Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kone Pure Zwart Review

Nightquest77 11 november 2013, 810 views

Roccat Kone Pure Zwart

Pluspunten

• 'Soft-touch surface' voelt heerlijk aan
  • Klein met weinig knoppen
  • Eenvoudig switchen van DPI of game-profiel
  • Mooie verlichtingsopties met alle kleuren die je kunt bedenken
  • Integratie met andere Roccat producten

Minpunten

• Geen

Op zoek naar een goede muis om te gamen was de keuze niet erg moeilijk. Ik ben zelf een fan van het merk Roccat, en hun aanbod aan muizen is formidabel. Ook biedt Roccat een naadloze integratie met hun eigen toetsenborden (waarvan ik er 1 bezit) waardoor andere merken eigenlijk al uitgesloten werden. Denk bij deze integratie aan de mogelijkheid om van DPI te switchen met je toetsenbord, of van muisprofiel te wisselen met je toetsenbord, of van toetsenbord profiel te wisselen met je muis. Verder niet relevant voor deze review.

Buiten dat had ik een aantal vereisten genoteerd:
  • Bedraad
  • Langdurig goede ligging in de handen
  • Goede precisie
  • Niet te veel knoppen
Roccat biedt meerdere muizen die hieraan voldoen, echter viel mij de Kone Pure in het bijzonder op vanwege de solide look en het feit dat er niet veel overbodige knoppen op zitten. Met meerdere dpi-standen (tot wel 8200dpi) is de muis erg precies. Er kan heel makkelijk gewisseld worden van DPI instellingen door 1 muisklik, dit is ideaal als je bijvoorbeeld aan het 'snipen' bent in je favoriete schietspel, je kunt dan snel wisselen naar 800 DPI waardoor je tijdelijk veel nauwkeuriger bent.

De ligging in de hand bleef natuurlijk een gok (als je hem koopt puur op online reviews), maar dat is formidabel uitgepakt. Ik wist dat dit 1 van de kleinere muizen van Roccat is, wat voor mij perfect is want ik heb nogal kleine handen, maar meest fijne vind ik de 'coating' van de hele muis. Het voelt heel glad maar toch heb ik veel grip. Het is echt een sensatie van voor je handen, en als je last hebt van zweethanden na het intensief gamen dan is dit ook een uitkomst. Daar waar ik met iedere vorige muis (o.a. Logitec M510) elke game sessie moest afsluiten met zweetklauwen blijf ik nu helemaal 'vochtloos'.

De muis bevat verder leuke verlichtingsopties. in de vorm van een mooi verlicht Roccat logo. Dit licht is standaard in typisch Roccat-blauw, maar kan in iedere kleur ingesteld worden. Ook kan de kleur automatisch overlopen in andere kleuren of felheid, of een bepaald ademend effect aannemen. Als je een beetje tweaker bent kun je zelfs je eigen ambilight maken, en de kleur automatisch over laten nemen van je beeldscherm.

Leuke gimmicks zitten in de driver-software die Roccat er bij levert. Met een eenvoudig programma kan je meerdere profielen maken qua DPI, kleur en knoppen configuratie, die vervolgens automatisch geactiveerd worden als een bepaalde game opstart. Grappig is bijvoorbeeld dat er een lompe harde Batman-achtige stem voice feedback geeft als je van profiel switcht, of je DPI aanpast (wat met 2 knoppen achter het muismieltje kan). Verder worden er diverse statistieken bijgehouden, en kun je allerlei Trophy's unlocken.

Jullie horen het: ik ben lyrisch over deze muis. Zeker in combinatie met een Roccat toetsenbord is het een geweldige aankoop voor een prima prijs.

Heb jij ook een Roccat Kone Pure Zwart?

Is het verlichte logo te zien als je de verlichting uitzet? En ik heb nogal kleine handen, zou dat een probleem zijn met deze muis? Ik heb nu een razer deathadder maar ben hem beu. Hij voelt zo kwetsbaar en licht aan.
Het verlichte logo is bijna niet te zien als je de verlichting uitzet, hij is dan grijs, terwijl de rest van de muis zwart is. Er bestaan ook Kone Pure 'Color' muizen waarbij de hele muis een bepaalde kleur heeft, wellicht dat het dan iets meer opvalt. Verlichting kan je wel helemaal customizen (kleur, felheid etc), zelfs per spel/applicatie. Als hem vast hebt zie je overigens niets meer van die verlichting want dan zit je hand helemaal over de verlichting heen, als je dat niet wilt kan je beter de Roccat Kone XTD kopen ofzo (die is wel iets groter trouwens).

Ik heb zelf hele kleine handen (echt nog kleiner dan die van mijn vrouw -.-) en dit is de fijnste muis die ik tot nu toe heb gehad. Dit is vast een kwestie van smaak, maar ik vind het echt super, zeker vergeleken met andere gamer-muizen die vaak veel te lomp uitvallen door de enorme hoeveelheid aan knoppen.

[Reactie gewijzigd door Nightquest77 op 29 november 2013 23:29]