Specificaties 5.1-kanaals met 140W versterker en 4x HDMI - Bekijk alle specificaties

Denon AVR-X500 Review

jeantje 13 november 2013, 2.545 views

Denon AVR-X500

Pluspunten

• Simpel design.
  • Goede geluidkwaliteit.
  • Werkt meteen out-of-the-box.
  • De prijs.

Minpunten

• Menu is vrij onduidelijk zonder beschrijving van de opties.
  • HDMI kabel geeft problemen > 2 meter.
  • Kabel connectie met klemmen en geen schroefterminals.

Geluidskwaliteit Score: 4

Ik heb de receiver gekocht voor gebruik met een Jamo S506 HCS3 speaker set en een Rel Stampede subwoofer.

Configuratie

Ik heb de speakers zoals verwacht geplaatst volgens dit Schema.

Mijn instellingen zijn als volgt:

Front speakers - Small - 80Hz
Center speaker - Small - 80Hz
Rear speakers - Small - 80Hz
Subwoofer - On

Het geluid

Het geluid is echt super. Ik heb nog nooit last van distortion gehad en ik kan er uren naar luisteren. De hoge tonen zijn vrij scherp maar dat vind ik mooi zo. Dit is voornamelijk een karakteristiek van Jamo.

Oordeel

Mijn eindoordeel is positief.

Ben je op zoek naar een simpele receiver zonder netwerk mogelijkheden dan is dit een uitstekende keus. Ben je op zoek naar Spotify op je receiver enzovoort. Kijk dan even verder of denk aan het kopen van een Apple TV.

Heb jij ook een Denon AVR-X500?

Goedenavond,

Beschikt deze receiver ook over een HDMI uitgang met ondersteuning voor ARC? Dit omdat ik erover na zit te denken om deze versterker aan te schaffen voor bij mijn Samsung televisie en ik wil deze graag aansluiten met 1 enkele HDMI kabel en ook het geluid van mijn televisie over de versterker laten gaan. Ik kon niet duidelijk uit de specificaties of maken of dit zo is.

Mvg,

Maurits

[Reactie gewijzigd door [MAUS] op 23 november 2013 23:20]

De reciever beschikt niet over ARC helaas. Goede vraag.
Bedankt voor je snelle reactie, in dat geval ga ik op zoek naar een ander model.

Mvg,

Maurits
Geen probleem!

Ik raad je aan om naar een Onkyo NR-414 te kijken, is wel wat duurder.