Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung U600 Zwart Review

Deathraven 21 oktober 2008, 522 views

Samsung U600 Zwart

Pluspunten

• Bel kwaliteit, gebruikersgemak, featureset

Minpunten

• Camera, display

Met deze beoordeling wil ik aanvullen op wat er tot nu toe al gezegd is door de voorgaande reviewers. Ik heb mijn u600 gekregen bij mijn telefoon abonnement, vandaar dat ik de prijs niet heb ingevuld.
Naast de positieve dingen die al genoemd zijn door de mensen voor mij wil ik opmerken dat de degelijkheid van het display slecht is. Ik heb hem nu 6 maanden en in deze tijd is het display al 3 keer gebroken. Na de eerste keer ben ik een bescherm hoes gaan gebruiken. Tevergeefs aangezien hij daarna nog 2 keer gebroken was. De laatste keer brak hij zelfs terwijl ik nog in het reparatie center zelf stond :S.
Het display is zeer gevoelig voor druk en afhankelijk van op welk punt van het display er druk wordt uitgeoefend zal het buigen of gewoon meteen breken. Dit heb ik getest met de mensen bij het reparatie centrum en deze waren net zo verbaasd als ik..

Het display valt niet in de garantie van Samsung en een reparatie kost gemiddeld 90 euro. Mijn advies aan mensen is het volgende.

Het is zeker een zeer mooie telefoon, het design is mooi, de menu structuur is prima, de kwaliteit van het bellen is goed. De touch sensitive knoppen kunnen af en toe wat trager reageren maar dit is instelbaar op het toestel zelf en werd over het algemeen niet als hinderlijk ervaren.
De camera is iets minder vanwege de autofocus functionaliteit. Deze vertraagd namelijk enkele seconden waardoor je je telefoon langere tijd goed stil moet houden wil je foto scherp zijn.
Over het algemeen is het een prima telefoon.

De achilleshiel van dit toestel is het display. Zoals eerder vernoemt is deze zeer gevoelig voor druk en raad ik ten zeerste aan om er een stevige bescherm hoes bij te kopen welke voorkomt dat er druk op het display wordt uitgeoefend.
Dit houdt dus ook in dat je toestel in je broekzak stoppen geen goed idee is.

Heb jij ook een Samsung U600 Zwart?

Ik voel me genoodzaakt om op deze (korte) review te reageren. Ik heb zelf ook de U600 voor 1,5 jaar en heb er nog niks mee gehad en dat terwijl ik er ruig mee om ga, gemiddeld valt hij wel 1x in de week, meestal is dat van een meter hoog. Een vriend van mij had wel hetzelfde met een Samsung U100 die na een dagje werken in de tuin zomaar een kapot beeldscherm had (hij had hem nog maar 3 maand).
Wat ik dan denk over jouw ervaring is dat je gewoon een zeer brak model hebt, een totaal nieuwe telefoon kon je niet krijgen na de vele reparaties?
Mijn ervaring met die touch sensitive toetsjes zijn slecht, ik vind het geen fijne toetsen en met mij vele anderen. Grotendeels door, wat jij ook al aangeeft, de trage response.

Nog even inhoudelijk over jou review, ik mis wat dingen om er een volledige review van te maken. Jou ervaring met het beeldscherm weten we nu wel maar hoe zit het met de accuduur, bereik, enz. en foto's erbij zijn ook altijd welkom. Ik wil je niet afkraken maar probeer je wat opbouwende kritiek te geven, want je geeft ons in ieder geval wel een persoonlijke ervaring wat jij met dit toestel hebt gehad. Succes verder met je U600.
Uit de review: "Met deze beoordeling wil ik aanvullen op wat er tot nu toe al gezegd is door de voorgaande reviewers"

Het is niet de reviewers bedoeling om een volledige review te schrijven, daarvoor verwijst hij/zij je naar de andere reviews. Het is slechts een aanvulling op wat er al gezegd is.

En dan vul ik het ook nog wat aan: ik heb op internet ook érg veel gehoord over het scherm. Ik zit zelf te denken aan deze telefoon, en wat ik tegenkom aan reacties van mensen is toch beangstigend vaak dat er iets mis is gegaan met het scherm.
Het kan ook goed gaan, maar ik krijg het idee dat in vergelijking met andere telefoons deze misschien iets te vaak kuren vertoont.
Dat ik een brak model heb zou zomaar kunnen. Wat betreft het krijgen van een nieuwe telefoon. I wish..
Hij is al 1x op en naar naar samsung geweest en die zeggen dat er niks mis mee is. Ik kan wel naar mijn telco gaan maar die verwijst me toch weer terug naar Samsung onder het mom "garantie claimen".

Over de touch sensitive toetsjes, tjah ik lees van veel mensen dat ze het niks vinden, ik persoonlijk heb er in ieder geval niet zoveel problemen mee.