Specificaties 11,6" (1366x768), 120GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Acer Travelmate X 313-M-5333Y4G12as Review

Psycho_Mantis 11 november 2013, laatste update op 11 november 2013, 533 views

Acer Travelmate X 313-M-5333Y4G12as

Pluspunten

• Volledige PC in tablet vorm
  • Loopt soepel en snel
  • zeer compleet geleverd (hoes/docking station)

Minpunten

• Duur
  • Bijgeleverde hoes is onhandig
  • Er word maar een enkele netstroom adapter geleverd, dus je kan een extra adapter kopen voor het docking station

De Travelmate x313 is de nieuwste tablet van Acer, eigenlijk officeel een ultrabook. Hij draait op Windows 8 en is gratis te upgraden naar Windows 8.1.
De tablet word zeer compleet geleverd met een lederen hoes met toetsenbord en een dockingstation voor zakelijk gebruik.

Bij het eerste gebruik viel het op dat de tablet helemaal afgeladen is met software trails en anti virus protectie software, met pijn en moeite kon ik het verwijderen. Voor zakelijk gebruik zit je hier niet op te wachten.

Ook de upgrade naar Windows 8.1 verliep niet soepel, de videokaart drivers lijken niet goed te functioneeren na de upgrade. Deze moesten ik weer opnieuw installeren.

Veder is de tablet ergonomisch niet fijn, zo is de tablet zwaar en eigenlijk net te groot. De dikte valt echter best mee, we mogen zeker niet vergeten dat er een volledige computer in de tablet zit. De bijgeleverde hoes is waardeloos, deze moet apart worden opgeladen via de USB poort van de tablet en de hoes is lastig van de tablet af te halen.
De hoes moet verwijderd worden om gebruik te maken van het docking station, stel dat je hem zakelijk gebruikt en elke dag in zijn docking zet dan is dit verre van ideaal.

De docking station is echter prima: deze heeft 3 usb porten, HDMI, VGA en LAN. Daar heb ik ook niet veel commentaar op te geven.

De prijs is van deze tablet te hoog en voelt aan als een stuk speelgoed. Microsoft heeft met de Surface 2 Pro een veel beter en goedkoper product neergezet, Acer kan er gewoon niet tegenop.

*Excuus voor mogelijke schrijf/spellings fouten

Heb jij ook een Acer Travelmate X 313-M-5333Y4G12as?

Waarom zou je voor deze kiezen als je voor de helft van het geld een Acer W700 kan krijgen met beter beeldscherm en dezelfde hoes?
Wat is de reden van deze kiezen en wat zijn de verschillen dat je weet?
Volgens mij is de performance van de X313 veel beter, gezien deze een Core I5 processor heeft.
Voor de rest zou ik het ook niet weten waarom je deze zou willen hebben.

Ik heb een review model gehad van Acer, dus ik heb hem (gelukkig) niet aangeschaft.
Als je het mij vraagt, dit product is een flop.
Ik heb een W700 met een i5-3337u, vandaar m'n vraag :P
Ik vind het product wat ik heb ontvangen bijvoorbeeld wel weer heel goed, i5 met 4 GB DDR3 en 128 GB SSD met FullHD scherm op 11,6".
Zou ook niet snappen waarom het tweevoudige betaald moet worden voor de "Zakelijke" variant van de W300...

Zonde. Je hoeft hem niet dagelijks te gebruiken, dat scheelt. De mijne is voor mijn gebruik erg goed, maar als Ultrabook ook "net niet"