LaCie Ethernet Disk mini 500GB Review

blobbel 19 oktober 2008, 1.091 views

LaCie Ethernet Disk mini 500GB

Pluspunten

• eenvoudig aan de praat te krijgen

Minpunten

• levensduur

Features Score: 3
Mooie chijfjes om te zien. Naa ansluiten werkt alles redelijk snel. Ook onder Linux is de boel eenvoudig aan de praat te krijgen. Wel jammer dat alleen SMB ondersteund wordt en geen NFS.
Ik heb er gelijk een paar gekocht. Alles draaide een tijdje probleemloos. Maar toen ik op vakantie was begon de ellende. Een voor een sneuvelden ze. Ik had drie ethernet disk mini's (1x 320 en 2x500) en een ethernet bigdisk (1T). Alleen de laatste leeft nog.

Uiteraard allemaal net buiten de garantie-termijn.

Heb jij ook een LaCie Ethernet Disk mini 500GB?

en garantie? Als je dit zo aan Lacie meld dan doen ze volgens mij niet heel moeilijk.
Matige review, veel te kort om nou precies te kunnen snappen wat de sterke en zwakke punten zijn, Dat de levensduur kort is wordt wel duidelijk, maar verder de geluidsproductie, snelheid, warmte afgifte, energieverbruik, daar wordt verder niks duidelijk over. Ook zouden een paar foto's leuk zijn.
Tja ik heb iedereen Lacie producten altijd sterk afgeraden. Je koopt een garantie op dataverlies.

Kocht 1 externe schijf sloot hem aan werkte niet, 2e schijf 2 dagen later data kwijt (gelukkig backup) 3e schijf 1 week later bleef hangen en jahoor data kwijt. NOOIT en NOOIT meer een Lacie.

Ze zijn niet zonder reden zo goedkoop.
Heb zelf ook dezelfde 500Gb disc. Heeft het een jaar uitgehouden. Is gecrashed en in RMA gegaan. Kreeg hem terug waarbij ze een firmware reset hebben uitgevoerd en niet de schijf vervangen. Schijf tikt en start dus niet op.
De voeding schijnt het nu te zijn, aldus Lacie en ze sturen een nieuwe voeding. Jammer dat ik daar nu alweer een maand op wacht.

Tot op heden ben ik niet te spreken over Lacie.