Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB Review

Wackoz 14 oktober 2008, laatste update op 19 maart 2009, 497 views

Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB

Pluspunten

• De prestaties
  • Wordt in een server (24/7) niet warmer dan 32 graden in een kast met amper airflow
  • De prijs uiteraard

Minpunten

• Het enige nadeel wat ik heb ervaren met deze samsung schijf, is de geluidsproductie. Die is gewoon hoog. Ik heb de schijf met rubberen dopjes vastgeschroefd in mijn Antec kast, maar nog maakt hij gewoon een takke herrie bij usage of als er op gesearcht wordt.

Ik heb sinds een kleine 2 maanden een Samsung T166 500gb schijf voor (uiteraard) extra ruimte.
De rede dat ik deze schijf kocht, was vooral omdat er goede ervaringen en benches over te vinden waren. Ik kan deze mening voor een groot gedeelte delen gelukkig!
De redenen waarom ik bij sommige dingen, 'geen mening' opgegeven heb is bijvoorbeeld bij stabiliteit en betrouwbaarheid, omdat ik daar de schijf nog niet lang genoeg voor heb. Vooralsnog lijkt de schijf zo stabiel als een rots. Mocht dit achteraf anders blijken, dan edit ik deze review nog.

Als ik hem vergelijk met mijn Seagate 7200.10 250gb schijf, dan is er een verschil van dag en nacht. Mijn Seagate, is in geen enkel toestand te horen. Als ik met mijn hoor tegen de behuizing aanzit hoor ik hem nog niet (en nee, de schijf staat niet uit).

Uiteraard verliest de Seagate het van de Samsung in het prestatie opzicht. Ik haal ongeveer 10 mb/s minder op de Seagate schijf dan dat ik haal op de T166 van samsung.

Gelukkig gebruik ik de Seagate als boot/hoofd schijf, en is de Samsung puur voor extra data opslag. Zo houd ik mijn OS, op de programma's na, vrij van mijn zware film en muziekcollectie, en wordt mijn Samsung schijf niet constant benaderd voor elke muisklik.

Heb jij ook een Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB?

je hebt ook een silent modus voor je hdd, is dat misschien een idee om te proberen?
Heb deze ook, hoor hem helemaal niet.
ik heb een soorgelijke schijf ook in een antec kast. Deze kast werkt als een versterker voor de HD.... en alles rammelt mee als de HD wordt benaderd..