Corsair Flash Voyager LS USB 3.0 128GB Aluminium Review

sinuz 14 november 2013, 1.031 views

Corsair Flash Voyager LS USB 3.0 128GB Aluminium

Pluspunten

• Compact
  • Betaalbaar

Minpunten

• Behuizing gaat wel erg makkelijk uit elkaar

Hierbij een korte impressie van de Corsair Voyager LS. Mochten er nog testen of foto's zijn die jullie graag willen zien hoor ik dat graag. Op zoek zijnde naar een compacte, niet al te trage USB stick met veel opslagcapaciteit kwam ik uit bij de Voyager LS.

Formaat en duurzaamheid
Omdat hij in mijn geval ingebouwd zal worden is vooral het formaat belangrijk, uit elkaar gehaald blijft er een stickje van nog geen 5cm over, erg compact dus. Voor dagelijks gebruik is het wellicht een minder goede keuze. Het aluminium draaikapje gaat er zo makkelijk af dat ik vrees dat je het vrij snel kwijt zal zijn.

Snelheid
Voor mijn doelen (opslag videomateriaal) prima bruikbaar, zeker geen topper. Bij de afbeeldingen staan zowel voor USB2 als USB3 de crystaldiskmark benchmark resultaten. Bij het los kopiŽren van grote (350mb) bestanden via USB3 wordt een vergelijkbare gemiddelde snelheid gehaald als uit crystaldiskmark rolt, hij schommelt echter sterk. Via USB2 zijn de schommelingen minder goed zichtbaar maar nog steeds aanwezig.

Betrouwbaarheid
Hier valt voorlopig weinig over te zeggen, de tijd zal het leren.

Heb jij ook een Corsair Flash Voyager LS USB 3.0 128GB Aluminium?