Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola RAZR HD Zwart Review

Artimunor 12 november 2013, 637 views

Motorola RAZR HD Zwart

Pluspunten

• build quality is military grade met waterproof coating en een kevlar (denk kogelvrij vest) buitenkant
  • batterij is gigantisch voor de afmetingen

Minpunten

• de camera is niet geschikt voor low-light opnamen, en heeft last van ruis
  • geen updates naar android 4.3 of 4.4 (nog) 4.2 bestaat maar is nog niet uitgerold door O2 (duitse telefoons)

Ik heb na heel lang overwegen en onderzoek doen naar alle mogelijke telefoons voor deze gekozen voornamelijk vanwege de build quality, ik had graag de razr hd maxx gehad, echter met import kosten werd dit me toch wat te duur.

Na meer dan een half jaar gebruik heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn keuze, de telefoon heeft al heel wat (onbedoelde) mishandelingen moeten doorstaan, en is nog in top-conditie.
De batterij is erg fijn, waar collegas altijd hun telefoon op moeten laden, kan ik gewoon dagen zonder, en als ik 3g uitschakel een hele werkweek als ik het ding niet teveel gebruik.

uitgebreide specificaties:

Bij het updaten van 4.0.4 naar 4.1.2 was het voor mij nodig om de telefoon in vliegtuig modus te zetten met wifi aan, dit omdat ik alleen roaming internet heb via mijn mobiele provider, ook binnen nederland, en er dan een blokkade in werking treed die updates downloaden tegenhoud.

Hier een battery stats topic die een goed beeld geeft hoe lang deze telefoon mee kan (let op de XT925 heeft een 2530 batterij maar de XT926, de MAXX versie, heeft een 3300 batterij)

Vanuit de fabriek wordt deze telefoon (de O2 versie) met 4.0.4 geleverd echter deze bevat een paar bugs, zoals dat als je roaming bent je ook niet via wifi updates kan downloaden, hiervoor moet je dan Airplane modus inschakelen met wifi aan, en dan kan je wel updaten, dit is vooral belangrijk als je bij een provider zit die alleen mobile data geeft als je roaming aan zet (telfort b.v.)
verder kan je een raar gescrambled beeld krijgen wat mogelijk soms voorkomt als je met wifi aan uit je wifi bereikt loopt/rijd (de keren dat het bij mij voorkwam co-releerde hiermee.

Heb jij ook een Motorola RAZR HD Zwart?

Review is wel heel erg beknopt maar ben het zeker met je eens! Heb dit toestel ook en is erg fijn, voelt als een tank en batterij is om van te genieten!
Dit gaat om mijn persoonlijke ervaring, en plussen en minnen, veel meer uitspringen dingen vallen daar niet over te zeggen.

Hier vind je meer info mocht je ge´nteresseerd zijn.
Wel jammer dat je denkt dat ik de spijker op z'n kop sla in beknopte inhoud (best lastig om info te destileren) maar je toch een 0 mod

[Reactie gewijzigd door Artimunor op 12 november 2013 15:31]

Is toch logisch, het is toch ook een 'oppervlakkige' review? Je gaat niet in op camera, scherm, androidversie+skin enzovoort, enzovoort. Dan Ýs het toch gewoon een oppervlakkige review?
Camera + android versie ga ik wel op in (zie minpunten), scherm is niet goed en niet slecht die krijgt 4 sterren, omdat er niks speciaals mee is vind ik dat niet noemenswaardig.

Ik begrijp dat wat de meeste lezers van een review verwachten substantieel leesvoer moet zijn, ik zal voortaan niet meer dan een paar sterren zetten, of zelfs dat maar achterwegen laten,

Ik dacht behulpzaam te zijn door de sterkste en zwakste punten op te sommen.
Jammer dat er geen (technische?) middenweg is tussen meer dan alleen sterren, maar niet een hele lange lap moeten schrijven.

Met technische middenweg bedoel ik dan dat het door middel van een type duidelijk is dat het geen alles behappend ellenlang stuk gaat wezen, persoonlijk heb ik een hekel aan rehashes die al het voor de hand liggende herkauwen, en ik prefereer dan ook opsommingen van de meest bijzondere highlights om zelf snel uit grote hoeveelheden data (die van alle telefoons in de markt) mijn voorkeur te kunnen distileren.

[Reactie gewijzigd door Artimunor op 12 november 2013 17:56]

Ik ben het met je eens. 0 Modden betekent dat deze review niet helpt bij het vormen van een mening, dat lijkt me bij deze review niet het geval. Uit deze review kun je namelijk opmaken dat de accuduur en de bouwkwaliteit uitstekend zijn. Ik zie dus niet in hoe dit niet helpt bij het vormen van een mening. een +1 is hier toch zeker op zijn plaats.

Even ontopic,

Hoeveel heb je ervoor betaald? Inclusief importkosten e.d.
300, al was de laagste prijs toen 419, het was het enige exemplaar dat aangemerkt stond als B-Grade, na informeren kreeg ik te horen dat het om een vieze verpakking ging dus dat vond ik niet erg, bij ontvangst zat er aan de buitenkant van de doos een klein beetje zwart smeersel op.
De telefoon werkt verder perfect.
Importeren was voor deze telefoon niet nodig, alleen z'n grote broer de Razr HD Maxx met een 3300 batterij (i.t.t. 2530) kan je alleen uit de U.S. importeren deze koste toen minder bij amazon.com dan de non-max uit Duitsland (omgerekend ongeveer 400 euro) maar dan kwam er nog 190 import kosten bij en dan moest je ook nog extra betalen om het via een U.S. adres te laten gaan omdat je anders gewoon niet kon bestellen, na veel wikken en wegen zag ik plots die B-Grade staan voor een spotgoedkope prijs, dus dat was de doorslag voor mij.

In het topic waar ik naar link kan je zien dat er wel een paar tweakers zijn die te Maxx versie genomen hebben, en daar zeer tevreden mee waren totdat de Android updates achterwegen bleven (4.2 is er inmiddels wel voor de U.S. Verizon versie, maar nog niet voor mijn O2 duitse versie, die zit nog steeds op 4.1.2)
Zelf heb ik ondanks de versie nog steeds liever deze telefoon dan b.v. de motoX, ik hoop echter dat motorola onder de paraplu van google een nexus uit gaat brengen met dezelfde build-quality als deze razr's en dan natuurlijk ook een extreem grote maar kleine batterij, dan zou ik direct upgraden.

[Reactie gewijzigd door Artimunor op 12 november 2013 19:14]

Wauw, 300 is wel een erg nette prijs! Dat is die vieze verpakking dan wel waard. Geen updates meer is wel erg jammer, maar gelukkig hebben we daar XDA voor :)
ja daar zit ik nu ook sterk aan te denken, helaas lijkt de 4.4 versie voor deze telefoon nog een beetje bugy.
wachten op een stable build dus.
Ik bedoelde verder geen waarde oordeel, ik CONSTATEER slechts dat dit een oppervlakkige review is, niet dan?