Specificaties Small form factor, 3 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool Qs-200 Advance Review

Sir Isaac 9 november 2013, 388 views

Aerocool Qs-200 Advance

Pluspunten

• Compact
  • Goede airflow
  • Veel mogelijkheden voor 12cm ventilatoren
  • Stil
  • Ruime voor veel drives
  • Complete set aansluitingen (USB3, e-Sata)

Minpunten

• Vrij veel ouderwets schroefwerk voor het installeren van de componenten
  • Slechte documentatie

Samenvatting
De AeroCool QS-200 Advance is een uitstekend onderkomen voor een compacte, koele en stille PC met veel mogelijkheden. Wat mij betreft een aanrader.

Stil
Met twee 12cm ventilatoren en een stille voeding hoor je hem vrijwel niet. De meegeleverde 12 fan is redelijk stil en op 7V hoor je hem nauwelijks.

Goede koelingsmogelijkheden
Als je wilt kun je je uitleven door 4 12cm ventilatoren te installeren. De harde schijven worden op hun kant tegen de zijkant geplaatst waardoor ze de airflow niet hinderen. Bovendien kun je kabels vrij goed wegwerken met het (eenvoudige) kabelmanagementsysteem.

Ruimte voor veel opslag apparaten
Je kunt maximaal het volgende aantal drives installeren:
  • 2x 5.25" + 2x 3.5" + 1x 2.5"
  • 2x 5.25" + 1x 3.5" + 3x 2.5"
Complete set aansluitingen
Op het frontpaneel vind je behalve de standaard USB2 en Audioaansluitingen ook USB3 en e-Sata.

Heb jij ook een Aerocool Qs-200 Advance?

Hoe stil is jouw pc in deze behuizing als hij onder load staat?
Stil, maar dat zegt niet zo heel veel: er zit alleen een A4-4000 apu in. Dat is een dual core met een TDP van 65W. Als ik twee keer burnK7 (dual core) aanzet en glxgears om de gpu maximaal aan het werk te zetten, dan stijgt de cpu temp van 28 naar 42C en hoor ik eigenlijk nog steeds alleen een licht gezoem van vooral de HD de HD.
Misschien dat dat straks iets anders is als er een Kaveri A10 van 95W in zet, maar ik verwacht dat dan de temperatuur hoogstens iets omhoog gaat. Overigens heb ik de meegeleverde niet regelbare fans op 7V staan. Dat scheelt natuurlijk ook.
(Na een minuut of 5 is de temp 43C, een stijging van 15 t.o.v. idle