar makkelijk kan buigen op dat punt en er daar dan een kabelbreuk ontstaat. Ik heb dat met twee G500-muizen gehad en het is verschrikkelijk irritant als je muis telkens even uitvalt totdat ie t helemaal niet meer doet.
Ik heb dat risico toch maar niet genomen en heb voor een wat hoger bedrag de G700s gehaald, die is draadloos dus dan heb ik dat probleem helemaal niet meer, ideaal!

[Reactie gewijzigd door hardstyle92 op 27 maart 2014 23:34]

Groot gelijk! De G700s is ook een mooie muis en draadloos is zeker fijn. Ik had alleen weer niet zo'n goede ervaring met draadloos. ;)

Accu's die meegeleverd werden gingen snel op, na een tijdje na een uur al leeg. Is alweer een tijd geleden dus kan best zijn dat het nu anders is, maar ik wil gewoon dat mijn muis altijd en constant werkt. Ook nog na 2 jaar. :9
Er zit hier gewoon een oplaadbare AA-batterij in, dus mocht die het na verloop van tijd slecht doen dan doe ik er gewoon een nieuwe in ;)
Dat is dan wel erg fijn ja, had dat bij me vroegere logitech niet. Die werkte op accu's, had ik er wel twee maar na een half jaar was het om de uur leeg. |:(
Als jij je oor legt op de G500s, hoor jij dan ook een piepend geluid?
Nee, dat hoor ik niet. Tenzij het boven een frequentie zit die ik niet hoor. ;)
Hoe voelt de rechter muisknop bij jouw muis?

Ik heb net een G500s binnen en de rechter knop klikt veel moeilijker en zwaarder dan de linker. De linker klikt al meteen als je hem indrukt, de rechter pas op het laatste bereik. Als ik op de verkeerde plek druk (bij het uiteinde, dicht bij het snoer), klikt er zelfs helemaal niets.
Bij mij zijn beide kanten gelijk met klikken. Ook als ik het helemaal bij het snoer indruk. Je zal waarschijnlijk een productiefout hebben.

Zou hem in dit geval terug sturen, want het klinkt als een defecte muis. ;(
Oke bedankt voor je reactie!

Voor de rest is het een prima muis, mooie upgrade tov mijn MX518. Dank je voor je review. Hopelijk is het met een RMAtje in orde. :)
Geen probleem!

Idd, het is nog steeds een erg fijne muis en heb geen spijt van de aankoop. Gebruik je ook de logitech software? Aanrader, laat je echt alles uit de muis halen en het is geen zware bloatware zoals vroeger. :*)
Ik heb hem inderdaad ook meteen geinstalleerd, en zo te zien erg handig. Met mijn MX518 gebruikte ik het ook al als spamclicker voor bepaalde apps ;)

Ik dacht dat de standaard DPI settings al gevoelig waren, maar toen bleek het slechts op 3600DPI te staan of zo, hij kon nog ruim dubbel zo hoog. :Y) Dus dat wordt nog even wennen. 8-)

En ook handig om in Windows een mute knop te hebben op je muis (of wat dan ook , moet nog even goed bekijken wat er nog meer in zit)

[Reactie gewijzigd door Hans1990 op 20 maart 2014 22:09]

Haha, ik dacht toen hetzelfde. En als je dan die gevoeligheid op max. hebt schiet je over het scherm. :P

Heb zelf play/pause op de stop knop die bij de duim zit (tussen de twee pijlen). En volgende/terug op me muiswiel als ik deze naar links/rechts beweeg. Erg handig als je ingame zit en een volgend(of vorig) nr wil luisten. :*)
Dank voor de mooie, zeer uitgebreide review.Heb deze online besteld, maar helaas uitverkocht. Must get it! Al moet ik naar de winkel lopen. (net wat anders hier in Indo, ver weg.)
Dat betreft ben ik blij dat ik in Nederland woon, webwinkels genoeg. :P

Benijd je dan wel weer voor het lekkere weer en eten. :D