Huawei Ascend Y300 Zwart Review

kaas11Newbie 11 november 2013, 9.199 views

Huawei Ascend Y300 Zwart

Pluspunten

• mooi design
  • redelijk scherm
  • voelt degelijk aan
  • een snelle telefoon voor weinig geld

Minpunten

• wifi adapter is waardeloos
  • camerakwaliteit is matig.
  • Je hebt helemaal niets aan de 3x3smartdeal service

Mijn vriendin heeft dit toestel voor een prikkie gekocht bij de kijkshop.
In eerste instantie leek het echt een top aankoop. Het toestel voelt degelijk aan, heeft een leuk design, de snelheid is best oke en de software van Huawei zit leuk in elkaar.... Al met al genoeg waar voor je geld. Zou je denken. .

De wifi adapter van het eerste toestel hield er vrijwel direct mee op.
We zijn dus nog de zelfde dag terug naar de Kijkshop gegaan en hebben gelijk een nieuw toestel meegekregen. ( goede service van Kijkshop)

Ook met dit toestel hadden we helaas het zelfde probleem, de wifi adapter valt steeds uit. Dit resulteert erin dat de telefoon constant de verbinding met het wifi netwerk verliest en ook geen andere netwerken kan vinden.

Vervolgens hebben we gebruik gemaakt van de prachtige 3x3smartdeal actie van Huawei. Na een ingewikkelde aanmeldprocedure (incl. gaten knippen in de doos voor het imei nummer en 4 formulieren opsturen via post) ... hadden we anderhalve week (!) later het toestel weer 'gerepareerd' in huis.

De '3 dagen repairservice' werd dus niet gehaald. En helaas... het toestel had nog steeds hetzelfde defect. 2 dagen lang werkte het toestel goed, daarna viel de wifi adapter weer non stop uit.

Dus, wederom het toestel opgestuurd. Dit maal werd er een ' boardswap ' uitgevoerd en leken alle problemen als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen.
Maar helaas... na 1 dag viel het toestel uit en deze kan sinds dien niet meer aan. Waarschijnlijk een mislukte reparatie dus. (wederom bedankt, dynafix).

Conclusie van het verhaal: het toestel heeft sinds de aankoop in totaal 2 dagen goed gewerkt. We hebben het nu opgegeven en proberen het aankoopbedrag terug te eisen.

Wat betreft de verdere werking van het toestel zelf :

- het scherm is best goed voor zo'n goedkoop toestel. Het zelfde valt te zeggen over de snelheid en de accuduur.

- De camera is matig. je moet de telefoon perfect stilhouden om geen bewogen foto's te schieten

- De schil die huawei heeft ontwikkeld ziet er goed uit en is redelijk snel. Handige widgets, veel tweak mogelijkheden en het geheel ziet er mooi uit. Het is wel erg kleurrijk, maar je kunt andere thema's vinden in de playstore waarin dit minder het geval is.

- Het toestel heeft een mooi design. Het is vrij recht toe recht aan, maar hierdoor wel strak en clean. Doordat het toestel redelijk wat gewicht heeft, lijkt het niet een goedkoop plastic speeltje zoals sommige budget toestellen van samsung.

Verder kunnen we weinig zeggen over het toestel omdat het niet goed werkt.

Heb jij ook een Huawei Ascend Y300 Zwart?

Ik heb er 2, en bij beide geen van deze problemen. Echter ben ik het wel eens met de camerakwaliteit. Hij is niet overdreven goed maar hij is ook niet slecht. Je krijgt gewoon waar je voor betaald. Ik vind hem nog steeds een aanrader.

[Reactie gewijzigd door Frozen op 11 november 2013 18:12]

Na WiFi problemen vanaf eerste moment eens overal bij vrienden WiFi gaan testen en tot de vaststelling gekomen dat het wel eens aan m'n D-link zou kunnen liggen alhoewel deze probleemloos werkt met iPad laptop enz
En al kanalen verandert enz....... Maar geen verschil op huawei y300!! Heb nog een toestel van een collega getest en ja idem: werkt goed overal behalve op m'n WiFi
Zijn er nog toevallig die problemen hebben met een D-link (dir 635)

Gr. Henk