Kenwood SB327 Review

mukNewbie 8 november 2013, 436 views

Kenwood SB327

Pluspunten

• krachtig
  • ziet er goed uit als hij niet bij andere apparatuur hoefd te passen
  • bijna helemaal degelijk en goed uit gedacht

Minpunten

• de afwerking valt tegen, op foto lijkt het gepolijst aluminium, maar er zit een soort gladde laag overheen die maakt dat het nét nergens bij past. overigens wel makkelijk schoon te houden!
  • erg veel schoonmaakwerk door de extra schenktuit. ok het uitschenken gaat makkelijker dan bij een normale blender, maar dat schenksysteem moet ook schoongemaakt, en in de praktijk is dat na elke bereiding.
  • het schenksysteem is kwetsbaar. bij mij heeft de ene pin van de hendel op de tuit het een week uitgehouden, de andere pin een half jaar.

Ik heb het apparaat een goed half jaar gehad, toen was hij stuk.
Het ding is erg krachtig, en steekt op zich degelijk in mekaar, maar de schenk-hendel is een zwak punt, en bij mij is deze afgebroken. nog steeds onder garantie, maar met een nieuw onderdeel is de zwakke schakel er niet uit dus heb ik het apparaat weg geflikkert en een andere besteld. erg zonde, want op twee afgebroken plastic pinnetjes na was ik erg tevreden.

Ik zeg niet dat je het ding niet moet kopen, maar áls je hem koopt, ben je er dan bewust van dat je de schenkhendel alleen los kan draaien als hij recht op staat. In die stand steunt de draaibeweging op twee nokjes en is er niets aan de hand. Weet je dit echter niet dan kom je er achter als het eerste asje afbreekt.

Heb jij ook een Kenwood SB327?