Apple iPad Air WiFi 16GB Grijs Review

niek113 13 november 2013, 6.622 views

Apple iPad Air WiFi 16GB Grijs

Pluspunten

• Het gewicht
  • Nieuwe uiterlijk
  • De accu
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Scherm

Minpunten

Ik heb de iPad Air 16GB WiFi gekocht. Hiervoor had ik een iPad 4 16GB WiFi en ik zal voornamelijk ingaan op wat ik heb gemerkt aan de nieuwe iPad ten opzichte van de vorige.

Algemeen
Op het moment dat ik de iPad uit de doos haalde viel al meteen op dat de iPad ontzettend licht is. De iPad 4 was best wel een zware tablet en Apple heeft een goede verbetering gemaakt met het gewicht. Verder heb je al snel het gevoel dat je met een kleinere iPad zit, terwijl het scherm in formaat en resolutie niet is veranderd.

Uiterlijk
Het uiterlijk van de iPad is veranderd. Zelf heb ik de zogenaamde 'Spacegrey' uitvoering. Het is gewoon een iPad met zwarte randen en de achterkant is donkergrijs. Het gewicht is aanzienlijk verminderd, waardoor het een genot is om met 1 hand vast te kunnen houden. Dit had ik zelf met de vorige iPad niet. De randen zijn smaller en dit alles samen geeft een nieuwe ervaring. Het is geen iPad Mini, maar je hebt wel het gevoel dat je met een kleinere tablet zit.

Hardware
De nieuwe A7-chip die erin zit merk je vrij weinig van. De iPad 4 is al razendsnel en dat is met de iPad Air ook het geval. Er zijn ook nog weinig applicaties te vinden die alles uit de nieuwe A7-chip halen van de iPad, dus dit zal zich in de toekomst nog moeten bewijzen.

Accu
Apple belooft ook in deze iPad dat de accu 10 uur meegaat. Ik heb niet precies gemeten hoeveel uur de iPad meegaat, maar ik deed met mijn vorige iPad gemiddeld toch wel een week mee. Ik neem hem dagelijks mee naar school en thuis ligt hij op de bank binnen handbereik als ik even Facebook wil checken of een spelletje wil spelen. Dit verschil in tijd heb ik niet gemerkt met de nieuwe iPad Air.

Vanaf de iPad 2 heb ik steeds bij de release de nieuwe iPad gekocht. Met de overstap naar de iPad 3 was het retina-scherm een goede reden om te doen. De overstap van de iPad 3 naar de iPad 4 had ik achteraf beter niet kunnen doen. Met de overstap van de iPad 4 naar de iPad Air kan ik concluderen dat door het nieuwe ontwerp en het gewicht het voor mij een goede reden is geweest om over te stappen. Mocht je geen baat hebben bij het gewicht van de iPad en je hebt nog een iPad 3 of 4, dan zou ik niet adviseren om over te stappen. Mocht je een iPad 2 hebben en twijfels hebben om over te stappen, dan kan ik dit zeker aanraden. Mocht je nog geen iPad hebben en er één willen, dan raad ik de iPad Air ook zeker aan.

(Deze review heb ik verplaatst. Ik heb de review perongeluk bij de iPad Air Zilver neergezet, terwijl ik het over de Grijze heb)

Heb jij ook een Apple iPad Air WiFi 16GB Grijs?

Goede review, misschien kan je nog wat foto's toevoegen.
Leuke om jouw ervaring te lezen. Ik vind het alleen wel onvoorstelbaar dat je bij elke nieuwe release de nieuwste koopt. Alleen maar mooi dat je het kunt veroorloven natuurlijk! Ik heb op het moment de iPad 4 en ik denk dat ik nog een jaartje wacht met een nieuwe aankoop. Wellicht dat ik dan ook niet de nieuwe iPad koop, maar de nieuwe iPad mini.
Hi Jirachi!

Thanks! :) Als ik er achteraf op terugkijk heb ik spijt dat ik van de iPad 3 naar de iPad 4 ben gegaan. De reden dat ik de iPad 4 heb ingeruild voor de iPad Air is vanwege het gewicht. Ik heb mijn iPad 4 voor een goed bedrag verkocht voordat de release van de iPad Air was, waardoor ik er nog enigszins genoeg voor heb kunnen krijgen.
Dank je wel voor deze heldere review!