Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart Review

ronnekes 9 november 2013, laatste update op 9 november 2013, 1.021 views

Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart

Pluspunten

• Lange batterijduur (tot 2 dagen bij normaal gebruik en excl. cameragebruik)
  • Mogelijkheid tot vervangen van de batterij. Deze kan je vervangingen zoals bij een compacte camera. Bij andere gsm's moet je nog klepjes zitten verwijderen en hoesjes. Hier dus niet.
  • 16 megapixels camera Ún 10x zoom! Dus een volwaardige camera.
  • Veel opties om foto's te nemen. o.a. landschap, macro, sneeuw, continue-opname, gezichtscorrectie,...
  • Je kan je foto's achteraf ook bewerken op je toestel zelf
  • het toestel laadt automatisch de foto's op naar Google Foto's. Zeer handig moest er eens iets gebeuren waardoor je alles kwijt zou zijn! Ook handig om ineens via PC te verwerken zonder alles nog eerst op PC te moeten plaatsen.
  • mogelijkheid om je TV-toestel te bedienen met deze S4! Hilariteit alom als je je vrienden wilt beetnemen! ;-)
  • Je gsm toestel trilt bij een berichtje hebt al je deze vastneemt en je scherm staat uit (deed mijn S3 niet)

Minpunten

• dikte van het toestel (voor mannen is dit niet handig om in hun broekzak weg te stoppen)
  • geen led-sensor vooraan dat je verwittigd bij berichten of e-mails (S3 heeft dit wel)
  • Camera is soms wat traag als je een foto wil nemen of laten zien aan vrienden
  • weinig hoesjes beschikbaar voor dit toestel
  • de cover laat snel vetvlekken zien van je vingers

Ik gebruik dit toestel nu sinds een maand en ik ben zeer tevreden van het toestel.
Hiervoor had ik een Samsung S3 in gebruik en ik wil je graag even in het kort toelichten wat voor mij het belangrijkste verschil is tussen beiden.

In het begin was ik wel wat sceptisch t.o.v. de S4 Zoom. Dit aangezien dat het toestel toch wel redelijk dik en log is vanwege de lens die er uitsteekt.
Maar na verloop van tijd ben je dit gewoon en merk je er niets meer van.
Het typen gaat ook gemakkelijker en ligt beter in de hand dan de S3.

Met de S3 is er ook het verschil dat het toestel duidelijk kleiner is qua scherm dan de S4 Zoom. Maar dit is zeker geen minpunt.
Het beeldscherm is nu ook scherper en verbruikt minder batterij.

Qua batterij is het zeker een groot verschil! Mijn S3 ging maar 1 dag mee bij normaal gebruik.
De S4 Zoom tot wel 2 dagen Ún langer! Uiteraard als je de camera constant gebruikt, gaat deze geen 2 dagen mee... Bij normaal gebruik wel.

Het toestel komt geleverd in een stevige doos en netjes ingepakt met alle toebehoren. Een USB-lader, oortjes, ...
Gemakkelijk ook te initialiseren. Let wel: je moet een Google-account hebben/aanmaken voor je eerste gebruik.

Als ik moet kiezen tussen de Galaxy S3 of de Galaxy S4 Zoom, dan zou ik voor de S4 Zoom gaan (als vrouw). Dit voor de extra optie als camera.

Stop je je gsm-toestel gemakkelijk in je broekzak of zonder bescherming in een handtas? Dan raad ik dit niet aan.
Neem je ook niet veel foto's, kan je beter investeren in een gewone smartphone.
Het toestel is echt onhandig en zo kwetsbaar als je dit toestel niet 'deftig' bewaard in een hoesje. Dit aangezien je lens niet beschermd zit.
Hierdoor kunnen de niet-frequente fotografen dit als een minpunt beschouwen na verloop van tijd.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart?

"Dit aangezien je lens niet beschermd zit."
Als ik op video's kijk dan zie ik de lens afgeschermd worden door een klepje. Zie ik dat verkeerd of bedoel je iets anders?